Bzučení monitoru - stokrát jinak
Napsal: 06 pro 2010 00:11
Zdravím,
omlouvám se, jestli je tu toto téma omíláno stále dokola, ale přesto si myslím, že v mém případě se krapet liší.
Vlastním notebook Toshiba Satellite A3001TM. Musím říct, že až na opravdu malé výjimky jsem s tím notebookem spokojen. Co mě ale neuvěřitelně vytáčí je bzučení monitoru při sebemenším snížení jasu ze 100%. Je to tak nechutná frekvence (alespoň pro mě), kterou bych přirovnal k bzukotu komára, když se snažíte usnout a on vám létá nad uchem. Tzn. když pracuju v tichu a za tmy, buďto mě bolí oči, nebo hlava.
A přesto jsem si všiml, že takovýto problém u LCD monitorů je celkem běžný. Co je u mého notebooku ovšem zvláštní, že NĚKDY to dělá a NĚKDY ne. Nezjistil jsem, co na to má vliv (teplota - těžko říct, myslel jsem, že v létě to ustalo, a v zimě opět začalo, ale právě jsem se vrátil z mrazu a nedělá to nic; zdrojem to taky není, bzučí i na baterku).
Notebook už jsem 2x reklamoval. Jednou u prodejce - výsledek -> závada se neprojevila (to je možné). Podruhé v servisu -> závada se neprojevila (což je teda taky možné, ale napsali mi, že pokud tam s tím přijdu ještě jednou a reklamace nebude uznána, tak si to naúčtují - mají na to vůbec právo?).
Proto jsem se rozhodl příště servismanovi předložit bzučící notebook. Ujistit se, že to uslyší. A chtěl jsem se právě zeptat na váš názor, co s tím? Je to reklamovatelná vada? I přesto, že to notebook někdy dělá a někdy ne? Nepřijde mi to moc jako vlastnost notebooku. Spíš odfláklá výroba monitoru se vším všudy.
Dokonce jsem to bzučení i nahrál na kameru. I přesto, že na kameře mám špatný mikrofon, myslím, že při trošku zvýšené hlasitosti reproduktorů se to projeví v celé své kráse.
Odkaz zde: http://leteckaposta.cz/312520212
Opravdu už nevím, co s tím. V servisu zřejmě nemají zájem o spokojené zákazníky. A u prodejce jakbysmet. Ale zřejmě jim na jedné malé rybě nezáleží a nezajímá je, že už si nikdy nic podobného z jejich obchodu, popř. jejich značky nepořídí a navíc to vychrlí někam na internet, aby si to dalších 10 potencionálních zákazníků přečetlo a rozhodlo se plout jiným směrem.
Zajímalo by mě, jak dál postupovat. Napsat do servisu maila? Vyhrožovat soudním znalcem? V příručce se nic o bzučení nepíše. A dodávám - bzučet monitor mi začal po cca půlročním používání.
Předem děkuji za jakékoliv podnětné informace a rady.
omlouvám se, jestli je tu toto téma omíláno stále dokola, ale přesto si myslím, že v mém případě se krapet liší.
Vlastním notebook Toshiba Satellite A3001TM. Musím říct, že až na opravdu malé výjimky jsem s tím notebookem spokojen. Co mě ale neuvěřitelně vytáčí je bzučení monitoru při sebemenším snížení jasu ze 100%. Je to tak nechutná frekvence (alespoň pro mě), kterou bych přirovnal k bzukotu komára, když se snažíte usnout a on vám létá nad uchem. Tzn. když pracuju v tichu a za tmy, buďto mě bolí oči, nebo hlava.
A přesto jsem si všiml, že takovýto problém u LCD monitorů je celkem běžný. Co je u mého notebooku ovšem zvláštní, že NĚKDY to dělá a NĚKDY ne. Nezjistil jsem, co na to má vliv (teplota - těžko říct, myslel jsem, že v létě to ustalo, a v zimě opět začalo, ale právě jsem se vrátil z mrazu a nedělá to nic; zdrojem to taky není, bzučí i na baterku).
Notebook už jsem 2x reklamoval. Jednou u prodejce - výsledek -> závada se neprojevila (to je možné). Podruhé v servisu -> závada se neprojevila (což je teda taky možné, ale napsali mi, že pokud tam s tím přijdu ještě jednou a reklamace nebude uznána, tak si to naúčtují - mají na to vůbec právo?).
Proto jsem se rozhodl příště servismanovi předložit bzučící notebook. Ujistit se, že to uslyší. A chtěl jsem se právě zeptat na váš názor, co s tím? Je to reklamovatelná vada? I přesto, že to notebook někdy dělá a někdy ne? Nepřijde mi to moc jako vlastnost notebooku. Spíš odfláklá výroba monitoru se vším všudy.
Dokonce jsem to bzučení i nahrál na kameru. I přesto, že na kameře mám špatný mikrofon, myslím, že při trošku zvýšené hlasitosti reproduktorů se to projeví v celé své kráse.
Odkaz zde: http://leteckaposta.cz/312520212
Opravdu už nevím, co s tím. V servisu zřejmě nemají zájem o spokojené zákazníky. A u prodejce jakbysmet. Ale zřejmě jim na jedné malé rybě nezáleží a nezajímá je, že už si nikdy nic podobného z jejich obchodu, popř. jejich značky nepořídí a navíc to vychrlí někam na internet, aby si to dalších 10 potencionálních zákazníků přečetlo a rozhodlo se plout jiným směrem.
Zajímalo by mě, jak dál postupovat. Napsat do servisu maila? Vyhrožovat soudním znalcem? V příručce se nic o bzučení nepíše. A dodávám - bzučet monitor mi začal po cca půlročním používání.
Předem děkuji za jakékoliv podnětné informace a rady.