Ahoj, dlouho jsem se vyhýbal řešení tohoto problému, ale vypadá to, že už to nadále nebude možné. Mám zhruba dva roky starý Acer aspire v15 nitro a už dlouhou dobu mi občas dělá to, že při zapnutí se z hraddisku ozývá takové vysoké pískání následované hláškou "no bootable device". Tento problém jsem byl většinou schopný vyřešit pouhým restartováním a pak se neobjevil klidně i dalších pár týdnů. Teď však posledních pár dnů pomáhá až třeba páté nebo desáté rastartování a to už mne začalo velice znepokojovat.
Důležitým faktem je, že jakmile se notebook podaří spustit, tak už pak jede uplně normálně, takže mne napadá, jestli by třeba nemohlo jít o chybu v nějakém kabelu a ne samotného harddisku? Program od výrobce (Seagate) na diagnózu HDD totiž žádnou chybu neidentifikoval.
Moc bych poprosil někoho kdo s tím třebá má nějaké zkušenosti aby dal vědět - jsem připravený na zodpovězení bližších otázek případně vyzkoušení jiného diagnostického software. Ono na internetu je poměrně dost napsané o této hlášce, ale příjde mi, že ten můj problém je docela specifický (dlouhé období funkčnosti, ...).
Zálohovaná data samozřejmě mám a reklamaci bych se docela rád vyhnul, i když se bojím, že to možná bude nezbytné, ale kdo ví, třeba někdo s něčím přijde.
PS: Asi dva měsíce zpět jsem přeinstalovával OS.
No bootable device
Pokud Ti diagnostický software nic špatného nedetekuje, bude pravděpodobně chyba spíše v řadiči, kabelu či něčem na desce - to se skutečně nedá takhle identifikovat. Pokud je notebook zatím v záruce, jediným rozumným řešením je reklamace - pokud se zjistí, že problém je "na desce", může se měnit i celá deska = další minimálně 6-24 měsíců záruka.
Celkem chápu, že se Ti nechce reklamovat (asi, že budeš chvilku bez notebooku), ale tohle Ti nikdo "na dálku" radou neopraví a pokud diagnostika disku nekecá (jakože pokud by byl nakoplej, tak by to určitě hlásila), pak se nedá nic jiného dělat. Jestli ještě při tom detekování při bootu notebook nějak zvláštně píská, skutečně radím co nejdříve jej poslat do servisu. Pokud to dělá čím dál častěji, je brzo reálná šance, že prostě už nenabootuješ vůbec.
Celkem chápu, že se Ti nechce reklamovat (asi, že budeš chvilku bez notebooku), ale tohle Ti nikdo "na dálku" radou neopraví a pokud diagnostika disku nekecá (jakože pokud by byl nakoplej, tak by to určitě hlásila), pak se nedá nic jiného dělat. Jestli ještě při tom detekování při bootu notebook nějak zvláštně píská, skutečně radím co nejdříve jej poslat do servisu. Pokud to dělá čím dál častěji, je brzo reálná šance, že prostě už nenabootuješ vůbec.
je: 2x T60P, X220, 2x 8570W Dreamcolor, E6420
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P
Děkuji moc za odpověď.
1) Jedna z mých obav je ta, že jak už jsem psal, někdy to třeba fakt dlouhou dobu neudělalo, a co kdyby se ta chyba na reklamaci prostě neprojevila? celkem pochybuju, že by to několik hodin zkoušeli zapínat a vypínat, jenom aby jim ta chyba projevila a trochu se bojím, že by mi to mohli vrátit, jakože s tím nic není.
2) Už jednou jsem ntb reklamoval a všechno v pohodě, ale na jeden šroubek mi tam dali ochranu s tím, že když se na nálepka nějak poničí (neno příme strhne?), tak mi to záruku zruší. Mají na tohle vůbec právo? Já totiž zkoušel ntb sám rozšroubovat abych ručně zkontroloval jestli je kabel od HDD správně zapojen, takže jsem to samozřejmě protrhnul.
1) Jedna z mých obav je ta, že jak už jsem psal, někdy to třeba fakt dlouhou dobu neudělalo, a co kdyby se ta chyba na reklamaci prostě neprojevila? celkem pochybuju, že by to několik hodin zkoušeli zapínat a vypínat, jenom aby jim ta chyba projevila a trochu se bojím, že by mi to mohli vrátit, jakože s tím nic není.
2) Už jednou jsem ntb reklamoval a všechno v pohodě, ale na jeden šroubek mi tam dali ochranu s tím, že když se na nálepka nějak poničí (neno příme strhne?), tak mi to záruku zruší. Mají na tohle vůbec právo? Já totiž zkoušel ntb sám rozšroubovat abych ručně zkontroloval jestli je kabel od HDD správně zapojen, takže jsem to samozřejmě protrhnul.
Pokud je nálepka, pečeť, hologram či podobná ochrana třeba na šroubku uvedená v záručních podmínkách (že jejím strhnutím či porušením by došlo k zrušení záručních podmínek), pak to samozřejmě může vést ke sporu, kde firma (Acer) může obhajovat svoje podmínky záruky, zákazník pak zase z hlediska zákona hledat precedenty, kdy i přes porušení podobných záručních "ochran" nemohlo dojít z hlediska zákazníka k poškození věci (to jsou obvykle složité a dlouhodobé právní spory).
Takže poškozením určité a specifické ochrany výrobce nebo prodejce může za určitých podmínek opravdu ke ztrátě záruky dojít.
Nicméně asi to nikdo hrotit nebude a když jim popíšeš pořádně, co to dělá a nedělá, přidáš to, že to vydává pískavý zvuk a nastartuje to jednou z 10 zapnutí, nepředpokládám problémy a myslím si, že to řešit a minimálně testovat budou - vzhledem ke konkurenci si teď většina firem hodně hlídá kvalitu servisu a nestojí o negativní publicitu typu - poslal jsem notebook se zjevnou závadou, vrátili mi jej neopravený, špatně opravený nebo ještě více rozbitý...
Do zprávy pro ně můžeš připsat, že si povahu závady konzultoval i na notebook foru s kolegy - nebudou si tady chtít dělat negativní reklamu...
Takže poškozením určité a specifické ochrany výrobce nebo prodejce může za určitých podmínek opravdu ke ztrátě záruky dojít.
Nicméně asi to nikdo hrotit nebude a když jim popíšeš pořádně, co to dělá a nedělá, přidáš to, že to vydává pískavý zvuk a nastartuje to jednou z 10 zapnutí, nepředpokládám problémy a myslím si, že to řešit a minimálně testovat budou - vzhledem ke konkurenci si teď většina firem hodně hlídá kvalitu servisu a nestojí o negativní publicitu typu - poslal jsem notebook se zjevnou závadou, vrátili mi jej neopravený, špatně opravený nebo ještě více rozbitý...
Do zprávy pro ně můžeš připsat, že si povahu závady konzultoval i na notebook foru s kolegy - nebudou si tady chtít dělat negativní reklamu...
je: 2x T60P, X220, 2x 8570W Dreamcolor, E6420
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P
Já to vím, nicméně je to složitější právní problém, pokud je součástí záručních podmínek uvedených a odsouhlasených spotřebitelem právě určitý typ překonání "specifické ochrany" výrobce/prodejce k tomuto účelu. To říkám obecně - vůbec nevím a nebudu to hledat, co má Acer napsáno v záručních podmínkách u notebooků.
Taky se kloním k tomu, že to asi není problém u notebooku s běžně přístupnými periferiemi tohoto typu a proto bych prostě reklamoval a co nejvíce jim popsal závadu (aby prostě a laicky pro technika bylo jasné, že závada existuje, ale projevuje se občasně a že je uživatel dostatečně obeznámený a technicky v tomhle oboru zdatný - že to prostě není vůl, co si zapomene nabít baterku a notebook mu pak nefunguje.
Taky se kloním k tomu, že to asi není problém u notebooku s běžně přístupnými periferiemi tohoto typu a proto bych prostě reklamoval a co nejvíce jim popsal závadu (aby prostě a laicky pro technika bylo jasné, že závada existuje, ale projevuje se občasně a že je uživatel dostatečně obeznámený a technicky v tomhle oboru zdatný - že to prostě není vůl, co si zapomene nabít baterku a notebook mu pak nefunguje.
je: 2x T60P, X220, 2x 8570W Dreamcolor, E6420
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P
bylo: E7440, M6600, X230T, T440P, E6400, XPS 1330, D630, D620, D610, D600, C640, HP N6200, HP NX8220, T43P
Děkuji moc za odpovědi. Když jsem měl notebook nový, tak jsem tam žádnou tu plombu neměl, tu mi tam dali až po první reklamaci a myslím, že to asi bude taková jejich rutina. I poprvé jsem notebook sám rozpitval (tehdy šlo o vadný větrák). Jinak tu plombu jsem nožíkem seškrábal - jsou udělaný, tak aby se opravdu blbě odstraňovaly a pak okolí umyl mýdlem, takže teď nejde poznat, že by tam něco kdy bylo
Jinak například teď jsem ntb zapnul několikrát po sobě bez problému, ale stejně v místě HDD tak na vteřinku píplo, tím vysokým zvukem (takovým tím, kteří někteří starší lidé už ani neslyší).
Plán je teď takový, pokusit se dva týdny vydržet a pak před dovolenou to hodit na ten servis. Ani teď nevím jestli mám chtít aby to šlapalo, protože bych to asi radši vyreklamoval, přece jen záruka mi za nějaké dva měsíce končí.
Jinak například teď jsem ntb zapnul několikrát po sobě bez problému, ale stejně v místě HDD tak na vteřinku píplo, tím vysokým zvukem (takovým tím, kteří někteří starší lidé už ani neslyší).
Plán je teď takový, pokusit se dva týdny vydržet a pak před dovolenou to hodit na ten servis. Ani teď nevím jestli mám chtít aby to šlapalo, protože bych to asi radši vyreklamoval, přece jen záruka mi za nějaké dva měsíce končí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů