FAQ: Grafické Karty - modely, výkon, hry,...

Veškerý hardware pro notebooky. CPU, RAM, HDD, CD, DVD, WiFi, Bluetooth, LCD ...
cryme
občas něco napíše
Příspěvky: 45
Registrován: 01 srp 2008 13:54

Příspěvekod cryme » 13 srp 2008 13:18

Tím mi ale neodpovídáš na otázku. Proč AMD a Intel vyvýjejí akceleraci přes CPU, když vidí, že není tak efektivní, jak přes GPU?

Chápu, že se procesor při většině FPS nudí a nemá co dělat, ale výsledky PhysXu jsou docela jasné.

Solitary
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3046
Registrován: 28 čer 2007 13:19

Příspěvekod Solitary » 13 srp 2008 13:24

Nikdo nevyvijel akceleraci pres CPU. Havoc byl vytvoren uz nejaky cas drive. Vsak si vzpomen na prvni hry, ktere meli Havoc a ragdoll. A zkratka, co je vypocetni srdce pocitace? CPU, tedy tu fyziku muselo pocitac CPU, logicky... grafika donedavna delala jen to na co byla primarne urcena... pocitala grafiku. To az v poslednich letech se graficke akceleratory zacali menit. Zacala s tim ATI, kdyz vyvinula svuj GPGPU system (to co dnes Nvidia nazyva CUDA, ktery je pouzivan od 8.rady Geforce, tak ATI uz podobny system ma pritomny na svych kartach delsi dobu) coz umoznuje vyuzivat GPU na jine vypocty nez graficke. Napriklad ATI uz nekolik let umoznuje pocitat svymi GPU Folding@home (jestli znas) ... to se resi prave pres tento system.

Havoc byl v nedavnych letech odkoupen Intelem, ktery ho ale nechal pracovat i nadale samostatne. Intel se ted s AMD podelil u tuto technologii a zacalo se pracovat na GPU klientu (do toho GPGPU systemu) ktery tez umozni Havoc zpracovavat i pres GPU. To ze muzes pak fyziku zpracovavat pres GPU (ktere je nesrovnatelne vykonejsi nez typicky x86 CPU) dovoli udelat fyziku mnohem slozitejsi, jelikoz na to bude vykon. Coz je dalsi duvod, proc je PhysX tak narocne.

cryme
občas něco napíše
Příspěvky: 45
Registrován: 01 srp 2008 13:54

Příspěvekod cryme » 13 srp 2008 13:29

Díky za odpovědi :)

Ghost
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7536
Registrován: 25 říj 2006 12:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Ghost » 13 srp 2008 14:49

solitary: velky rozdiel medzi vznikom GPGPU api pre ati a nvidiu nie je. CTM od ati sa objavilo koncom roka 2006 a CUDA zaciatkom roka 2007. este je tusim aj OpenCL od apple a mozno aj ine. skor ci neskor z toho vznikne jedno SDK, ktoremu sa nakoniec prisposobia vsetci.

co sa tyka folding@home tak GPGPU api od ati/nvidie pre vypocty zacali pouzivat az tak tusim pol roka dozadu. na ATI grafikach zo serie R5xx to chodilo predtym tusim cez api directx.
Predator 15, MBP 13 Early 2015, T410, Apple iPad 9.7 (2018), Kindle Fire HD 8

Solitary
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3046
Registrován: 28 čer 2007 13:19

Příspěvekod Solitary » 13 srp 2008 19:06

Co jsem cetl tak ATI s CTM seklo a da se na OpenCL.

NeoPlex
guru
Příspěvky: 557
Registrován: 13 úno 2007 23:35

Příspěvekod NeoPlex » 13 srp 2008 19:18

hm sry za mystifikaci. Trosku spatne jsem pochopil spravny princip
MSI GX600PX -014cz : C2D 7500 (2.6GHz TDE), Nvidia 8600GT 512MB, 2GB ram, 250GB HDD, win XP, 3dmark06 5200+ b. + Thermaltake R150N01 IXOFT Fanless NTB Cooler

Ghost
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7536
Registrován: 25 říj 2006 12:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Ghost » 13 srp 2008 19:19

solitary: neseklo http://www.cdr.cz/a/25073 minuly rok premenovali CTM na Stream SDK. do tohto SDK akurat pridaju aj podporu pre OpenCL podobne ako pridala nvidia PhysX do svojho CUDA.
Predator 15, MBP 13 Early 2015, T410, Apple iPad 9.7 (2018), Kindle Fire HD 8

Zax19
píše často
Příspěvky: 448
Registrován: 30 čer 2008 14:03

Příspěvekod Zax19 » 14 srp 2008 00:02

zajímavé informace
vim, že je to hodně amaterská otázka, ale pokud bude tedy fyziku obstarávat GPU, co zbyde na CPU? Vím, že je to irelevantní, protože Steam engine je skvěle HW vyváženej v poměru výkon/nároky, ale Half-Life ep.2 už teď hraju bez rozdílu od maximální frekvence 2.4GHz na poloviční takty (CPU, paměti)
Jinak možete mě odkázat na nějaké preludium do charakteru práce CPU a GPU?
Díky :)
Lenovo Legion 5-17ACH6H; DELL Inspiron 7720 SE, Toshiba Satellite Pro A300-15V

Wlko
občas něco napíše
Příspěvky: 4
Registrován: 14 srp 2008 16:08

Příspěvekod Wlko » 14 srp 2008 16:10

Zdravím,
chtěl bych se zeptat, jestli bude nějaký signifikantní rozdíl mezi ati mobility radeon 3470 a ati mobility radeon 3470 xt. Koupil jsem totiž notebook s tím, že tam bude xt, ale je tam jen 3470

Uživatelský avatar
Chlebovnik
guru
Příspěvky: 3610
Registrován: 30 bře 2008 19:20
Bydliště: K-Vary / Brno

Příspěvekod Chlebovnik » 14 srp 2008 16:23

Pokud je mi známo, tak žádná 3470XT neexistuje. U řad 3xxx už ATI od označení XT ustoupila. Jinak mezi staršími HD2600 a HD2600XT byl nárůst výkonu cca. o 1/3 ve prospěch XT verze.
• Aspire V3-571G | 15.6" FHD IPS | i5-3230M | nVidia GT 640M | 8 GB RAM | Intel 80 GB SSD + 1 TB HDD
ASUS VX239H | SteelSeries 6Gv2 | Logitech MX518 | Tesoro Aegis X4 | Zalman NC2000
• ThinkPad T61p

Wlko
občas něco napíše
Příspěvky: 4
Registrován: 14 srp 2008 16:08

Příspěvekod Wlko » 14 srp 2008 16:29


Uživatelský avatar
Chlebovnik
guru
Příspěvky: 3610
Registrován: 30 bře 2008 19:20
Bydliště: K-Vary / Brno

Příspěvekod Chlebovnik » 14 srp 2008 16:36

Podle mě mají chybu v popisku.
• Aspire V3-571G | 15.6" FHD IPS | i5-3230M | nVidia GT 640M | 8 GB RAM | Intel 80 GB SSD + 1 TB HDD
ASUS VX239H | SteelSeries 6Gv2 | Logitech MX518 | Tesoro Aegis X4 | Zalman NC2000
• ThinkPad T61p

Wlko
občas něco napíše
Příspěvky: 4
Registrován: 14 srp 2008 16:08

Příspěvekod Wlko » 14 srp 2008 16:43


Vojťas
píše často
Příspěvky: 460
Registrován: 20 zář 2006 11:20
Bydliště: kousek od Prahy

Příspěvekod Vojťas » 14 srp 2008 16:54

Když tu chybu udělá už výrobce nebo distributor na svém webu, tak se to pak rozleze skoro všude ...
Fujitsu Lifebook S751

Thorus

Příspěvekod Thorus » 14 srp 2008 16:59

Můžu se zeptat kde stahovat drivery na mobilné grafické karty Nvidia? To jsou ty normální forceware co se dají stáhnout na nvidia.com nebo musím nějaké speciální?


Zpět na „Hardware“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů