Stránka 1 z 1

Záruka při koupi v zahraničí

Napsal: 27 lis 2010 12:21
od Alkeash
Ahoj chtěl bych se zeptat, jak je to se zárukou, pokud je notebook koupen v jiné zemi ( Německo, Francie, atd.) A taky bych se rád zeptal, když někde koupím notebook a budu ho reklamovat přímo u výrobce ( pošlu rovnou na Acer, Asus atd. ) tak co se stane pokud ho budu reklamovat po 3. ? a budu chtít vrátit peníze ? .. Děkuji za odpovědi a omlouvám se pokud téma již existuje, ale nenašel sem ho ..

Napsal: 27 lis 2010 17:35
od zivan
Nektere notebooky maji zaruku jen v zemi nakupu, jine v cele Evrope a nektere celosvetovou.

Kupni smlouvu mas uzavrenou s prodejcem a to podle zakonu te zeme, kde jsi nakoupil. Se servisem ani vyrobcem nemas zadnou smlouvu a vraceni penez je vlastne zruseni kupni smlouvy. Ale najdes pripady, kdy servis/vyrobce po dohode dodal novejsi typ notebooku misto puvodniho porouchaneho. Narok na to ale nemas.

Napsal: 08 pro 2010 14:09
od MadaFaka
Myslim, ze to uz neplati. Soucasny stav je (pokud je mi znamo) takovy, ze kdyz se nakupuje v ramci EU, cela transakce - v nasem pripade samozrejme vcetne zaruky ci moznosti zbozi do 14dnu od nakupu vratit bez udani duvodu - se ridi zakony zeme kupujiciho a ne prodavajiciho. Presto doporucuji overit napr. na http://www.spotrebitele.info/

Napsal: 08 pro 2010 14:16
od orgasmic
MadaFaka ma pravdu. Pokud koupis danou vec v ramci EU, tak se reklamace ridi nasimi podminkami. Tudiz muzes vesele reklamovat v CR ;)

Napsal: 08 pro 2010 14:32
od MadaFaka
No, tim kde reklamovat si jisty nejsem, to jsem nezjistoval, ale je mozne, ze to tak je. Ja mluvil jen o tom, ze pokud je napr. tady moznost vratit zbozi do 14 dnu, tak prestoze zakaznik nakupuje v zemi (v EU), kde tato moznost neni, zakaznik ji automaticky ziskava. To same je to se zarukou 24 mesicu - ta uz je v ramci unie nekolik let, ale v nekterych zemich (UK?) se presto bezne neuplatnovala a misto toho se uplatnovala tzv. omezena zaruka vyrobce, ktera byla ve vetsine pripadu 12 mesicu. Vim sice o pripadech, kdy prodejce nakonec 2 letou zaruku uznal, ale bylo to po dlouhych tahanicich a vyhrozovani soudy. Tim, ze je ted jednoznacne dane, ze se uplatnuji prava kupujiciho podle statni prislusnosti (nebo spis podle zeme odkud je zbozi objednano? toto by take chtelo upresnit...), mely by byt nakupy v ramci cele EU bez jakychkoliv problemu. Jen si nejsem jisty tim mistem, kde se ma reklamace uplatnovat.

Napsal: 08 pro 2010 14:46
od orgasmic
Reklamace se uplatnuji v ramci zeme nakupujiciho. Jinak by podobne reseni EU postradalo smysl.
Akorat si nejsem jisty, jestli se to vztahuje pouze na nakupy pres internet.

Napsal: 08 pro 2010 14:50
od MadaFaka
Nejlepsi by bylo, kdyby vsechny pochybnosti zde uvedene nechal tazatel (ten to ted potrebuje) overit na http://www.spotrebitele.info/ a postnul sem oficialni vyjadreni. Ja na to ted nemam cas, ale pokud to tu jeste pristi tyden nebude a vzpomenu si na to, zkusim v tom smeru neco podniknout.

Edit: #Orgasmic - s tim nemuzu uplne souhlasit, ze by to bylo takhle jednoznacne. To by slo uplatnit pouze v pripade, ze zde ma vyrobce ci prodejce zastoupeni. Ale co kdyz nema? Pochybuju, ze by nejaka mala anglicka firmicka chtela jeste hradit naklady za prepravu a pojisteni u vyrobku v hodnote treba 500 Kc. Proste si myslim, ze tohle bude slozitejsi (s tou reklamaci).

Napsal: 09 pro 2010 07:04
od orgasmic
MadaFaka:
Tak to mi prijde jasne, ze se to nebude vztahovat na pripady bez servisniho zastoupeni :)

Napsal: 10 pro 2010 13:09
od zivan

Napsal: 17 pro 2010 18:45
od CeCo
Strucne a jasne:
Povinnost len podla krajiny predavajuceho, cokolvek nad ramec toho je dobra vola vyrobcu a nie je na nu priamy pravny narok. Maximalne sa mozes stazovat na porusenie zmluvy v pripade, ak ti predajca slubi nieco co nedodrzi (napr. postovne do zahranicia zadara), ale neda sa to riesit ako priestupok voci zaruke, lez ako obycajne porusenie zmluvy.

C