Nárok na výměnu zboží - notebook s výrobní vadou

Obecná témata, která přímo nezapadají do výše uvedených kategorií.
Milo_cz
občas něco napíše
Příspěvky: 9
Registrován: 16 říj 2008 08:21

Nárok na výměnu zboží - notebook s výrobní vadou

Příspěvekod Milo_cz » 16 říj 2008 08:47

Dobry den,

dne 3.10 (Patek) jsem si u Mironetu koupil notebook HP 6735b KU214EA.Obednavka pres e-shop, osobni vyzvednuti na brnenske pobocce.Po prevozu domu, rozbaleni a zhruba hodinovem pouzivani jsem si vsiml ze v prave horni casti displeje jdou videt svetle svisle pruhy.Na barevne plose to videt nejde ale pokud mate tmave pozadi - napr nabeh OS, hrani hry (doom3) nebo pousteni nejakeho tmavsiho filmu - tak to dost rusi.

Jelikoz je to muj prvni notebook tak jsem si nebyl jisty co s tim.Ten den uz jsem bohuzel nestihl zabehnout zpet na pobocku pred jeji zavirackou.V pondeli uz jsem psal email mironetackemu technikovi s prosbou o radu(dalsi den jsem se dozvedel ze uz tam nepracuje takze proto bez odpovedi) .V utery jsem nabehl na pobocku abych to vyresil a po malem presvedcovani ze tam OPRAVDU neco je, mi byl notebook vzat na reklamaci (dne 7.10. )s tim ze se uvidi jestli je opravnena.

Dalsi den rano jsem tam jeste spesne zanesl mironetacky certifikat o prednostnim servisu s tim ze zhruba do 4 dni by to melo byt hotove.

Dnes je 16.10 (9 dni) a na servisni strance stale sviti ze notebook byl poslan do servisu.A tady byl potreboval Vasi radu...

Mam narok na vymenu za novy kus kdyz byl notebook odeslan na reklamaci?Zitra je totiz posledni den ze 14- denni lhuty kdy se zbozi da bez znamek pouziti vratit, coz si myslim splnuju protoze byl pouzivan necele dva dny a bez prenaseni.Prednostni servis mironetu je ocividne klamava reklama co si budeme povidat a jelikoz jsem clovek neduverivy tak mam pocit ze se reklamace zbytecne zdrzuje aby ta vratna lhuta propadla a me pak prijde notebook s oznamenim ze nemam narok na opravu chyby, dostanu zpet notebook s vyrobni vadou + zaplatim litr za neuznanou reklamaci.

Doufam ze mi s tim nekdo bude umet poradit, protoze ja uz opravdu nevim co s tim.

Predem dekuji.

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 16 říj 2008 09:26

Nevim jak moc byly ty svetle pruhy videt, ale asi pujde o nerovnomerne podsviceni a s tim toho moc neudelas. A pokud se na to poradne zameris, tak si mozna nepomuzes ani jinym ntb :( Mozna jedine u displeje s LED podsvicenim.

Co si pamatuju, tak v zakone je napsano, ze reklamacni doba se prodluzuje, ale neni tam nic oprodlouzeni lhuty na vraceni bez udani duvodu. Ale cetl jsem, ze do tech 14 dnu musis predat informaci o tom, ze chces odstoupit od smlouvy a samotne zbozi se da predat o neco pozdeji. Jestli do toho chces jit, tak bych si to overil na SOS, pak zasel osobne do Mironetu a nechal si pisemne potvrdit (podpis, razitko na kopii) prevzeti papiru o odstoupeni od smlouvy bez udani duvodu.

A ten prednostni servis je pekne vychcany. Na strankach maji informaci a prumerne dobe reklamace do 4 dnu. Takze kdyz maji 4 lidi vyrizenu reklamaci okamzite a ty cekas 14 dni, tak prumerne je to vyrizeno do ctyr dnu :(
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

CeCo

Příspěvekod CeCo » 16 říj 2008 14:58

Pokial si dal reklamovat tovar tak na vratenie je neskoro.

C

Milo_cz
občas něco napíše
Příspěvky: 9
Registrován: 16 říj 2008 08:21

Příspěvekod Milo_cz » 16 říj 2008 15:35

Nejde o vraceni ale spise o to ze ze bych pozadoval novy kus, tedy vymena zbozi.Ted uz je mi jasne ze si to mironet tou svou skvelou prednostni reklamaci pojistil a reklamace bude vyrizena buh vi kdy, nemluve o tom s jakym vysledkem.

Pokud bych tam ale napochodoval a a dozadoval se vymeny s tim ze vada byla z vyroby tudiz za ni nemuzu, a v podstate jsem delal vse co jsem mohl abych to vyresil, tak jestli se to da nejak obhajit a vymamit to z nich.Dale 4 denni "prumerna" reklamace je ocividne podvod a rozhodne nechci v pripade zamitnute reklamace platit tisicovku za to ze se na to servisak mrkl a nezdalo se mu to dostatecne zavazne.

Mozna z toho delam zbytecnou kovbojku a reklamace by mohla probehnout "v pohode", ale tusim v tom nejakou zradu.

Puppy
guru
Příspěvky: 1888
Registrován: 16 kvě 2006 17:17

Příspěvekod Puppy » 16 říj 2008 15:58

Na barevne plose to videt nejde ale pokud mate tmave pozadi - napr nabeh OS, hrani hry (doom3) nebo pousteni nejakeho tmavsiho filmu - tak to dost rusi.

To bude nejspise prohlaseno za vlastnost. Kvalita soucasnych notebookovych displeju se neustale zhorsuje, vratila se prakticky do bodu kde byla pred deseti lety. Znacne prosvitajici a nerovnomerne podsviceni je dnes bezne i u nejdrazsich notebooku jako treba ThinkPad X300.

CeCo

Příspěvekod CeCo » 16 říj 2008 18:17

Akonahle ti dal technik protokol o prebrati zariadenia a nikde tam nespomenul ze vymena bude kus/kus a ty si ho prijal tak mas smolu - najblizsia vymena moze prebehnut az ked bude COIkou vyhlaseny za nebezpecny, alebo sa rovnaka vada zopakuje 3ti krat (pripadne po 4ty krat, pokial sa budu vady lisit).

Vratenie tovaru by totiz bolo duplicitnym riesenim tvojej staznosti, prvym je ona oprava v servise. Ze HP poskytuje 14 dni DoA vymenu kus/kus je skor internym procesom medzi HP, distributorom a dilerom. Nie je nan ziaden pravny narok zo strany koncoveho zakaznika.

Ad prednostny servis - mozes podat staznost na COI a mozno na radu pre reklamu. Ono garantovat priemer je dost srandovne, ale ak ti vedia potvrdit statistikami, ze ten servis naozaj trva V PRIEMERE 4 dni tak s tym nic nezmozes.

C

kyo
guru
Příspěvky: 1648
Registrován: 04 lis 2007 19:26

Příspěvekod kyo » 16 říj 2008 19:16

mel jsi se informovat predem. mel jsi to vratit ve 14 denni lhute a obratem si vzit ten samy ale jiny. takhle to uz mas v reklamaci a nezbyva ti nez cekat.
Lenovo Thinkpad R61 - 1680x1050, C2D T7250, 2GB 667mhz, 250GB Seagate Momentus 7200.3, NVS 140m, XP Professional + 3 year carry-in

entropy
píše často
Příspěvky: 376
Registrován: 08 bře 2008 13:00

Příspěvekod entropy » 16 říj 2008 21:24

technická - těch 14 dní pro vrácení bez udání důvodu se pokud vím týká jen objednávky přes internet a doručení poštou (nebo obdobným způsobem), NE případů, kdy si člověk vyzvedne zboží osobně. - nebo se to změnilo?

edit: tak jsem to našla... citace ze spotrebitel.cz:

Okamžik uzavření smlouvy je rozhodující i pro to, zda na smlouvu může být nahlíženo jako na smlouvu uzavřenou pomocí prostředků komunikace na dálku a zda se na ni tedy vztahuje níže popisovaná právní regulace.

Příklad: Pokud dojde k objednávce zboží v internetovém obchodě, přičemž zákazník si zboží osobně vyzvedne v provozovně prodávajícího, je smlouva uzavřena distančním způsobem pouze tehdy, jestliže k jejímu uzavření došlo již doručením objednávky prodávajícímu. Pokud by ale objednávka měla jakousi nezávaznou povahu a k uzavření smlouvy by došlo v provozovně poskytovatele služby teprve převzetím zboží, šlo by o běžný prodej zboží v obchodě.

...tj. ne vždycky se nákupu přes internet týká ta zmiňovaná čtrnáctidenní lhůta, dost možná to Milo_cz ani nemohl využít - u Mironetu "Smlouva ... vzniká dodáním zboží kupujícímu."

Milo_cz
občas něco napíše
Příspěvky: 9
Registrován: 16 říj 2008 08:21

Příspěvekod Milo_cz » 16 říj 2008 22:39

Dekuji vsem za jejich postrehy.Pravdepodobne tu potom napisu nejaky zaver, precejen by mohlo nekomu v budoucnu pomoct info o mironetu a jejich prednostnim servisu a jak to vsecko dopadlo.

kyo
guru
Příspěvky: 1648
Registrován: 04 lis 2007 19:26

Příspěvekod kyo » 16 říj 2008 22:50

nevim jak to chodi v CZC, ale treba v Alze vsechno defakto objednavas pres internet a hlavne PLATIS pres terminal ci u kasy, bez toho aby jsi ten vyrobek predem videla. tedy nemas moznost si ho vyzkouset. prinasi jim to snizene naklady na rezii, ale diky tomu kuprikladu tam jakykoli vyrobek muzes behem 14 denni lhuty vratit.
Lenovo Thinkpad R61 - 1680x1050, C2D T7250, 2GB 667mhz, 250GB Seagate Momentus 7200.3, NVS 140m, XP Professional + 3 year carry-in

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 16 říj 2008 23:04

Stejne tak dava i Cybex 14 dni na vraceni. A podle odpovedi i Alfacomp.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

entropy
píše často
Příspěvky: 376
Registrován: 08 bře 2008 13:00

Příspěvekod entropy » 16 říj 2008 23:18

ano, 14 dní na vrácení je, pokud se to dá považovat za tu zmiňovanou "smlouvu uzavřenou pomocí prostředků komunikace na dálku", jinak to podle občanskýho zákoníku vymahatelný není (v případě Mironetu a jejich obchodních podmínek tenhle nárok u vyzvednutí na pobočce tedy neexistuje). pokud by i přesto těch 14 dní na vrácení někdo nabízel, je to jen dobrá vůle prodávajícího, ale zákonem se toho člověk nedomůže...

Milo_cz, dej pak vědět, jak jsi dopadl.

...nedalo mi to a hledala jsem, jak to třeba má právě Cybex... "Po přijetí Vaší objednávky Vám bude obratem odesláno e-mailem potvrzení o jejím přijetí. Toto potvrzení o přijetí Vaší objednávky je však pouze informativního charakteru a není akceptací (přijetím) Vašeho návrhu na uzavření kupní smlouvy. Samotná kupní smlouva je pak uzavřena momentem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu (zákazníkovi) s tímto jeho návrhem, kdy za přijetí návrhu na uzavření kupní smlouvy je považováno doručení potvrzení prodávajícího kupujícímu (zákazníkovi) o skutečnosti, že objednané zboží je připraveno k vyzvednutí v naší provozovně, popřípadě že zboží bylo vypraveno k expedici (odeslání). Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti." - takže tam je to jasné, u nich smlouva nevzniká až tím, že si člověk přijde pro zboží nebo mu je doručeno, ale už oznámením o expedici. tudíž nákup u Cybexu (a dalších obchodů, kde to mají obdobně) je se zárukou těch 14 dní a je fuk, jestli člověk věří poště nebo si radši doběhne na pobočku. což je milé. :)

Milo_cz
občas něco napíše
Příspěvky: 9
Registrován: 16 říj 2008 08:21

Příspěvekod Milo_cz » 10 lis 2008 10:43

Takze jak to vsechno dopadlo...

Dopadlo to tak ze jim v patek vyprsela 30 denni reklamacni lhuta a ja si tam dnes rano prisel pro penize.Probehlo to uz pomerne bez problemu...ono taky nemeli na vyber protoze tohle je vazne neokecatelne, nicmene nejaky konflikt jsem cekal a prisel jsem tam se stosem papiru s prislusnymi paragrafy o reklamaci :)

Takze mam z toho takove rozporuplne pocity.Na jednu stranu jsem rad ze mam zpet aspon ty penize a muzu si koupit novy notas a na strane druhe ze jsem na to cekal pres mesic, toho casu a nervu co me to stalo a nakonec se ani nedozvim co by s tim displayem udelali.Ocividne na to totiz za ten mesic ani nehrabli.Po tehle zkusenosti me ale u mironetu uz vazne neuvidi.Ten jejich 4 denni prednostni servis skoda mluvit a na muj vkus se na brnenske pobocce nejak rychle stridaji zamestnanci.

Gogo
guru
Příspěvky: 3904
Registrován: 17 kvě 2007 20:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Gogo » 10 lis 2008 11:12

Entropy - všechny e-shopy fungují tak,že uděláš objednávku,oni ti ji potvrdí pak ti přijde mail o expedici zboží a čekáš,resp.si pro tovar jdeš osobně což znamená že smlouva je platná v každém případě a 14 dení lhůta se na to vstahuje.Některé e-shopy mají ale vlastní prodejny/tam i vydávají zboží objednané přes internet/ a prodávají skladové zásoby nebo to,co jim někdo vrátil v zákonné lhůtě nepoškozené.Tam pak ta 14 dení lhůta neplatí
ACER Aspire 7730G-734G32MN / Prodáno

entropy
píše často
Příspěvky: 376
Registrován: 08 bře 2008 13:00

Příspěvekod entropy » 10 lis 2008 11:26

Gogo, smlouva je platná v každém případě, to jo. Ne vždycky se ale u e-shopu jedná o "dálkový způsob prodeje", na který jediný se vztahuje ona čtrnáctidenní lhůta na možnost vrácení bez udání důvodu - viz ta citace z SOS o pár příspěvků nahoře.


Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host