Stránka 1 z 1

DELL XPS M1330 - MRTVOLA - KDE OPRAVIT? :-(

Napsal: 30 zář 2010 06:21
od w8ers
Ahoj,
vcera se mi z niceho nic NB vypnul a je mrtvej. Nejde zapnout pri baterce ani pri zdroji bez baterky. Dokonce adapter ma ledku, ktera normalne sviti modre. Coz se ted deje jen dokud nepripojim nb. Pak zhasne, takze usuzuji, ze odesla deska.

Samozrejme NB 3 mesice po zaruce, porizovaci cena nebyla zrovna nejmensi, takze bych uvital nejaky tip jak toto resit. Mate nejake zkusenosti s pozarucni opravou u Dellu? NB jsem predtim 3x reklamoval (deska, display, dvd), ale to bylo jeste v ramci NBD.

Uvitam jakekoliv tipy a zkusenosti. Dekuji.

Re: DELL XPS M1330 - MRTVOLA - KDE OPRAVIT? :-(

Napsal: 30 zář 2010 15:51
od mike76
Pokud zhasne ledka na adapteru po pripojeni k notebooku, tak to je opravdu deska v haji, pravdepodobne zkrat. Jako ta pozarucni vymena bude opravdu draha, rekl bych, ze se uz ani nevyplati...jedine zkusit nejaky servis, zda by ta deska sla jeste opravit.

Napsal: 30 zář 2010 16:53
od zivan
Kdy presne probehla ta reklamace desky? Je to vic nez 2 roky?

...

Napsal: 01 říj 2010 10:22
od xpxrx
Ked zhasne LEDka na adaptery po pripojeni do notebooku (alebo uplne zoslabne ze skoro ani neni vidiet ze svieti) tak to este nemusi byt problem v zakladnej doske. Mne robilo to iste, vyskusal som druhy adapter a ide mi vsetko OK. Chyba bola v adaptery.

Napsal: 03 říj 2010 11:33
od w8ers
zivan píše:Kdy presne probehla ta reklamace desky? Je to vic nez 2 roky?


Vymena desky cca pred rokem. Dneska jsem k tomu dohledal i papir. Zhruba pred pul rokem mi jeste menili displej a mechaniku, ale k tomu sem papir bohuzel nedohledal. Kazdopadne co se mi stalo, ze kdyz jsem si chtel zazalohovat data a vyndal disk tak jen cvakal :-( Takze si ho deska vzala nejspis s sebou.

dell

Napsal: 05 říj 2010 16:28
od yxyxyx
určitě bych zkusil proměřit hodnoty, které jdou do notebooku, když to připojíš, jestli tam půjde velký proud, bude někde zkrat, to potom může být odpáleno téměř vše co bylo v základce, samozřejmě také nemusí, ale určitě bych se pokusil to proměřit, alespoň trochu, a na tu výměnu desky se záruka neprodloužila? Zkoušel jsi psát do Dellu? Resp. zavolat :-)

Napsal: 07 říj 2010 14:02
od PiTRiS
w8ers píše:
zivan píše:Kdy presne probehla ta reklamace desky? Je to vic nez 2 roky?


Vymena desky cca pred rokem. Dneska jsem k tomu dohledal i papir. Zhruba pred pul rokem mi jeste menili displej a mechaniku, ale k tomu sem papir bohuzel nedohledal. Kazdopadne co se mi stalo, ze kdyz jsem si chtel zazalohovat data a vyndal disk tak jen cvakal :-( Takze si ho deska vzala nejspis s sebou.


na vyměněnou komponentu ti běží záruka od znova... takže pokud ti před rokem měnili desku, tak deska je ještě stále v záruce :) minimálně teda pokud si to kupoval jako soukromá osoba. v případě firemního nákupu to bude asi jen rok, jestli vubec...

Napsal: 07 říj 2010 14:25
od Gam3r
Cize ked kupim NB ako pravnicka osoba dostanem len rocnu zaruku?

Napsal: 07 říj 2010 15:14
od mike76
Nechci se teda hadat, ale Dell zajistí záruční servis pouze po dobu trvání záruky a neprodlužuje se znovu o dalsi rok od vymeny urciteho dilu

Napsal: 07 říj 2010 17:54
od zivan
Dell mozna, ale prodejce podle zakona musi :) Takze, kdyz to servis Dellu odmitne, tak reklamovat u prodejce.

Napsal: 08 říj 2010 10:49
od PiTRiS
mike76 píše:Nechci se teda hadat, ale Dell zajistí záruční servis pouze po dobu trvání záruky a neprodlužuje se znovu o dalsi rok od vymeny urciteho dilu


no, pochopitelně se tim neprodlužuje záruka na celej book, ale jen na ten jeden díl, pokud by se porouchal... a jak bylo řečeno, dell nemusí, prodejce ano :)


Gam3r: záleží od výrobce... někdo (většina) dává 2 roky i pro firmy, ale ze zákona máš danej pouze rok... myslim že to nedávalo HP, lenovo

Napsal: 10 říj 2010 11:22
od w8ers
bylo mi receno, ze na dily je zaruka 90dni

Napsal: 11 říj 2010 01:39
od PiTRiS
stejně jako je na baterky záruka pů roku/rok (ano, taky blbost)... tvrdit mužou co chtěj, zákon hovoří jasně...
§ 627 odst. 1 a 2 občanského zákoníku:

(1) „Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.“

(2) „Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.“