T má standartně tříletou záruku na HW.
Ale i tak mám pocit, že vracní zboží při X závadách je jen v prvních dvou letech dle občasného zákoníku.
Co by ty firm ypak dělaly, když skoro každej vyšší business model jde prodloužit na 5let... A tam už by se ty závady nasbíraly velice snadno...
Reklamace Lenovo T410
-
- guru
- Příspěvky: 7116
- Registrován: 05 kvě 2007 15:55
- Bydliště: Ostrava
-
- Moderátor
- Příspěvky: 7536
- Registrován: 25 říj 2006 12:27
- Bydliště: Bratislava
Target4U píše:Vsak rikam, ze mam prodlouzenou 3letou zaruku. To se snad vztahuje i na vraceni penez nebo ne?
3 roky je zakladna zaruka pre T410, nie predlzena. a ziadna zaruka Lenova (a pokial viem ani ineho vyrobcu) neposkytuje moznost vratenia penazi (resp. moznost odstupenia od kupnej zmluvy). to poskytuje len zakon na ochranu spotrebitela a ten plati 2 roky od kupy + cas co bol notebook v servise. Lenovo ti v 3. roku zaruky notebook zarucne opravi ale na vratenie penazi po 3. alebo 4. zavade uz nemas narok.
Predator 15, MBP 13 Early 2015, T410, Apple iPad 9.7 (2018), Kindle Fire HD 8
ghost: no to je docela spatna zprava
jarkov1: prvni vadne pixely na displeji, pak vadny VGA port (zrejme uvolneny, sel do modra), prehrivani a ted se vyskytly bile fleky za displejem
v servise mi dali novy displej, ale ten je jeste horsi nez ten predtim...jakoby prekryty folii...absolutne neostry obraz, takovy velice jemny sum...des a hruza

jarkov1: prvni vadne pixely na displeji, pak vadny VGA port (zrejme uvolneny, sel do modra), prehrivani a ted se vyskytly bile fleky za displejem

-
- Moderátor
- Příspěvky: 7536
- Registrován: 25 říj 2006 12:27
- Bydliště: Bratislava
psal jsem dnes na info@lenovo.cz a oni, ze jim mam zaslat veskere servisni dokumenty a dokument o koupi. Ze to budou resit oni sami, tak jsem zvedavy, jak se vyjadri.
ahoj, tak po delší době opět píšu. Stalo se k téhle věci poměrně dost, takže popořadě.
Po diskuzi tady, jsem se rozhodl zavolat do servisu a tam mi tvrdili, že potřebuju 5 různých závad po době 3 let. OK. To jsem dokázal pochopit. Pak se mi po 3 týdnech ozvali mailem z ochrany spotřebitelů, kde se vyjádřili takto, cituji:
"Dobrý den, pane XXX,
odpovídám na Váš dotaz:
Dobrý den,
mám notebook, ke kterému jsem zakoupil prodlouženou záruku na celkem
3 roky. Postupně se mi vyskytují různé závady, které jsem postupně
úspěšně reklamoval v servisu. Celkem už mám 4 různé vady. Od jakého
počtu těchto vad můžu odstoupit od smlouvy a chtít navrácení peněz
od obchodníka? A nebude problém s tou 3letou zárukou? Nechtěl bych,
aby mi obchodník řekl, že se vrácení peněz vztahuje pouze na dva
roky (notebook mám déle než 2 roky). Díky.
S pozdravem XXX
Pokud máte v záručním listě napsanou prodlouženou záruku, tak platí
samozřejmě prodloužená záruka, vždy platí to co jste si sjednali při
podpisu kupní smlovy. Odstoupení od kupní smlouvy je možné pokud
máte 3 stejné vady nebo 4 rozdílné. Zakotveno v zákoně to není, ale
3stejné vady je judikát Nejvyššího soudu a 4 rozdílné se celkem často
používá, jako důvod odstoupení od kupní smlouvy. Kdyby došlo k
soudnímu sporu, tak by tato tvrzení měla pravděpodobně projít. Ovšem
pevně věří, že k soudu nedojde a Vy se rozumně s prodávajícím domluvíte.
S pozdravem
Bc. Zdeňka Zemanová
odborný právní poradce SOS JmK
zemanova@asociace-sos.cz
"
Tohle jsem obratem poslal svému obchodníkovi spolu s nafocenými fakturami a servisní dokumentací. Odepsal, že mi to teda veme, ať s notebookem přijdu. Cestoval jsem kvůli tomu z Ostravy do Brna, ale bylo mi jen řečeno, že se notebook bude zasílat výrobci a pokud bude reklamace uznána, tak že mi peníze pošlou zpět na účet. Prý to bude trvat 2-3 týdny. Zatím čekám 1,5 týdne, takže uvidíme.
Snad to nebylo moc dlouhé
Po diskuzi tady, jsem se rozhodl zavolat do servisu a tam mi tvrdili, že potřebuju 5 různých závad po době 3 let. OK. To jsem dokázal pochopit. Pak se mi po 3 týdnech ozvali mailem z ochrany spotřebitelů, kde se vyjádřili takto, cituji:
"Dobrý den, pane XXX,
odpovídám na Váš dotaz:
Dobrý den,
mám notebook, ke kterému jsem zakoupil prodlouženou záruku na celkem
3 roky. Postupně se mi vyskytují různé závady, které jsem postupně
úspěšně reklamoval v servisu. Celkem už mám 4 různé vady. Od jakého
počtu těchto vad můžu odstoupit od smlouvy a chtít navrácení peněz
od obchodníka? A nebude problém s tou 3letou zárukou? Nechtěl bych,
aby mi obchodník řekl, že se vrácení peněz vztahuje pouze na dva
roky (notebook mám déle než 2 roky). Díky.
S pozdravem XXX
Pokud máte v záručním listě napsanou prodlouženou záruku, tak platí
samozřejmě prodloužená záruka, vždy platí to co jste si sjednali při
podpisu kupní smlovy. Odstoupení od kupní smlouvy je možné pokud
máte 3 stejné vady nebo 4 rozdílné. Zakotveno v zákoně to není, ale
3stejné vady je judikát Nejvyššího soudu a 4 rozdílné se celkem často
používá, jako důvod odstoupení od kupní smlouvy. Kdyby došlo k
soudnímu sporu, tak by tato tvrzení měla pravděpodobně projít. Ovšem
pevně věří, že k soudu nedojde a Vy se rozumně s prodávajícím domluvíte.
S pozdravem
Bc. Zdeňka Zemanová
odborný právní poradce SOS JmK
zemanova@asociace-sos.cz
"
Tohle jsem obratem poslal svému obchodníkovi spolu s nafocenými fakturami a servisní dokumentací. Odepsal, že mi to teda veme, ať s notebookem přijdu. Cestoval jsem kvůli tomu z Ostravy do Brna, ale bylo mi jen řečeno, že se notebook bude zasílat výrobci a pokud bude reklamace uznána, tak že mi peníze pošlou zpět na účet. Prý to bude trvat 2-3 týdny. Zatím čekám 1,5 týdne, takže uvidíme.
Snad to nebylo moc dlouhé

Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: CCBot a 5 hostů