Stránka 1 z 2
Narok na vratenie penazi...
Napsal: 03 úno 2008 19:51
od kecinko
Mam Acer Aspire 3025WLMi kupeny pred skoro dvoma rokmy. Vcera mi prislo vyjadrenie zo stvrtej!!! reklamacie. Cakal som samozrejme ze mi automaticky vratia peniaze ked ma este aj v obchode ktorom som to kupil (hej.sk, v Cesku ekvivalent kasa.cz) predavac upozornil ze mam na to narok a tak som spolu s notebookom poslal aj vyjadrenia z predoslych reklamacii. Bohuzial vo vyjadreni bolo ze mi vymenili MB, CPU a chladiaci panel.Predosle reklamacie boli:
1. nefunkcna citacka pamatovych kariet - vymena MB, vycistenie chladica
2. nesiel nabootovat z disku - vymena HDD
3. 2 farebne pasiky na obrazovke, nefunguje audio vystup - vymena MB, vymena displeja
4. neustale prehrievanie a samovolne vypinanie - vymena MB, CPU, cele chladenie
Mam urcite narok na vratenie penazi?
Ved okrem toho ze ide o stvrtu reklamaciu tak este aj tretiu chybu tej istej suciastky...
Napsal: 03 úno 2008 19:55
od mivlak
podobný příběh:
www.acersucks.wz.cz
myslím, že by si acer měl dát slogan: Chceš li notes levný, připrav se, že bude častěji v servise než doma!
Napsal: 03 úno 2008 19:57
od kyo
nevim jak je to na slovensku..
v cechach mas podle zakona narok na vraceni penez po trech reklamacich stejne zavady. o ctyrech se ( imho ) nikde nepise, ale je dano judikatem soudu ze by se tak melo postupovat. tzn povinost nemaj ale kdyz to das k soudu, mel bys to vyhrat. a vzhledem k tomu judikatu by ti meli ty penize vratit nebo je to bude stat jeste soudni vylohy, protoze je pravdepodobne jak to dopadne. to je ale na nich, jestli to risknou..
mimochodem dvouleta zarucni lhuta se pocita znovu od kazde reklamace, ze ?
Napsal: 03 úno 2008 20:00
od mivlak
já myslel, že se záruční doba prodlouží o ten čas, co byla věc v servise a ty jí nemohl užívat...
Napsal: 03 úno 2008 21:07
od swarm
Btw a napsal jsi, že žádáš vrácení peněz (resp. odstoupení od smlouvy)? Pokud ne, tak se nediv.
Napsal: 03 úno 2008 23:03
od AnubiSeth
Samozřejmě že vzniká nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Po 3 stejných nebo po 4 různých ten nárok je. Jen jim musí zákazník přímo říct, že chce odstoupit od kupní smlouvy a chce pouze diagnostikovat závadu a neopravovat! Poté by měl dostat pouze vyjádření servisu, že závadu shledali a s ostatními předešlými papíry z reklamací zajít do obchodu a požadovat peníze.
A ještě k diskusi... Zákazník nemá po servisu znovu 2 roky záruku. Záruční lhůta se prodlužuje pouze o dobu, kdy byl přístroj v servisu.
Napsal: 04 úno 2008 02:08
od creck30
2 roky ma zaruku na tu opravenou zavadu
Napsal: 04 úno 2008 09:25
od AnubiSeth
Myslím, že záruka na opravený díl je půl roku a na práci 3 měsíce... Ale v rámci 2 leté záruky bych to neřešil, je to spíš věc pozáruky.
Samozřejmě, že se dá reklamovat oprava, ale jen servis je schopný diagnostikovat přesnou závadu.
Napsal: 04 úno 2008 15:16
od kecinko
dnes som volal do toho obchodu...a povedali mi ze oni sa teda este musia skontaktovat so servisnym strediskom, aby im vydali nejaky dobropis....cize dalsie dva tyzdne cakania...
musim na to cakat alebo mam pravo si teda pytat peniaze hned od predajcu?
Napsal: 04 úno 2008 16:49
od polo
Mal si si ich pitat hned inac jeto pravda aj v SR(3x a dost)
Napsal: 13 úno 2008 20:55
od bafo
zdravim vsechny, co se tyce vraceni penez, ma se vec tak ze je treba pri reklamaci (jak uz tu zaznelo, v pripade opakovane zavady 3x stejne nebo 4x ruzne) zaslat zaroven pisemnou zadost o odstoupeni od kupni smlouvy. paklize vzika pravni narok bude vam nabidnut novy kus, popr vraceni penez. Pokud pravni narok nevznika je automaticky zarizeni opraveno a odeslano nazpet. Tento pripad nastava vetsinou pokud je notebook koupeny na firmu. A to z duvodu rizeni reklamace podle obchodniho zakoniku.
Zaruka pro fyzicke osoby se prodluzuje o dobu stravenou v servisu + nova zaruka na vymeneny dil. V pripade pravnicke osoby se zaruka prodluzuje pouze o dobu v servisu.
Napsal: 14 úno 2008 16:45
od pool
v pripade pravnicke osoby lze take zadat o odstoupeni od smlouvy.
viz:
§ 436
(1) Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem (§ 345 odst. 2), může kupující:
a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží vadné, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních vad,
b) požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou opravitelné,
c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
(2) Volba mezi nároky uvedenými v odstavci 1 kupujícímu náleží, jen jestliže ji oznámí prodávajícímu ve včas zaslaném oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení. Uplatněný nárok nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího. Jestliže se však ukáže, že vady zboží jsou neopravitelné nebo že s jejich opravou by byly spojeny nepřiměřené náklady, může kupující požadovat dodání náhradního zboží, požádá-li o to prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, kdy mu prodávající oznámil tuto skutečnost. Neodstraní-li prodávající vady zboží v přiměřené dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady neodstraní, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
(3) Neoznámí-li kupující volbu svého nároku ve lhůtě uvedené v odstavci 2 má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení smlouvy.
(4) Vedle nároků stanovených v odstavci 1 má kupující nárok na náhradu škody, jakož i na smluvní pokutu, je-li sjednána.
Napsal: 19 úno 2008 19:09
od mbelas
ajj , tak to tě lituji, s acerem to je na dlouho , oni radi neuznavaj reklamace co ti uznali ! jako ja s nima neměl problém ale kamos jo, mel 4 reklamace uznané a jak to posilal po páté tak mu rekli ze nemá narok nebo ve vetsine propadu neslo o závadu
maras.......
Napsal: 25 úno 2008 08:35
od slovan
Pořádně na ně zatlač v tom obchodě, že máš na odstoupení právo. Budou se bránit, tak je aspoň pořádně popožeň.
Každopádně doporučuju linku "Sdružení ochrany spotřebitelů" a tam požádat info o zákonech ohledně vrácení peněz za více reklamací. S infem pak dojít na prodejnu a hromotlučit
.
Určitě je popoženeš a ti pak většinou volají do Aceru na nějaké vyšší místo než je servis a tam to (aspoň u mě probíhalo celkem slušně) pak fičí dobře. Myslím že o své peníze nepřijdeš, ale chce to víc snahy.
Ještě bych poslal maila do Aceru a pořádně jim to tam vylíčil
. Oni na takové maily celkem reagují a řeší problémy.
Napsal: 15 bře 2008 12:06
od General
nevite jak je to kdyz je notebook zakoupenej na firmu prej ze se to ridi obchodním zákoníkem. V něm žádné právo na odstup od kupní smlouvy není, není tam ani, za jak dlouho musí reklamaci vyřídit. je to pravda ?