HP Elitebook 8540w - Poslední reklamace

Obecná témata, která přímo nezapadají do výše uvedených kategorií.
CTiTeL
občas něco napíše
Příspěvky: 29
Registrován: 28 úno 2009 18:27
Bydliště: Opava

HP Elitebook 8540w - Poslední reklamace

Příspěvekod CTiTeL » 13 kvě 2013 20:12

Zdravím,

zítra mi končí záruční doba a proto bych vás rád požádal o radu k poslední reklamaci. Chtěl bych poradit se servisem, kde notebook reklamovat a jak popsat dané vady, aby byli opraveny pokud možno k mé spokojenosti (aby notebook ještě nějakou dobu sloužil). V tématu také popíši vady tohoto stroje během 3 let používání.

Jak je v předmětu uvedeno, vlastním notebook HP Elitebook 8540w a záruka mi končí zítra, 14. 5. 2013 (3-letá)

Ještě před popsáním vad, bych popsal opravy a servis, kde jsem svěřil notebook naposled.

1. reklamace byla provedena v servise Dileris v Ostravě, na přelomu září - října 2011. Notebook jsem tam dovezl s poruchou displeje (vůbec nenajížděl, notebook fungoval na ext. displeji normálně) + vadou klávesnice (zasekával se trackpoint, klávesa J se stlačovala při sebemenším doteku, ne stisku). Notebook jsem tehdy dostal během 4 dnů zpět s novým displejem a klávesnicí. Tehdy jsem byl s reklamací naprosto spokojen.

2. reklamace byla provedena na začátků září 2012, opět v Dilerisu. Notebook jsem odevzdával s těmito vadami: uvolněné plasty kolem displeje a klávesnice, problém s dotykovými tlačítky, problém s HDD (zasekávání, blue screeny, zajímavé zvuky), problém s procesorem, přehřívání notebooku s následujícím vypínáním, zámek displeje občas nedocvakoval, zasekávající se tlačítka nad touchpadem (trackpointová) a uvolňující se trackpoint. S některými věcmi jsem byl smířený, že se nic nestane (uvolněné plasty) ale chtěl jsem to zkusit. Notebook byl po takřka měsíci! vracen s vyměněným HDD, což bylo vše. (reklamace se taky táhla díky neschopnosti technika zadat heslo do biosu, kvůli kterému jsem tam musel 2x dojet a nakonec heslo odstranit)

To by bylo k minulým reklamacím. Snad bych ještě dodal poruchy notebooku, které jsem si zavinil sám, ačkoliv jsem se o něj snažil opravdu pečlivě starat. Notebook mi totiž během 3 let 3x spadl, z necelého metru na koberec, 3x se mi totiž podařilo zakopnout o napájecí kabel a při mém štěstí jsem pokaždé něco polámal.

1. Pád - Vylomené USB uprostřed levé strany ntb - jak už bylo zmíněno, po pádu notebooku notebook dopadl přímo na USB receiver (unifying! od LG) a vylomený USB port byl na světě, receiver přežil bez úhony.

2. Pád - Zničený receiver, tentokrát zastrčený na rohu levé a zadní strany notebooku, USB port přežil bez úhony (ano, vtipná náhoda)

3. Pád - vylomený zámek baterie, nevím jak se to povedlo, ale stalo se - upadl kousek plastu. Baterie sama sice nevypadává, ale 100% už to není.

Krom pádu jde na notebooku také vidět opotřebení, rukou vyšoupaný hliník - viz. příloha + Během prvních pár měsíců používání notebook, odpadaly všechny gumové podložky nožiček notebooku (nejčastěji při vkládání a vykládání do brašny), servis reklamaci neuznal.

Dále jsou zde poruchy, které jsou podle mě způsobeny ignorací servisu - viz. příloha
Používáním uvolněného trackpointu vznikl - zničení trackpoint - viz. příloha
Trackpointová tlačítka, stěžoval jsem si na jejich zadrhávání, které se změnilo v toto (snad kvůli roztahování gumy při přehřívání notebooku) - viz. příloha
Dotyková tlačítka, už je zhruba rok vůbec nepoužívám, je s nimi spojena jedna SW chyba (při použití) + dnes již vůbec nesvítí, dříve asi špatný kontakt (při hýbání s displejem tlačítka problikávala) - viz. příloha

A v poslední řadě vznikl opět problém s HDD, zasekávání (trvání od několika sekund až po minuty), blue screeny, samovolné vypínání notebooku. Upozornění při startování notebooku - viz. příloha

Problémy snad popsané mám, tak teď s čím bych chtěl notebook reklamovat:
1. asi nejdůležitejší bod - HDD - problémy popsané výše
2. Dotyková tlačítka - jak už jsem psal, dnes mi již vůbec nesvítí (občas se tedy zázračně zapnout, avšak stačí trochu pohýbat displejem, třeba při přenášení a zase jsou tmavé). Navíc při používání nastává chyba, zřejmě SW, kdy se rozjede větřák na maximum + klávesnice + touchpad + trackpoint skoro nereaguje (reinstalace Win ani ovladačů nepomohla)
3. Přehřívání a vypínání se - žádné náročné hry ani žádné rendery v poslední době nedělám/neprovozuji, přesto se notebook přehřeje a vypne
4. Procesor - již jsem zde o tomto problému psal, v servisu mi naznačili, že kvůli mnou poškozenému USB portu mi procesor vyměnit nemůžou (procesor je asi integrovaný na základní desce, netuším) ale příjde mi to jako hloupost, spíš výmluva - viz. odkaz v příloze
5. Zámek displeje - dnes už prakticky nikdy pořádně nedocvakne, takže se displej okamžitě znovu otevře
6. Trackpoint - na problém s uvolněným trackpointem jsem při reklamaci upozorňoval, avšak servis to ignoroval, dnes už musím přežívat s touchpadem (pokud není po ruce myš)
7. Trackpointové tlačítka - nevím zda kvůli přehřívání a následovnému roztahování, ale 2 ze 3 tlačítek se z části odlepila a nyní se téměr nedají používat

Snad jsem už napsal vše, co jsem měl na srdci, proto vás chci poprosit, na který servis v lokalitě Opava/Ostrava se obrátit a jak reklamaci a jednotlivé body formulovat, aby mi servis vyhověl.

Předem děkuji za odpovědi !


Přílohy:
http://notebooky-forum.notebook.cz/view ... highlight= - odkaz na problém s procesorem
http://www.youtube.com/watch?v=0T3yxsX5 ... e=youtu.be - video s dotykovými tlačítky(netuším proč mi youtube otočil obraz)
http://www.2i.cz/c33d2f05d6 - chyba při startu notebooku
http://www.2i.cz/87796b4192 - vylomené USB
http://www.2i.cz/5bb5a78d5e - dotyková tlačítka
http://2i.cz/2cc2d0fa29 - vyšoupaný hliník pod levou dlaní
http://2i.cz/1ff1e3c91a - trackpoint tlačítka
http://www.2i.cz/d33d2f05d6 - trackpoint tlačítka 2
http://2i.cz/b55b4963b0 - trackpoint
http://2i.cz/97796b4192 - trackpoint 2

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 13 kvě 2013 21:19

Ta tlačítka trackpointu - to vznikalo postupně? Něco takovýho vidim prvně a to už jsem viděl fakt ledacos. Tohle jsi měl reklamovat asi co nejdřív. Když už je takhle dokonáno, tak z toho moc nadšený nebudou.

Myslim, že u takhle vyžilého notebooku bude problém něco reklamovat. U harddisku možná provedou smart test a budou zjišťovat, jestli v logu není záznam o nějakém velkém přetížení (tj. mechanické poškození). Ostatně na mechanické poškození by mohli vymluvit asi i ten proužek diod, který nesvítí, ale na to by se asi ještě mohli podívat.

Chlazení by ti teoreticky mohli vyčistit, ale pokud zjistí, že je přehřívání vinou rozbité heat pipe, tak ti to při známkách pádu taky nemusí uznat v rámci reklamace.

Vlastně si myslim, že na začátku všeho mohl být pád, který poškodil heatpipe a disk, následně došlo k přehřívání, čímž se zničila po čase guma a omezil výkon procesoru. Jestli ti to někdo vyreklamuje, to bude hodně na dobré vůli servisu.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

CTiTeL
občas něco napíše
Příspěvky: 29
Registrován: 28 úno 2009 18:27
Bydliště: Opava

Příspěvekod CTiTeL » 13 kvě 2013 23:55

Ty tlačítka se odlepovaly postupně, já to reklamoval s tím, že se o sebe zadrhávala a oni se na to vykašlali. Dál to šlo zřejmě tak, že jak to o sebe dřelo při stisknutí, tak se to dál a dál odlepovalo.

Heatpipe podle mě taky rozbitá není, ono když se mi ten notebook přehřívá, tak to stačí profouknout a mám na chvíli zase klid, jenže jsem to tak chtěl nechat, ať vidí že se to přehřívá a vypíná. Doufal jsem v to že to vyčistí důkladněji, než já vzduchem skrz ventilátor + nanesou vodící pastu.

Ohledně HDD, po poslední reklamaci mám nový (aspoň to psali) a od té doby jsem s notebookem ani neťukl, takže to mechanickým poškozením být nemůže. Spíš mi tam dali nějaký šmejd nebo jen náhoda ?

S tím procesorem to už netuším, ale myslím že to bylo taky ještě před pádem, kdy jsem jim to dával na první reklamaci tak to ignorovali a při druhé se mi na to prostě odmítli podívat kvůli vylomeného USB portu.

S těmi pády je to ale takové nešťastné, člověk jednou za rok málo zvedne nohu, potáhne za napájení a notebook je na zemi. Kvůli nečeho takového jsem si kupoval právě vyztužený business notebook a ne obyčejný plasťák a jak vidno to nepomohlo, trošku zklamání.

Spíš by mě ale zajímali nějaké tipy na servisy v Ostravě nebo jestli to mám nechat reklamovat přímo přes prodejce (TS Bohemia). Do Dilerisu už to dávat nechci, protože mi příjde, že jediné co ti technici umí je vyměnit kus HW za jiný a na zbytek se ani nepodívají.

Nicméně díky za komentáře a těším se na tipy :)

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 14 kvě 2013 00:23

Přes prodejce to určitě nedávej. Dej to někam přímo - čím méně prostředníků, tím lépe.

Konkrétní servis v Ostravě neporadim, mám to trochu z ruky. Ono to stejně bude spíš o náhodě, pokud tu někdo nemá přímou nedávnou zkušenost.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)


Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů