Reklamace notebooku

Veškerý hardware pro notebooky. CPU, RAM, HDD, CD, DVD, WiFi, Bluetooth, LCD ...
hochberger
občas něco napíše
Příspěvky: 16
Registrován: 27 dub 2008 04:38

Reklamace notebooku

Příspěvekod hochberger » 07 kvě 2008 15:22

Prosím vás o radu.

Reklamoval jsem nedávno notebook. Přestal fungovat PCMCIA slot, čtečka karet, HDD vykazoval několik GB vadných sektorů, notebook při zapnutí často nereagoval, DVD mechanika špatně četla. Reklamace byla uznána, a proto jsem se snažil o vrácení peněz, na což mám nárok při alespoň třech odstranitelných vadách zároveň (nechci se o tom s nikým hádat, protože vím , že na to nárok mám a umím si představit, že sem napíše několik prodejců, kteří budou neoprávněně tvrdit opak). Prodejce mi reklamaci nechce uznat.

Nejprve kvůli tomu, že se jedná teprve o první reklamaci. Očividně nečetl občanský zákoník. Když jsem bombardoval emaily (posílal jsem mu odkazy s výkladem zákonů, judikáty, ...), že na to nárok mám, obrátil a teď mi tvrdí, že notebook měl závadu pouze jednu.

Tvrdí mi, že jedinou závadou je výměna špatné základní desky a že výměna HDD a mechaniky se provádí vždy, když se mění základní deska. To mi přijde jako naprostá blbost. V legislativě jsem si poměrně jistý a počítačům trochu rozumím, ale ne tak moc. Proto prosím, aby mi někdo řekl jestli je normální, že se při výměně desky mění i HDD a mechanika.

Díky

Camo
guru
Příspěvky: 1518
Registrován: 20 čer 2007 16:40

Příspěvekod Camo » 07 kvě 2008 15:28

určitě to normální není, jinak vrácení pěněz se může požádat až po 3 reklamaci :wink:
XPS 1330 with LED
Camo=kamil2268

Krevety
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2352
Registrován: 11 kvě 2006 21:10
Bydliště: † Ostrava †

Příspěvekod Krevety » 07 kvě 2008 15:30

ale také při více závadách současně

mimochodem, pohroz prodejci SOS a ČOI, na to obvykle slyší...
Samsung 730U
(i5 3337U; 8GB RAM; Radeon HD 8570M; 480GB SSD; Win8.1 x64)

alfah4ns
guru
Příspěvky: 7116
Registrován: 05 kvě 2007 15:55
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod alfah4ns » 07 kvě 2008 15:31

ČOI.

nutnost vymeny mechaniky a hdd pri desce je blbost. nektere firmy dokonce maji sluzby, jako ze pri reklamaci si muze zakaznik hdd nechat, aby neprisel o citliva data.
kazdy velky byk byl jednou tele
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro

hochberger
občas něco napíše
Příspěvky: 16
Registrován: 27 dub 2008 04:38

Příspěvekod hochberger » 07 kvě 2008 15:43

Nejdřív pro všechny, kteří cokoli reklamují, protože jak tak procházím forum, hodně lidí má guláš v tom po kolika reklamacích má nárok na vrácení peněz.

Pokud kupujete počítač jako spotřebitel, řídí se reklamace občanským zákoníkem . Chcete-li odstoupit od kupní smlouvy nebo žádáte výměnu zboží za nové, musí být zboží vykazovat:

a)alespoň jednu neodstranitelno vadu
b)větší počet odstranitelných vad
c)odstranitelné vady vyskytující se opakovaně po opravě

Tyto vady musí být závažnějšího charakteru takového, že brání řádnému užívání věci.

Větší počet vad se podle ustálené judikatury vysvětluje jako tři a více vad.

Zde jsou odkazy, které vše vysvětlují:
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... Itemid=193
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... typ=clanky
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... typ=clanky
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... typ=clanky
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... m=080d42d7

Já mu hrozím, jak to jde. Jsem připravený dojít klidně až k soudu, ale prodejci je to úplně jedno. Konzultoval jsem to i se známým, který studuje poslední rok práva a ten mi dal za pravdu. Dokonce mi našel judikát nejvyššího soudu, kde je potvrzeno všechno, co jsem psal.

CeCo

Příspěvekod CeCo » 07 kvě 2008 16:19

Skus tie linky opravit, nemame totiz pristup k tvojmu e-mailu na seznam.cz :(

C


Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 07 kvě 2008 17:17

Jsi v právu. Na tvém místě bych teď poslal doporučený dopis (takový formální dopis touto cestou udělá s psychikou druhé strany své, tomu věř) jako poslední možnost mimosoudního vyřešení sporu. Následoval bych asi nějakým řešením přes soud. Nevim přesně, jak to teď je, ale v nějakém zrychleném soudním řízení by to mohlo trvat nakonec kratší dobu, než když se s nim teď budeš jen slovně pořád dohadovat.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)


Zpět na „Hardware“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů