Narok na vratenie penazi...

notebooky Acer (Aspire, TravelMate) a vše kolem
kecinko
občas něco napíše
Příspěvky: 18
Registrován: 03 úno 2008 19:42

Narok na vratenie penazi...

Příspěvekod kecinko » 03 úno 2008 19:51

Mam Acer Aspire 3025WLMi kupeny pred skoro dvoma rokmy. Vcera mi prislo vyjadrenie zo stvrtej!!! reklamacie. Cakal som samozrejme ze mi automaticky vratia peniaze ked ma este aj v obchode ktorom som to kupil (hej.sk, v Cesku ekvivalent kasa.cz) predavac upozornil ze mam na to narok a tak som spolu s notebookom poslal aj vyjadrenia z predoslych reklamacii. Bohuzial vo vyjadreni bolo ze mi vymenili MB, CPU a chladiaci panel.Predosle reklamacie boli:

1. nefunkcna citacka pamatovych kariet - vymena MB, vycistenie chladica
2. nesiel nabootovat z disku - vymena HDD
3. 2 farebne pasiky na obrazovke, nefunguje audio vystup - vymena MB, vymena displeja
4. neustale prehrievanie a samovolne vypinanie - vymena MB, CPU, cele chladenie

Mam urcite narok na vratenie penazi?
Ved okrem toho ze ide o stvrtu reklamaciu tak este aj tretiu chybu tej istej suciastky...

mivlak
guru
Příspěvky: 1278
Registrován: 22 říj 2007 22:41

Příspěvekod mivlak » 03 úno 2008 19:55

podobný příběh: www.acersucks.wz.cz

myslím, že by si acer měl dát slogan: Chceš li notes levný, připrav se, že bude častěji v servise než doma! :lol:
DELL VOSTRO 1500
T7250 - 2,5 GB - WD3200BJKT - UltraSharp™ WSXGA+ TrueLife™ - 8600M GT - XP SP3 & Vista Business - 9 cell - VX Nano
+ external WD3200BEVT

kyo
guru
Příspěvky: 1648
Registrován: 04 lis 2007 19:26

Příspěvekod kyo » 03 úno 2008 19:57

nevim jak je to na slovensku..

v cechach mas podle zakona narok na vraceni penez po trech reklamacich stejne zavady. o ctyrech se ( imho ) nikde nepise, ale je dano judikatem soudu ze by se tak melo postupovat. tzn povinost nemaj ale kdyz to das k soudu, mel bys to vyhrat. a vzhledem k tomu judikatu by ti meli ty penize vratit nebo je to bude stat jeste soudni vylohy, protoze je pravdepodobne jak to dopadne. to je ale na nich, jestli to risknou..

mimochodem dvouleta zarucni lhuta se pocita znovu od kazde reklamace, ze ? :wink:
Lenovo Thinkpad R61 - 1680x1050, C2D T7250, 2GB 667mhz, 250GB Seagate Momentus 7200.3, NVS 140m, XP Professional + 3 year carry-in

mivlak
guru
Příspěvky: 1278
Registrován: 22 říj 2007 22:41

Příspěvekod mivlak » 03 úno 2008 20:00

já myslel, že se záruční doba prodlouží o ten čas, co byla věc v servise a ty jí nemohl užívat...
DELL VOSTRO 1500

T7250 - 2,5 GB - WD3200BJKT - UltraSharp™ WSXGA+ TrueLife™ - 8600M GT - XP SP3 & Vista Business - 9 cell - VX Nano
+ external WD3200BEVT

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 03 úno 2008 21:07

Btw a napsal jsi, že žádáš vrácení peněz (resp. odstoupení od smlouvy)? Pokud ne, tak se nediv.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

AnubiSeth
občas něco napíše
Příspěvky: 59
Registrován: 08 led 2007 21:19

Příspěvekod AnubiSeth » 03 úno 2008 23:03

Samozřejmě že vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Po 3 stejných nebo po 4 různých ten nárok je. Jen jim musí zákazník přímo říct, že chce odstoupit od kupní smlouvy a chce pouze diagnostikovat závadu a neopravovat! Poté by měl dostat pouze vyjádření servisu, že závadu shledali a s ostatními předešlými papíry z reklamací zajít do obchodu a požadovat peníze.

A ještě k diskusi... Zákazník nemá po servisu znovu 2 roky záruku. Záruční lhůta se prodlužuje pouze o dobu, kdy byl přístroj v servisu.
FSC AMILO Xi 1526 T5500 > Acer Aspire 7720G (C2D T7700 2x2,4GHz 4MB, 2048MB DDR2 667MHz, GeForce M8600GT 512MB DDR2, 250GB S-ATA HDD, 17" WXGA+ LCD, WiFi, Webcam atd.)

creck30
občas něco napíše
Příspěvky: 10
Registrován: 25 pro 2007 12:09

Příspěvekod creck30 » 04 úno 2008 02:08

2 roky ma zaruku na tu opravenou zavadu

AnubiSeth
občas něco napíše
Příspěvky: 59
Registrován: 08 led 2007 21:19

Příspěvekod AnubiSeth » 04 úno 2008 09:25

Myslím, že záruka na opravený díl je půl roku a na práci 3 měsíce... Ale v rámci 2 leté záruky bych to neřešil, je to spíš věc pozáruky.

Samozřejmě, že se dá reklamovat oprava, ale jen servis je schopný diagnostikovat přesnou závadu.
FSC AMILO Xi 1526 T5500 > Acer Aspire 7720G (C2D T7700 2x2,4GHz 4MB, 2048MB DDR2 667MHz, GeForce M8600GT 512MB DDR2, 250GB S-ATA HDD, 17" WXGA+ LCD, WiFi, Webcam atd.)

kecinko
občas něco napíše
Příspěvky: 18
Registrován: 03 úno 2008 19:42

Příspěvekod kecinko » 04 úno 2008 15:16

dnes som volal do toho obchodu...a povedali mi ze oni sa teda este musia skontaktovat so servisnym strediskom, aby im vydali nejaky dobropis....cize dalsie dva tyzdne cakania...

musim na to cakat alebo mam pravo si teda pytat peniaze hned od predajcu?

polo

Příspěvekod polo » 04 úno 2008 16:49

Mal si si ich pitat hned inac jeto pravda aj v SR(3x a dost)

bafo
občas něco napíše
Příspěvky: 12
Registrován: 13 úno 2008 20:50

Příspěvekod bafo » 13 úno 2008 20:55

zdravim vsechny, co se tyce vraceni penez, ma se vec tak ze je treba pri reklamaci (jak uz tu zaznelo, v pripade opakovane zavady 3x stejne nebo 4x ruzne) zaslat zaroven pisemnou zadost o odstoupeni od kupni smlouvy. paklize vzika pravni narok bude vam nabidnut novy kus, popr vraceni penez. Pokud pravni narok nevznika je automaticky zarizeni opraveno a odeslano nazpet. Tento pripad nastava vetsinou pokud je notebook koupeny na firmu. A to z duvodu rizeni reklamace podle obchodniho zakoniku.

Zaruka pro fyzicke osoby se prodluzuje o dobu stravenou v servisu + nova zaruka na vymeneny dil. V pripade pravnicke osoby se zaruka prodluzuje pouze o dobu v servisu.

pool
občas něco napíše
Příspěvky: 84
Registrován: 13 úno 2007 11:58

Příspěvekod pool » 14 úno 2008 16:45

v pripade pravnicke osoby lze take zadat o odstoupeni od smlouvy.

viz:
§ 436
(1) Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem (§ 345 odst. 2), může kupující:

a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží vadné, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,
b) požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou opravitelné,
c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.

(2) Volba mezi nároky uvedenými v odstavci 1 kupujícímu náleží, jen jestliže ji oznámí prodávajícímu ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení. Uplatněný nárok nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Jestliže se však ukáže, že vady zboží jsou neopravitelné nebo že s jejich opravou by byly spojeny nepřiměřené náklady, může kupující požadovat dodání náhradního zboží, požádá-li o to prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, kdy mu prodávající oznámil tuto skutečnost. Neodstraní-li prodávající vady zboží v přiměřené dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
(3) Neoznámí-li kupující volbu svého nároku ve lhůtě uvedené v odstavci 2 má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení smlouvy.
(4) Vedle nároků stanovených v odstavci 1 má kupující nárok na náhradu škody, jakož i na smluvní pokutu, je-li sjednána.

mbelas
guru
Příspěvky: 1372
Registrován: 29 říj 2006 09:04

Příspěvekod mbelas » 19 úno 2008 19:09

:D ajj , tak to tě lituji, s acerem to je na dlouho , oni radi neuznavaj reklamace co ti uznali ! jako ja s nima neměl problém ale kamos jo, mel 4 reklamace uznané a jak to posilal po páté tak mu rekli ze nemá narok nebo ve vetsine propadu neslo o závadu :lol: maras.......

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 25 úno 2008 08:35

Pořádně na ně zatlač v tom obchodě, že máš na odstoupení právo. Budou se bránit, tak je aspoň pořádně popožeň.

Každopádně doporučuju linku "Sdružení ochrany spotřebitelů" a tam požádat info o zákonech ohledně vrácení peněz za více reklamací. S infem pak dojít na prodejnu a hromotlučit :D .
Určitě je popoženeš a ti pak většinou volají do Aceru na nějaké vyšší místo než je servis a tam to (aspoň u mě probíhalo celkem slušně) pak fičí dobře. Myslím že o své peníze nepřijdeš, ale chce to víc snahy.
Ještě bych poslal maila do Aceru a pořádně jim to tam vylíčil ;-). Oni na takové maily celkem reagují a řeší problémy.
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.
Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

General
občas něco napíše
Příspěvky: 21
Registrován: 27 úno 2007 22:25

Příspěvekod General » 15 bře 2008 12:06

nevite jak je to kdyz je notebook zakoupenej na firmu prej ze se to ridi obchodním zákoníkem. V něm žádné právo na odstup od kupní smlouvy není, není tam ani, za jak dlouho musí reklamaci vyřídit. je to pravda ?
ACER Aspire 5672AWLMi: Intel Core Due T2250 1,73 GHz 1GB DDR2 ATI Radeon X1600 512 120GB HDD , 15,4", Win XP HOME


Zpět na „notebooky Acer“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 hostů