Dobry den,
koupil jsem notebook z internetoveho obchodu. Prepravu zajistovala firma PPL. Po prebrani a zaplaceni jsem otevrel krabici a zjistil, ze displej je praskly odshora az dolu. Krabice poskozena nebyla. Notebook jsem okamzite reklamoval a poslal zpatky. Bylo mi receno, ze jsem si notebook musel poskodit sam a jedine, co mi nabidli byla oprava displeje za 6tis korun. Chtel jsem se zeptat, jak je reseno to, ze PPL me nenecha balik otevrit do te doby, dokud ho nezaplatim a neceka na to, az si prekontroluju, jestli je tam to, co jsem si objednal a jestli je to v poradku.
Dekuji
Vita
Koupe notebooku z internetoveho obchodu
Pokud vím, tak máš 14 denní lhůtu na vrácení zboží bez udání důvodu. Čili bych jim poslala email (nebo jaký mají uvedený postup v obchodních podmínkách pro vrácení zboží), že odstupuju od smlouvy a ať koukají vrátit peníze. Právě z těhle důvodů si raději zboží vyzvedávám osobně a nechávám si ho ukázat, než si ho odnesu. Snad ti to dopadne dobře, ale nevidím důvod, proč by nemělo.
Pizzy: do tých 14 dní notebook môže vrátiť,ale určite nie poškodený..peniaze mu môžu vrátiť,ale s odpočítanou položkou za opravu,si myslím...
vitulaaak:to je sakra smola...pokiaľ bol NB normálne zabalený s nepoškodeným obalom,tak to môže byť na vine prepravná spoločnosť,ktorá bezohľadnou jazdou mohlo dôjsť k poškodeniu,alebo obchod z ktorého si to kupoval...
vitulaaak:to je sakra smola...pokiaľ bol NB normálne zabalený s nepoškodeným obalom,tak to môže byť na vine prepravná spoločnosť,ktorá bezohľadnou jazdou mohlo dôjsť k poškodeniu,alebo obchod z ktorého si to kupoval...
Lenovo ThinkPad R500(intelGMA) + Advanced MiniDock
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
tento thread si umiestnil do nesprávnej sekcií.nabudúce ukladaj takéto veci skôr do ostatné námety k diskusií..ok
Naposledy upravil(a) lukycrust dne 15 zář 2010 12:35, celkem upraveno 1 x.
Lenovo ThinkPad R500(intelGMA) + Advanced MiniDock
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
Sice vratit notebook do 14 dnu muze, ale stejne tak muze prodejce nauctovat cenu za uvedeni notebooku do puvodniho stavu. Takze problem je v tom, jak dokazat, ze notebook uz prisel rozbity
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
a) ty s PPL nemáš žádný smluvní vztah, takže u něj ti imho nějaká reklamace nepomůže - u PPL to musí reklamovat prodejce. Solidnější to s nimi vyřeší (stejně jsou kryti pojistkou), šmejd firma tě pošle do... pryč.
b) 14 denní lhůta je současně i na ověření, že je zboží bez vad. Pokud jsi volal do prodejny ihned po vybalení ( a současně chvilku po převzetí od PPL), tak máš šanci uspět s tím, že jsi si ntb nepoškodil sám.
Sviňárna by byla, kdyby jsi odstoupil od smlouvy bez udání důvodu, prodejce ntb převzal a zjistilo se, že je poškozený - stejně tak můžeš ty argumentovat, že k poškození došlo během přepravy zpět k prodejci. V tomto případě by bylo na firmě tobě prokázat poškození. Nyní jsi v situaci, že ty musíš dokazovat opak
závěr: pokud tě prodejce vyfakoval a neuspěješ ani u PPL, tak ti zbývá buď soud a nebo oprava na vlastní náklady. Proto si vše drahé rozbaluji před kurýrem.
b) 14 denní lhůta je současně i na ověření, že je zboží bez vad. Pokud jsi volal do prodejny ihned po vybalení ( a současně chvilku po převzetí od PPL), tak máš šanci uspět s tím, že jsi si ntb nepoškodil sám.
Sviňárna by byla, kdyby jsi odstoupil od smlouvy bez udání důvodu, prodejce ntb převzal a zjistilo se, že je poškozený - stejně tak můžeš ty argumentovat, že k poškození došlo během přepravy zpět k prodejci. V tomto případě by bylo na firmě tobě prokázat poškození. Nyní jsi v situaci, že ty musíš dokazovat opak
závěr: pokud tě prodejce vyfakoval a neuspěješ ani u PPL, tak ti zbývá buď soud a nebo oprava na vlastní náklady. Proto si vše drahé rozbaluji před kurýrem.
Lenovo T430s | i5 2.6GHz | 8 GB RAM | 180 GB SSD
Stalo se mi asi před dvěma lety něco podobného, zboží jsem si objednal z TS Bohemia, přepravu zajišťovala DPD. Po vybalení jsem zjistil, že zboží je poškozené, ihned jsem volal do TS Bohemia, oni kontaktovali dopravce a následující den přijel řidič, který mi zboží den předtím přivezl, a ten sepsal protokol o poškozeném zboží, zboží odvezl a za pár dní přivezl nový kus.
Jak už si to potom TS Bohemia a DPD vyřešili mezi sebou mě nezajímá, jak už napsal někdo výše, tak smluvní vztah mají tyto dvě firmy mezi sebou.
O jakého prodejce se jedná? Doporučuji třeba kontaktovat Sdružení pro obranu spořebitele www.spotrebitele.info , kde ti dobře poradí.
A neboj se případně prodejci pohrozit kontrolou od ČOI a případně soudem, dost to na ně platí, klidně podej na ČOI podnět, ať to hned začnou prošetřovat. Podnět můžeš podat přes jejich e-podatelnu http://www.coi.cz/cs/epodatelna-1.html Dopodrobna popiš situaci, přilož foto poškozeného zboží atd.
Jak už si to potom TS Bohemia a DPD vyřešili mezi sebou mě nezajímá, jak už napsal někdo výše, tak smluvní vztah mají tyto dvě firmy mezi sebou.
O jakého prodejce se jedná? Doporučuji třeba kontaktovat Sdružení pro obranu spořebitele www.spotrebitele.info , kde ti dobře poradí.
A neboj se případně prodejci pohrozit kontrolou od ČOI a případně soudem, dost to na ně platí, klidně podej na ČOI podnět, ať to hned začnou prošetřovat. Podnět můžeš podat přes jejich e-podatelnu http://www.coi.cz/cs/epodatelna-1.html Dopodrobna popiš situaci, přilož foto poškozeného zboží atd.
Lenovo ThinkPad SL500, C2D P7370, 4GB, nVidia GeForce 9300M, 15,4'' WSXGA+, W7
vitulaaak - je potřeba si přečíst obchodní podmínky prodávajícího, každý je může mít jinak nastavené. Tím,že jsi zboží objednal, tak jsi i potvrdil jejich obchodní podmínky.
O jaký obchod se jedná?
Dobré podmínky u slušné firmy -
Kupující je povinen prohlédnout zboží podle možnosti co nejdříve po převzetí zboží, nejdéle však do 24 hodin od převzetí s výjimkou případů, kdy zboží bylo předvedeno na prodejně a případné poškození zboží uplatnit u prodávajícího do 24 hod. od převzetí zboží. Kupujícímu spotřebiteli je tento postup doporučen s ohledem na předcházení případným problémům spojených s pozdější reklamací stavu dodávky. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli za to, že zboží je v okamžiku převzetí ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad, a to ve smyslu § 616 o.z. Při rozporu dodaného zboží s kupní smlouvou má kupující nároky vůči prodávajícímu ve smyslu § 616 o.z.
Na tvém případu je vidět, jak je nutné přečíst si smlouvu.
O jaký obchod se jedná?
Dobré podmínky u slušné firmy -
Kupující je povinen prohlédnout zboží podle možnosti co nejdříve po převzetí zboží, nejdéle však do 24 hodin od převzetí s výjimkou případů, kdy zboží bylo předvedeno na prodejně a případné poškození zboží uplatnit u prodávajícího do 24 hod. od převzetí zboží. Kupujícímu spotřebiteli je tento postup doporučen s ohledem na předcházení případným problémům spojených s pozdější reklamací stavu dodávky. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli za to, že zboží je v okamžiku převzetí ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad, a to ve smyslu § 616 o.z. Při rozporu dodaného zboží s kupní smlouvou má kupující nároky vůči prodávajícímu ve smyslu § 616 o.z.
Na tvém případu je vidět, jak je nutné přečíst si smlouvu.
zatim to vypada na soud ) kazdopadne jedna se o http://eshop.fotografia.cz/
Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti