Stránka 1 z 1

Notebook - možnost vrácení při objednávce přes internet

Napsal: 03 úno 2007 14:24
od moara
Má někdo zkušenost s vracením notebooku ve 14 denní lhůtě při koupi přes internet?

Napsal: 03 úno 2007 15:21
od Krevety
Hloupy dotaz, vzhledem k tomu ze na to mas s OZ pravo na odstoupeni, maximalne muzes narazit na neseriozniho prodejce :wink:

Napsal: 03 úno 2007 15:31
od moara
No, děkuji za Vaši odpověď. Ale každý zrovna nemusí být specialista přes zákony v ČR, že? :roll:
Jistě, že to bude záviset na spolehlivých či nespolehlivých prodejcích. Víte někdo o nějakém spolehlivém internetovém obchodu s dobrými cenami? :?: :)

Napsal: 03 úno 2007 16:17
od Ozi
Pozor, možnost vrácení je pouze v případě, že nakoupíš jako FYZICKÁ osoba, pokud se tedy bavíme o možnosti vrátit zboží do 14 dní bez udání důvodu.

Napsal: 03 úno 2007 16:26
od moara
No jasně, tohle mám na mysli. :wink: Mám totiž trochu obavu třeba z možných vadných megapixelů na displeji, na které většina výrobců notebooků prý záruku nedává. :cry: A ve 14ti denní lhůtě by se to snad mělo projevit, ne?

Napsal: 03 úno 2007 16:58
od Krevety
Staci si precist podminky jakehokoliv e-shopu ....

to OZi : taky sem psal pode OZ ;)

Napsal: 03 úno 2007 20:53
od potkanus
A co takle poucit o nutnosti vratit to v originalnim obalu, neposkozene a tak daale?? A nejsem si jist jesli vraceni bez udani duvodu neni limitovano rozbalenim, poucte, uz si to taky moc nepamatuji, z obchodniho prava sem sel za 1 a sbohem pravo na veky :lol:

Napsal: 04 úno 2007 18:20
od Ozi
Krevety: máš samozřejmě pravdu, Občanský zákoník (OZ)(č. 40/1964 Sb., ) a Obchodní zákoník (OBZ)(č. 513/1991 Sb., ), není to totéž, zkratky podobné a ne vždy správně použité. Vzhledem k tomu, že se tady pravidelně objevují borci, kteří nejdřív jednají a pak přemýšlí, tak myslím, že opakování není nikdy dost.

Napsal: 05 úno 2007 13:41
od hawk_eye
Krátká exkurse problematiky odstoupení od spotřebitelských smluv:

§53 odst. 7 občanského zákoníku (OZ)
"Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6 (to už sem vypisovat nebudu, úplné znení občanského zákoníku je snad na 100 webových stránkách) činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní."

§53 odst. 8 OZ
"Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv
...
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,"
Takže tady pozor na nákup ntb, které lze nakonfigurovat (např. HP Top Config.. u VBI bych to zkonzultoval s jejich obchodními podmínkami). Ještě jsem se sporem, kde by prodejce odmítal vrátit peníze s odkazem na toto ustanovení nesetkal, ale dokážu si představit, že by se to stát mohlo..

§53 odst. 10 OZ
"Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení."

OZ pak dále stanovuje, že:
- smluvní ujednání spotřebitelských smluv se nemohou odchýlit od zákona v neprospěch spotřebitele. Spotřebitel se zejména nemůže vzdát práv, které mu zákon poskytuje, nebo jinak zhoršit své smluvní postavení,
- spotřebitelské smlouvy nesmějí obsahovat ujednání, která v rozporu s požadavkem dobré víry znamenají k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran.

Toliko teorie.

V praxi bych nakupoval jen u e-shopů, které nají na svých stránkách svoje obchodní podmínky (které korespondují s tím, co jsem výše citoval z OZ). Zoží vracet v původním obalu a pokud možno nepoškozené (rozbalit a používat v prvních 14 dnech ho můžu). Pokud by došlo k problémům, nejdříve se obrátit na sdružení pro ochranu spotřebitele (mají bezplatný poradenský servis) a pak případně na právníka (ale to už zadarmo nebude :wink: )
[/i]

Napsal: 05 úno 2007 16:18
od moara
Ano, to je jasné. A děkuji. Ale zajímalo by mne, zda má někdo konkrétní zkušenost s vrácením notebooku ve 14denní lhůtě bez udání důvodu. Jedna věc je totiž teorie a druhá praxe - a zejména solidní prodejce, který vám skutečně obratem vrátí původně vynaložené prostředky... :?

Napsal: 06 úno 2007 10:32
od mallox
moara: u mironetu v praze jsem vracel 2 notebooky, vzali bez jakychkoliv reci..jen musis nakracet na prodejnu s kompletnim balenim (v takovem stavu jakem jsi pc dostal) a s tim, ze se odtud nehnes dokud ti nevrati penize..a neni problem..ale to pouze pri dodani postou nebo kuryrem, NE PRI OSOBNIM ODBERU!!! na to bacha..ja ten prvni odebiral osobne, a mel asi 5 vadnych pixlu (ne magapixlu - toto je rozliseni), ale vymluvil jsem se na to, ze pc byl bez systemu, tak jsem to nemohl vyzkouset..
kdyzto alzasoft napr. nabizi tuto sluzbu i v pripade osobniho odberu..tak si precti podminky co ma kazdy prodejce..
a nejlepsi je vracet zbozi co nejdriv..ne ze budes mit 13 dnu pc doma a pote ho vratis..spis budou vic neprijemni nez kdyz jim to prineses treti den..
hodne zdaru..;)