Stránka 1 z 1

Reklamace notebooku

Napsal: 07 kvě 2008 15:22
od hochberger
Prosím vás o radu.

Reklamoval jsem nedávno notebook. Přestal fungovat PCMCIA slot, čtečka karet, HDD vykazoval několik GB vadných sektorů, notebook při zapnutí často nereagoval, DVD mechanika špatně četla. Reklamace byla uznána, a proto jsem se snažil o vrácení peněz, na což mám nárok při alespoň třech odstranitelných vadách zároveň (nechci se o tom s nikým hádat, protože vím , že na to nárok mám a umím si představit, že sem napíše několik prodejců, kteří budou neoprávněně tvrdit opak). Prodejce mi reklamaci nechce uznat.

Nejprve kvůli tomu, že se jedná teprve o první reklamaci. Očividně nečetl občanský zákoník. Když jsem bombardoval emaily (posílal jsem mu odkazy s výkladem zákonů, judikáty, ...), že na to nárok mám, obrátil a teď mi tvrdí, že notebook měl závadu pouze jednu.

Tvrdí mi, že jedinou závadou je výměna špatné základní desky a že výměna HDD a mechaniky se provádí vždy, když se mění základní deska. To mi přijde jako naprostá blbost. V legislativě jsem si poměrně jistý a počítačům trochu rozumím, ale ne tak moc. Proto prosím, aby mi někdo řekl jestli je normální, že se při výměně desky mění i HDD a mechanika.

Díky

Napsal: 07 kvě 2008 15:28
od Camo
určitě to normální není, jinak vrácení pěněz se může požádat až po 3 reklamaci :wink:

Napsal: 07 kvě 2008 15:30
od Krevety
ale také při více závadách současně

mimochodem, pohroz prodejci SOS a ČOI, na to obvykle slyší...

Napsal: 07 kvě 2008 15:31
od alfah4ns
ČOI.

nutnost vymeny mechaniky a hdd pri desce je blbost. nektere firmy dokonce maji sluzby, jako ze pri reklamaci si muze zakaznik hdd nechat, aby neprisel o citliva data.

Napsal: 07 kvě 2008 15:43
od hochberger
Nejdřív pro všechny, kteří cokoli reklamují, protože jak tak procházím forum, hodně lidí má guláš v tom po kolika reklamacích má nárok na vrácení peněz.

Pokud kupujete počítač jako spotřebitel, řídí se reklamace občanským zákoníkem . Chcete-li odstoupit od kupní smlouvy nebo žádáte výměnu zboží za nové, musí být zboží vykazovat:

a)alespoň jednu neodstranitelno vadu
b)větší počet odstranitelných vad
c)odstranitelné vady vyskytující se opakovaně po opravě

Tyto vady musí být závažnějšího charakteru takového, že brání řádnému užívání věci.

Větší počet vad se podle ustálené judikatury vysvětluje jako tři a více vad.

Zde jsou odkazy, které vše vysvětlují:
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... Itemid=193
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... typ=clanky
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... typ=clanky
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... typ=clanky
http://email.seznam.cz/redir?hashId=407 ... m=080d42d7

Já mu hrozím, jak to jde. Jsem připravený dojít klidně až k soudu, ale prodejci je to úplně jedno. Konzultoval jsem to i se známým, který studuje poslední rok práva a ten mi dal za pravdu. Dokonce mi našel judikát nejvyššího soudu, kde je potvrzeno všechno, co jsem psal.

Napsal: 07 kvě 2008 16:19
od CeCo
Skus tie linky opravit, nemame totiz pristup k tvojmu e-mailu na seznam.cz :(

C

Napsal: 07 kvě 2008 16:41
od hochberger

Napsal: 07 kvě 2008 17:17
od swarm
Jsi v právu. Na tvém místě bych teď poslal doporučený dopis (takový formální dopis touto cestou udělá s psychikou druhé strany své, tomu věř) jako poslední možnost mimosoudního vyřešení sporu. Následoval bych asi nějakým řešením přes soud. Nevim přesně, jak to teď je, ale v nějakém zrychleném soudním řízení by to mohlo trvat nakonec kratší dobu, než když se s nim teď budeš jen slovně pořád dohadovat.