Stránka 1 z 1

NVIDIA Quadro 1000M - grafika pro 15'' workstation

Napsal: 01 zář 2011 13:38
od Ghost
Jakub Pavlis píše:Je zřejmé, že zlepšení při minimálních úpravách je opravdu velkolepé, přitom jde v podstatě pouze o software: v programu Maya má profesionální karta více než osminásobný výkon a spolu s LightWave půjde opravdu o bezproblémové a plynulé vykreslování, rendering v Catia nebo Pro/ENGINEER bude vyžadovat dávku trpělivosti, ale programy půjdou spustit a budou pracovat korektně.

az tak minimalne upravy to nie su. Quadro FX grafiky maju okrem optimalizacie ovladacov na OpenGL aj iny firmware, ktory odomyka niekolko dalsich HW funkcii jadra pre OpenGL, ktore herne Geforce aktivovane nemaju http://nvidia.custhelp.com/app/answers/ ... dHJZQ2s%3D

Jakub Pavlis píše:Zajímavý je i posun výkonu ve hrách, zde je ovšem nutné upozornit na mnohem větší závislost výkonu na sestavě počítače (tedy použitém CPU, velikosti, rychlosti a časování pamětí, rychlostí disku apod.).

posun vykonu v hrach je dany vyssimi taktami Quadra 1000M, ktore su vyssie ako ma mainstreamova grafika Geforce GT 540M.

GT 525M: 96 jadier, core 600 MHz, shader 1200 MHz
GT 540M: 96 jadier, core 672 MHz, shader 1344 MHz
Quadro 1000M: 96 jadier, core 700 MHz, shader 1400 MHz
GT 550M: 96 jadier, core 740 MHz, shader 1480 MHz

Jakub Pavlis píše:Zůstává nám otázka, jestli bychom místo přetaktovávání a „vaření“ počítačů (ač je to podstatnější spíše u desktopů) neměli chtít „jen“ slušně optimalizované ovladače, výkon mohou zjevně zvednout i o desítky procent.

Nemali by sme chciet len slusne optimalizovane ovladace pretoze vyssie taktovane grafiky, s vacsim poctom jadier alebo s novsou architekturou su podstatne vykonnejsie. Ovladace a firmware robia rozdiel len medzi Geforce a Quadro FX grafikami a len v OpenGL aplikaciach. Sebelepsi ovladac nikdy vykonovy rozdiel napr. medzi Quadrom 1000M a 2000M nezmaze.

Napsal: 01 zář 2011 19:39
od swarm
Jo, je to tak.

Ono by nebylo na škodu také uvést, že odemknutí všech potřebných funkcí nestojí žádné peníze a klidně by mohly být odemknuté všechny karty, ale NVIDIA záměrně odděluje řady. Například pro Quadra je tu celé oddělení, které testuje jednotlivé produkty, ladí ovladače pro jejich běh a řeší certifikace. V ceně Quadro karet už je toto všechno započítáno a je v nich také započítáno, že se prodávají v podstatně menších objemech než GeForce, takže jakýkoli výzkum/vývoj extra pro ně má větší podíl v nákladech na jednu kartu.

Vyrábění obou řad karet v jedné řadě jader je pouze kvůli celkovému snížení nákladů.

Jinak myslim, že cílovou skupinou nemusí být nutně "mladý modelář v CADu". Klidně to může zahrnovat i profesionály s desítkami let praxe. Některé CAD/CAM/GIS aplikace (ve smyslu nasazení) nepotřebují kdovíjaký výkon na dnešní poměry. To, na co byla před lety potřeba top quadro karta, je dnes možné stejně dobře dělat i na této. Hardware se vyvinul o pěkný kus, ale nároky některých programů se téměř nezměnily.