Stránka 1 z 2

Jak je to s vadnymi pixely ?

Napsal: 02 bře 2009 00:42
od Biz4rd
Zdravim poridil jsem si notas Acer Extensa 5430, mam ho asi 4 dny a uz se mi uprostred lcd udelal vadnej pixel. Nevite jak je to s reklamaci (viz. normy) ?

Napsal: 02 bře 2009 11:18
od noviisek
Záruka se nevztahuje na menší chyby na LCD displayi, které nastanou při výrobě. Pro reklamaci stačí více než 4 vadné pixely ( na 1milion pixelů ) nebo 1 vadný pixel v centrálním ( na obrázku zelený ) čtverci na panelu.

Napsal: 02 bře 2009 17:36
od Jackoslav
Tak pokud ho máš 4 dny tak bys ho mohl zkusit vrátit. Do 14cti dnů máš nárok na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Nevím teda jestli to platí pro notebooky ale myslím že by to šlo.

Napsal: 02 bře 2009 22:46
od alfah4ns
pri nakupu pres internet ano, pri nakupu v kamennem obchode ne.
taky nevim, jestli na to ma pravo osoba kupujici na ičo, mylsim, ze se to vztahuje jen na fyzicke osoby, podobne jako 2r zaruka a vraceni penez pri 3/4 zavadach

Napsal: 06 bře 2009 11:05
od CeCo
1 vadny pixel nie je dovodom k reklamacii.

C

Napsal: 07 bře 2009 09:53
od xmarek
Tady je výpis z politiky firmy EIZO:

Společnost EIZO NANAO Corp. rozlišuje u svých produktů pojem vadného pixelu a subpixelu:
Pixel = trojice subpixelů (červený/modrý/zelený) Celý pixel je vadný, pokud je vadná celá trojice subpixelů, která
jej tvoří. V ostatních případech se jedná o částečně vadný pixel a hovoří se o vadných subpixelech.
Vadný pixel se tedy projeví v praxi na obrazovce jako:
1) bílá tečka = trvale svítící trojice subpixelů, která jej tvoří.
2) černá tečka = trvale nesvítící trojice subpixelů, která jej tvoří.
POZOR:
======
V současné době nevykazují monitory EIZO žádné takto definované vadné pixely! "ZERRO PIXEL POLICY"
V tolerančním pásmu jsou všechny panely EIZO, které vykazují max. 2 vadné subpixely:
1) trvale svítící červený, modrý nebo zelený subpixel se v praxi projeví na monitoru jako červená, modrá nebo
zelená tečka na černém pozadí.
2) trvale nesvítící červený, modrý nebo zelený subpixel se projeví v praxi na monitoru jako azurová, žlutá nebo
fialová tečka na bílém pozadí.

Takže z toho je patrný rozdíl mezi pixelem a subpixelem, které mnoho lidí mylně zaměňuje.

Napsal: 08 bře 2009 01:34
od Michal27
Ve vysledku je je lepsi mit vadne subpixely. U nekterych vyrobcu se na ne vztahuji lepsi zarucni podminky. Ale pokud jde o Acer a jeden vadny pixel,ci subpixel, nejde s tim nic delat. Zkusit to poslat zpet, pokud je nakoupeno pres internet, je jedina sance. Z vlastni zkusenosti vim, jak je to blby pocit. Kdyz o nem clovek vi, vidi ho stale..

Napsal: 08 bře 2009 12:09
od CeCo
Pri notasoch je to v podstate prast jak uhod - ci uz jeden vadny pixel alebo subpixel, ani jeden z nich nedava narok na reklamaciu.

C

Napsal: 15 bře 2009 10:24
od Michal27
No praveze trbea u XPSka,Latitudu a Precisionu uz staci jeden vadny subpixel na vymenu celeho LCD - a je to standartni zaruka u techto modelu. U Vostra, Inspirionu, Studia se pak za toto priplaci.. Ale mrtvych bodu je potreba 6.. Takze ve vysledku je lepsi mit vadny jeden subpixel - vymena LCD, nez 5 mrtvych bodu , kdy ti panel nevymeni.

Napsal: 15 bře 2009 13:26
od CeCo
Michal27:
Pls. link na one podmienky Dellu.

C

Napsal: 15 bře 2009 13:40
od Michal27
http://support.dell.com/support/topics/ ... dn=1018431

Btw: Dvakrat mi kvuli subpixelu menili panel,takze u me spokojenost. Mrtvy bod jsem uz dlouho nevidel.. Vetsinou jen subpixel...

Napsal: 15 bře 2009 17:25
od CeCo
Hm... no pisu tam "dot", nie subpixel. Ale ked to tak funguje... len aby si mal ten subpixel zapnuty a nie vypnuty, to by bol pruser ("dark dot" treba az 6 na reklamaciu) :)

C

Napsal: 16 bře 2009 01:37
od Michal27
Mysli tim proste svetly bod. Mel jsem cerveny i modry a vsechno uznali :wink: Ten jeden cerveny byl videt pouze na svetlem pozadi - na cernem ne - a taky to uznali. Takze je to opravdu solidni zaruka a co pisou, to dodrzi. Mrtvy bod - tzn. dark dot , tolik uz nerusi, jako ty body barevne...
Oni to tam maji nekde na supportu popsane, jak ty body berou, ale momentalne to nemuzu najit...

Napsal: 17 bře 2009 00:24
od Lucason
Já mam takovou úplně neurčitou vadu display, mam prostě plošku tak půl krát půl centimetru která mi zesvětluje obraz..na černým pozdaí není vubec vidět, na bílým papíru wordu září..sem zvědavej co mi na to v servisu řeknou.
(řekl bych, že je to promáčklý display, ale je to v rohu, kde bych ho těžko promáčkl a taky mam dost pevný magneziový víko)

Napsal: 17 bře 2009 00:30
od Michal27
Tak to je pomerne velka plocha - mohli by ti vymenit cely LCD. Ale nevim, jak je to s pristupem k reklamaci u Cleva...