Čištění větráčku u ntb

Obecná témata, která přímo nezapadají do výše uvedených kategorií.
Lintny
občas něco napíše
Příspěvky: 13
Registrován: 25 črc 2010 20:47

Čištění větráčku u ntb

Příspěvekod Lintny » 28 dub 2012 15:12

Zdravím ve spolek, má celkem dost zanesený větráček u grfiky a chci zi ho vyčistit. Jenže jsem objevil prolém v podobě plomby na jednom ze šroubků. Předpokládám, že když plombu poruším, přijdu o záruku. Je tomu tak? jedná se o ntb HP G62. To kvůli takové prkotině mám navštívit servis a platit to?! :shock:

Jirrick
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1681
Registrován: 04 pro 2010 19:37

Příspěvekod Jirrick » 28 dub 2012 15:32

Tohle je ošemetná otázka a nedá se na ni jednoznačně odpovědět, záleží to totiž na kupě paragrafů. Právník sice nejsem, ale zkusím odpovědět:

Je a není, to záleží na typu záruky. Pokud se jedná o standarní dvouletou podle občanského zákoníku (což předpokládám je tvůj příklad), tak v tom případě (samozřejmě pokud notebook nepoškodíš) bys o záruku neměl přijít. Prodejci mají reklamační řády, které to třeba i vynucují, ale moc silnou opru to nemá a většinou to vyhádáš (např. formulace, že se vystavuješ nebezpečí neuznání plní funkci strašáku bez větší právní opory) V případě, že máš smluvené nějaké jiné záruční podmínky (např. nadstandardní, přímo od výrobce apod.), tak tam záleží na jejich přesných zněních a tam už podmínka na neporušení plomby být může (a pravděpodobně i bude).
Naposledy upravil(a) Jirrick dne 28 dub 2012 15:41, celkem upraveno 1 x.
Lenovo X1 Carbon Touch

* Dodržujte prosím :arrow: PRAVIDLA tohoto fóra *

Lintny
občas něco napíše
Příspěvky: 13
Registrován: 25 črc 2010 20:47

Příspěvekod Lintny » 28 dub 2012 15:40

Ntb byl kupován v srpnu 2010 u CZC. Od té doby byl jednou na reklamaci (odešla napájecí deska). Napadlo mně si vymyslet nějakou vadu a poslat ho reklamovat, třeba by ho i vyčistili. Jenže! Byl bych tak 14 dní bez ntb a to by byl problém, musim na něm dělat věci do školy. Obávám se, i kdybych si zašel přímo do servisu, tak pár dní se bez něj budu muset obejít... Nerad bych o záruku přišel, náhoda je blbec a s mim štěstím na smůlu...

Jirrick
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1681
Registrován: 04 pro 2010 19:37

Příspěvekod Jirrick » 28 dub 2012 15:46

Tak u CZC bych při případné další reklamaci problémy nečekal, co jsem měl možnost osobně zažít, tak na reklamačním sedí lidi a ne zmr*i, pokud si při tom čištění něco nepoškodíš tak bys neměl mít problém.
Reklamační řád CZC píše:Záruku nelze uplatnit zcela nebo zčásti v následujících případech:
vypršením záruční lhůty
mechanického poškození, neodborné instalace, neodborného zacházení či obsluhy, zanedbání běžné péče
pokud byly vady způsobeny počítačovými viry
pokud se závada projevuje pouze u software, u kterého není odběratel schopen doložit legální způsob nabytí
používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry prostředí, pro které jsou určeny, nebo jiným parametrům stanoveným výrobcem
zboží bylo poškozeno živly, nebo výpadkem elektrické sítě
zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci
Lenovo X1 Carbon Touch



* Dodržujte prosím :arrow: PRAVIDLA tohoto fóra *

Lintny
občas něco napíše
Příspěvky: 13
Registrován: 25 črc 2010 20:47

Příspěvekod Lintny » 28 dub 2012 15:52

Děkuji za odpovědi, jdu do toho


Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů