Stránka 1 z 1

procento reklamací značek

Napsal: 28 zář 2010 12:08
od drk22
Na netu jsem narazil na studii jedné společnosti, která má vycházet z zhruba 30000 kusů. Docela je zajímavé, že nejlepší výsledky má asus. Ale co mě zarazilo nejvíc je minimálně 10% šance, že NB bude mít během 2 let závadu a 15-20% že selže do 3. Na druhou strnu ta společnost poskytuje záruční služby, takže je v jejím zájmu aby si lidi NB u ní pojistili. Máte někdo nějaké jiné studie?

http://www.squaretrade.com/pages/laptop ... lity-1109/

Napsal: 28 zář 2010 12:19
od CeCo
To bude mozno tym, ze SquareTrade predava prave laptopy pre domacnosti a SOHO kde sa v USA vacsinou neposkytuju rozsirene zaruky a tudiz do vypoctu nie su zahrnute biznis modely tych "horsich" znaciek, ktore by statistiku naklonili v prospech tychto znaciek (snad vyjma Gateway).

Teda z pohladu SquareTrade to dava jasnu vypovednu hodnotu (trhom pre nich je idealne majitel Toshiba a ASUS, na nom zarobia najviac), ale ze by sa to dalo aplikovat aj na cesko-slovenske pomery, kde sa casto dodavaju uplne ine modely ako do USA - neviem.

PS - tie studie su vzdy post (teda z minulosti) a nehovoria nic o posunoch v kvalite v sucasnych ci v blizkej buducnosti uvedenych modeloch. Priklad - Acer s dizajnom Folio (tie leskle bakelitove notasy s 4200rpm diskami) boli 100x horsie ako ked Acer uviedol radu Gemstone a tu druhu.

C

Napsal: 28 zář 2010 13:08
od drk22
No proto uvítám jakékoliv jiné statistiky pro srovnání.
Řekl bych že je to celkem zajímavé téma. Mimo jiné to poukazuje na fakt, že ty rozdíly v poruchovosti značek nejsou až zas tak markantní a i model se stejnou poruchovostí jako renomovanější konkurence se může jevit v horším světle, jen díky několikanásobně větším prodejům a tudíž většímu počtu zklamaných uživatelů na webu, přitom statisticky na tom může být lépe...