Stránka 1 z 1

dell N5010-problém s přehříváním

Napsal: 08 kvě 2011 08:12
od 14titi
zdar,Zhruba před 3 měsíci jsem si koupil notebook(z druhé ruky) v této konfiguraci( i7,8GB ram,ati mobility 5650).Notebook se mi po naistalování základních věcí jako, jsou internetové prohlížeče atd. , začal zdát až příliš hlučný a v oblasti chlazení až příliš horký.Zkusil jsem tedy změřit teplotu pomocí programu everest a zjistil jsem,že se mi při běžném používání teplota pohybuje okolo 71 stupňů a při hraní např. i k 90stupňům celsia.Zavolal jsem tedy na dell servis,kde mi řekli,ať provedu jakýsi jejich test při kterém mi však počítač spadl,tak mi řekli,že mi pošlou servisáka a ten mi vše krásně vyměnil.Poté výměně bylo vše v poho(teploty i hluk klesly),ale v pátek mi nějakým způsobem spadl windows,který se při zapnutí nechtěl nahodit a naskočil mi program na zálohování,který však vyžadoval disc o kapacitě,kterou nemám.Myslel jsem,že počkám a notebook zapnu až budu mít příslušný disc,ovšem nedalo mi to a zkusil jsem ho zapnout a normálně naběhl.Ovšm o5 je notebook hlučný a příliš horký(prakticky jako před tou první reklamací).Můj dotaz je,jestli nemá někdo zkušenosti s tímto problémem,popřípadě jaké jsou podmínky pro vrácení peněz za notebook a jestli bych toho mohl nějak dosáhnout?Mám notebook v záruce,kupovaný v alze před 3/4 rokem,avšak jsem již druhý majitel.
Díky za reakce

Napsal: 08 kvě 2011 09:00
od Šimek
Ty jsi ten pc koupil jako novy nebo jako bazarovy? Pokud jako bazarovy, tak by jsi mel mit nekde uvedeno jak dlouho trva garance, ja osobne si myslim, ze pul roku, dalsi vec je garance od Dellu, ta podle me normalne trva, ale jisty si opravdu nejsem.

Napsal: 08 kvě 2011 09:11
od 14titi
koupil jsem ho z aukra i s dokladem o koupi na alze.servis od dellu už jsem vyzkoušel a byl naprosto v pořádku,takže ta záruka je platná,ovšem nevím jestli bych mohl dosáhnout na vrácení peněz.

Napsal: 08 kvě 2011 09:14
od Šimek
Podle me je jedno jestlo koupil nejaky Pepa nebo Karel pred 3/4 rokem, dulezite je, ze mas doklad a hotovo. Ovsem je to uz dlouha doba, vic jak 1/2 roku, tak se to spis bude resit reklamacnima opravama, tohle je na vraceni zbozi uz fakt dlouho, leda ze by zavada pretrvavala a byla to stale jedna a ta sama, musi byt tri. Ale to by jsi podle me musel reklamovat primo v Alze, tedy u prodejce a ne primo u Dellu.

Napsal: 08 kvě 2011 10:13
od 14titi
no já už prakticky budu asi podruhý nechat měnit chladič,akorát to neni přes alzu,ale přes dell servis.kdybych to dal do alzy,tak budu měsíc bez notebooku určitě.jseš si jistej tím,že by to muselo být třikrát měněno přes alzu?páč mám od toho doklad,že mi to opravoval.

Napsal: 08 kvě 2011 10:24
od Šimek
jisty si fakt nejsem, penize by vracel prodejce, to by se dalo ale zjistit...nasservis ale taky klidne vyridi takovou reklamaci, ale mel by to resit prave vzdy prodejce...

Napsal: 08 kvě 2011 13:53
od 14titi
tak jsem zjistil,že na fakruře k notebooku je datum prodeje 16.11.2010,což znamená,že právě teď někdy mi končí ta půlroční doba na to abych podal tzv vyvratitelnou domněnku viz:"Při reklamaci do 6 měsíců od zakoupení můžete využít tzv. vyvratitelnou domněnku, že rozpor s kupní smlouvou existoval již při převzetí věci (§ 616 odst. 4 občanského zákoníku). Nejste to tedy vy, ale prodávající, kdo musí dokázat opak. Pokud tak neučiní, můžete požadovat výměnu věci za bezvadnou nebo odstoupení od smlouvy (= vrácení kupní ceny). Při reklamaci po době delší než 6 měsíců již musíte akceptovat zákonnou lhůtu pro vyřízení"!.
Máte s tím někdo zkušenosti?stačí zajít na prodejnu a říct,že bych chtěl uplatnit tzv vyvratitelnou doměnku?díky za pomoc
je to poměrně urgentní,páč mi asi každym dnem bude tahle možnost končit :-)

Napsal: 08 kvě 2011 14:26
od Šimek
normalne bych tam dosel a na vse se optal, nikterak bych nehazel paragrafama a nemachroval na co vsechno mam narok, ne vzdy to zebere, spise to ma obraceny ucinek. S Alzou by nemel byt problem. Preji uspech.