Stránka 1 z 1

Koupe notebooku z internetoveho obchodu

Napsal: 15 zář 2010 11:43
od vitulaaak
Dobry den,

koupil jsem notebook z internetoveho obchodu. Prepravu zajistovala firma PPL. Po prebrani a zaplaceni jsem otevrel krabici a zjistil, ze displej je praskly odshora az dolu. Krabice poskozena nebyla. Notebook jsem okamzite reklamoval a poslal zpatky. Bylo mi receno, ze jsem si notebook musel poskodit sam a jedine, co mi nabidli byla oprava displeje za 6tis korun. Chtel jsem se zeptat, jak je reseno to, ze PPL me nenecha balik otevrit do te doby, dokud ho nezaplatim a neceka na to, az si prekontroluju, jestli je tam to, co jsem si objednal a jestli je to v poradku.

Dekuji
Vita

Napsal: 15 zář 2010 12:04
od Pizzy
Pokud vím, tak máš 14 denní lhůtu na vrácení zboží bez udání důvodu. Čili bych jim poslala email (nebo jaký mají uvedený postup v obchodních podmínkách pro vrácení zboží), že odstupuju od smlouvy a ať koukají vrátit peníze. Právě z těhle důvodů si raději zboží vyzvedávám osobně a nechávám si ho ukázat, než si ho odnesu. Snad ti to dopadne dobře, ale nevidím důvod, proč by nemělo.

Napsal: 15 zář 2010 12:32
od lukycrust
Pizzy: do tých 14 dní notebook môže vrátiť,ale určite nie poškodený..peniaze mu môžu vrátiť,ale s odpočítanou položkou za opravu,si myslím...

vitulaaak:to je sakra smola...pokiaľ bol NB normálne zabalený s nepoškodeným obalom,tak to môže byť na vine prepravná spoločnosť,ktorá bezohľadnou jazdou mohlo dôjsť k poškodeniu,alebo obchod z ktorého si to kupoval... :x

Napsal: 15 zář 2010 12:34
od lukycrust
tento thread si umiestnil do nesprávnej sekcií.nabudúce ukladaj takéto veci skôr do ostatné námety k diskusií..ok

Napsal: 15 zář 2010 12:35
od zivan
Sice vratit notebook do 14 dnu muze, ale stejne tak muze prodejce nauctovat cenu za uvedeni notebooku do puvodniho stavu. Takze problem je v tom, jak dokazat, ze notebook uz prisel rozbity :(

Napsal: 15 zář 2010 12:36
od S.h.I.t.
Zbývá ti maximálně zkusit sor s dopravcem, ale tam imho neuspěješ.. Prostě smůla.

Pizzy: ty tady nevykládej nesmysly. Poškozené zboží do 14 dní vrátit nemůžeš. (ani když poškozené dorazí)

Napsal: 15 zář 2010 12:40
od Pizzy
Aha, tak to se omlouvám za mystifikaci. To je tedy ale pěkně blbá situace. Přece to musí být nějak ošetřeno pro tyhle situace... :shock:

Napsal: 15 zář 2010 12:50
od vitulaaak
lukycrust píše:tento thread si umiestnil do nesprávnej sekcií.nabudúce ukladaj takéto veci skôr do ostatné námety k diskusií..ok


priste se polepsim

Napsal: 15 zář 2010 14:16
od 9z9
a) ty s PPL nemáš žádný smluvní vztah, takže u něj ti imho nějaká reklamace nepomůže - u PPL to musí reklamovat prodejce. Solidnější to s nimi vyřeší (stejně jsou kryti pojistkou), šmejd firma tě pošle do... pryč.
b) 14 denní lhůta je současně i na ověření, že je zboží bez vad. Pokud jsi volal do prodejny ihned po vybalení ( a současně chvilku po převzetí od PPL), tak máš šanci uspět s tím, že jsi si ntb nepoškodil sám.

Sviňárna by byla, kdyby jsi odstoupil od smlouvy bez udání důvodu, prodejce ntb převzal a zjistilo se, že je poškozený - stejně tak můžeš ty argumentovat, že k poškození došlo během přepravy zpět k prodejci. V tomto případě by bylo na firmě tobě prokázat poškození. Nyní jsi v situaci, že ty musíš dokazovat opak :-(

závěr: pokud tě prodejce vyfakoval a neuspěješ ani u PPL, tak ti zbývá buď soud a nebo oprava na vlastní náklady. Proto si vše drahé rozbaluji před kurýrem.

Napsal: 15 zář 2010 23:31
od xxsml
Stalo se mi asi před dvěma lety něco podobného, zboží jsem si objednal z TS Bohemia, přepravu zajišťovala DPD. Po vybalení jsem zjistil, že zboží je poškozené, ihned jsem volal do TS Bohemia, oni kontaktovali dopravce a následující den přijel řidič, který mi zboží den předtím přivezl, a ten sepsal protokol o poškozeném zboží, zboží odvezl a za pár dní přivezl nový kus.

Jak už si to potom TS Bohemia a DPD vyřešili mezi sebou mě nezajímá, jak už napsal někdo výše, tak smluvní vztah mají tyto dvě firmy mezi sebou.

O jakého prodejce se jedná? Doporučuji třeba kontaktovat Sdružení pro obranu spořebitele www.spotrebitele.info , kde ti dobře poradí.

A neboj se případně prodejci pohrozit kontrolou od ČOI a případně soudem, dost to na ně platí, klidně podej na ČOI podnět, ať to hned začnou prošetřovat. Podnět můžeš podat přes jejich e-podatelnu http://www.coi.cz/cs/epodatelna-1.html Dopodrobna popiš situaci, přilož foto poškozeného zboží atd.

Napsal: 16 zář 2010 11:30
od pepas
vitulaaak - je potřeba si přečíst obchodní podmínky prodávajícího, každý je může mít jinak nastavené. Tím,že jsi zboží objednal, tak jsi i potvrdil jejich obchodní podmínky.

O jaký obchod se jedná?

Dobré podmínky u slušné firmy -

Kupující je povinen prohlédnout zboží podle možnosti co nejdříve po převzetí zboží, nejdéle však do 24 hodin od převzetí s výjimkou případů, kdy zboží bylo předvedeno na prodejně a případné poškození zboží uplatnit u prodávajícího do 24 hod. od převzetí zboží. Kupujícímu spotřebiteli je tento postup doporučen s ohledem na předcházení případným problémům spojených s pozdější reklamací stavu dodávky. Prodávající odpovídá kupujícímu spotřebiteli za to, že zboží je v okamžiku převzetí ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad, a to ve smyslu § 616 o.z. Při rozporu dodaného zboží s kupní smlouvou má kupující nároky vůči prodávajícímu ve smyslu § 616 o.z.

Na tvém případu je vidět, jak je nutné přečíst si smlouvu.

Napsal: 16 zář 2010 18:17
od Janek20
Já teda s PPL jen to nejlepší, při převzití si beru pokud možno ještě jednu osobu k sobě a trvám na otevření balíku a překontrolování, bylo mně umožněno. Tou druhou osobou se chráním proti nařčení, klidně bych to i vyfotil a poslal jim to. :wink:

Napsal: 22 zář 2010 13:46
od vitulaaak
zatim to vypada na soud :o) kazdopadne jedna se o http://eshop.fotografia.cz/