Problem s DVD vypalovackou - necte ani nevypaluje

notebooky Acer (Aspire, TravelMate) a vše kolem
Vita
občas něco napíše
Příspěvky: 38
Registrován: 17 črc 2006 15:38

Problem s DVD vypalovackou - necte ani nevypaluje

Příspěvekod Vita » 17 črc 2006 15:53

Dobry den. Mam notebook Acer Aspire 1681 WLMi, zakoupeny v roce 2004 v USA a nyni bez zaruky. Mam v nem DVD mechaniku DVDRW SOSW-8525. Vcera jsem vypaloval DVD (vypaleno bez problemu). Pak jsem do mechaniky dal CD a uz ho mechanika nenacetla. Zkousel jsem nekolik DVD a CD (vsechny neposkrabane a na jinych pocitacich bez problemu citelne), ale moje mechanika zadne medium "nevidi". Zkousel jsem preinstalovat ovladace , ale problem porad pretrvava. Ve spravci zarizeni mi to zadnou chybu nehlasi. Mechaniku moc casto nepouzivam, takze opotrebovana by nemela byt. Po vlozeni CD (resp. DVD) mechanika zablika, zabzuci (presun cteci hlavy), ale dal nic. Driv se CD roztocilo a NTB z nej nacetl data. Ted je jenom slyset, jak tam popojizdi cteci hlava.Ma s tim nekdo nejake zkusenosti? Budu vdecny za kazdou radu. Jak poznam, ze je mechanika znicena? PS: Jeste me napadla jedna blbost, ktera by s tim nemela souviset. V patek jsem upgradoval RAM... pridal jsem 1GB.

leon

Příspěvekod leon » 17 črc 2006 17:07

zkus vycistit optiku ... opatrne treba vatickou do ucha namocenou v lihu ... dla bych zkusil mechaniku vyndat a zkusit v jinem notebooku a ve Tvem notebooku jinou mechaniku ... tim odhalis kde je chyba ... osobne odhaduji, ze je mechanioka proste kaput a budes si muset koupit novou, ale dnes uz to neni tak drahe

zullies
občas něco napíše
Příspěvky: 10
Registrován: 16 črc 2006 19:49

Příspěvekod zullies » 18 črc 2006 08:38

Ahoj, teď jsem se zbavil Travelmate 4500. Měl jsem podobné problémy (nečetla některé média, zasekávala se, vypalovala jenom Verbatim a to jenom někdy atd.).

Pomohl mi upgrade firmware vypalovačky. Když ti to nepomohlo, zkus mechanicky vyčistit optiku (ale asi bych nedoporučoval čistící cd).