Stránka 1 z 1

Jdu reklamovat NTB k Alze, prosím o radu

Napsal: 28 led 2009 13:55
od BartOOlomej
Zdravím,
chystám se jít reklamovat notebook ASUS F3JR (zakoupen v říjnu 07, ALZA).

Závady: 1) po pravé straně topí více než je zdrávo > funí více než je zdrávo, 2) závada DVD mechaniky 2) odlepeny touchpad.

Jednou jsem již reklamoval: výměna HDD ( leden 08 )

Proč to sem píšu: Notebook je každodenně používán a má za sebou i spoustu převozů, takže jako nový už rozhodně nevypadá. Je ale jinak celkem udržovaný. Při jednom z převozů mi však praskla "karosérie" viz foto: http://skdv.tym.cz/ntb.jpg

Vezmou mi NTB do reklamace s tímto handicapem? Máte zkušenosti s podobnou reklamací u Alzy? Mám zkusit prasklinu zamaskovat (samolepka nebo jiny navrh:) ) nebo to není problém? Mám se raději obrátit přímo na nějaké ASUS středisko?

A ještě podotázka:
1) doporučíte nějaký free soft pro sledování teploty notase (jsou při reklamaci dány nějaké meze?)

Díky za jakékoli info k mému problému ..

Napsal: 28 led 2009 14:02
od Kirill
Mozna odpovim blbe, ale ja bych reklamoval i tu prasklinu, to by se asi nemelo stat...nevim...

Napsal: 28 led 2009 14:28
od alfah4ns
ta prasklina neni jen u tebe, tykalo se to pomerne dost notebooku rady F3.
reklamuj i tu, resp. mozna vyhadas vraceni penez, pac budes mit vice zavad soucasne

Napsal: 28 led 2009 14:34
od BartOOlomej
alfah4ns píše: ... resp. mozna vyhadas vraceni penez, pac budes mit vice zavad soucasne


Nevite jak je to s tim vracenim penez/novym vyrobkem? Zakonem to musi byt nejak presne receno ne (pocet reklamaci, vicenasobne reklamace atd ..)?

A je tedy lepsi tam zajit osobne a trochu pritlacit co? Pochybuji ze po podani reklamace online by mi sami nabidli vraceni penez ..

Napsal: 28 led 2009 14:50
od alfah4ns
musi ti dat novy vyrobek min. stejne hodnoty nebo vratit penize kdyz:
3x reklamujes stejnou zavadu
4x reklamujes ruzne zavady.

akorat mam pocit, ze kdyz se reklamuje vice zavad soucasne (u tebe prehrivani, mechanika, touchpad, prasklina =4), tak to taky jde, tak to zkus. nevim ale urcite

Napsal: 28 led 2009 15:06
od swarm
Hlavně se to musí reklamovat u asusu. V alze z tebe akorát budou dělat kokota. Do rma protokolu k asusu napiš, že chceš odstoupit od smlouvy. Až pak se to řeší s prodejcem.

Napsal: 28 led 2009 15:18
od BartOOlomej
Takze jestli dobre chapu tak mam postupovat nasledovne:

Pres asus.cz vyreklamuju vsechny zavady najednou (coz by tedy dohromady s jiz vyreklamovanym HDD delalo 5 zavad a mel bych mit narok na odstoupeni od smlouvy). Napisu, ze z tohoto duvodu chci od smlouvy odstoupit.

A co se bude dit pak? Oni to schvali a tim padem nema cenu to opravovat, tak mi to zaslou zpet s nejakym potvrzenim a pak to vsechno ponesu do alzy?

Me by teda nevadilo ani kdyby to opravili, hlavne aby to zas vsechno slapalo .. i kdyz ta moznost novyho notesu by byla fajn, nechci totiz ani premejslet nad tim co vsechno se podela po zaruce, kdyz po 15 mesicich je v tomhle stavu ..

Mozna to moc resim, ale nemam s reklamacema temer zadny zkusenosti, tak potrebuju polopatickej postup, abych nekde neslap vedle .. znam pak jejich jednani, ukazou mi nekde v necem co sem podepsal dodetak napsanej fontem 4 a budu vyrizenej s nefunkcnim notesem :roll:

Napsal: 28 led 2009 15:30
od alfah4ns
BartOOlomej:
pokud ti to uznaji, trval bych na vraceni penez, musi ti vratit penize v plne vysi podle faktury pri koupi, za to sezenes dneska urcite lepsi notebook a s 2 roky zarukou.
kdyz to opravi, zustane ti ten asus a zaruka se prodlouzi jen o dobu stravenou v servise

Napsal: 28 led 2009 16:26
od sirius1983
Ohledně počtu vad tu myslím ceco psal, že musí jít o vady podstatné, které brání plnému používání výrobku. Ale nevím jak to je. Každopádně, když má někdo záruku na 3-5 let, tak tam není problém něco několikrát reklamovat a to by mi pak vrátili peníze i po několika letech používání?

Napsal: 28 led 2009 16:37
od alfah4ns
uvidi...kazdopadne, nefukcni dvd mechanika podstatna vada je, nemuze ntb vyuzivat cely. praskle sasi se da pochopit jako nebezpeci, ze se to casem rozsype cele, takze taky podstatna vada, prehrivani nici cely notebook. uz byl meneny hdd - to byla taky podstatna zavada, k touchpadu - pokud kvuli tomu nefuguje jak ma, taky je to podstatna zavada, pac ntb se neda sam o sobe ovladat. hodne zalezi na uhlu pohledu.
kdyz mu to vyjde, jen mu to preju, taky asi hodne zalezi, na koho narazi pri jednani..

Napsal: 28 led 2009 16:43
od swarm
topí a funí je vlastnost....na to reklamaci neuhádáš. To ostatní by šlo.

Napsal: 28 led 2009 17:33
od polo
osobne cakam ako sa mi k niecomu podobnemu vyjadria poslal som to tam presne pred tyzdnom (Vo stvrtok im to tam pred tyzdnom doslo) a zatial iba cakam nikto sa neozval do RMA som napisal ze z Dovodu 4. reklamacie ziadam o odstupenie od zmluvy a vratenie penazi...(a samozrejme popis zavady 4. )

Po reklamaci

Napsal: 01 dub 2009 15:15
od BartOOlomej
Tak když jsem tenhle thread založil tak sem i napíšu jak to dopadlo.

K reklamaci jsem se dokopal před týdnem. Do RMA jsem vypsal všechny závady 1) prasklé šasi, 2) mechanika, 3) touchpad, 4) přehřívání, 5) HDD (již v minulosti vyměněn) a žádal jsem odstoupení od smlouvy (k tomu jsou třeba 4 uznané závady).

Reklamace proběhla velice rychle, službou Pick&Return sem měl NTB doma zpět za 9 dní.

Odstoupení od smlouvy mi neschválili. Uznali závady HDD, mechaniky, a výměnu plastu jako celku (tedy zřejmě i s touchpadem). O touchpadu samotným a přehřívání nnení ve zprávě ani slovo ..

Tak hlavně že zas notes jede a pokud se na něm ještě něco posere, tak doufejme že to bude konce října :)