Ale zapsat každou hru? To je nemožnej úkol, spíš ať se lidi ptaj a do druhýho postu ty hry srovnávat...
edit: zaloha stareho 1st postu - Ghost
Takové "menší" FAQ Ohledně grafických karet...
Nejdříve vysvětlivky:
Ještě upozornění grafika v notebooku vyměnit nelze
Starší Hry = Hry přibližně 4 a více let staré (např. Half -Life2, UT 2004, NFS: U2)
Běžné Hry = Hry přibližně 2 a více let staré (např. Battlefield 2, WoW, Trackmania Sunrise)
Nové hry = Hry tak do jednoho roku staré (např. LOTR:BFM2, Just Cause, Oblivion)
Budoucí hry = Hry které budou vycházet do jednho roku a budou poměrně náročné !Zde budou DX9 i DX10 hry! (např. Assasins Creed, StarCraft 2, Fallout 3,)
//EDIT: swarm (2007-08-29 23:01) - doplněny detaily k integrovaným kartám
//EDIT: Solitary (2008-05-27 19:00) - doplněny nově příchozí modely, upravena přehlednost
//EDIT: Solitary (2008-08-16 17:00) - doplněny nově příchozí modely, menší úpravy v popisech novinek
Profi grafické karty:
Jelikož je seznam těchto grafik poměrně dlouhý a jedná se prakticky o identické jádra, nemá smysl ho zde celý vypisovat a
informace a vysvětlivky o profi kartách naleznete zde.
Integrované Grafické Karty:
- Jsou vhodné pro kancelářskou práci, většina z nich je připravena na Windows Vista, avšak na hry nebudou to pravé ořechové
INTEL GMA 900
Podpora DirectX 9c
Shader Model 2.0
Starší hry: Detaily - Nízké až Střední
Běžné Hry: Detaily - Nízké
Nové Hry: Detaily - Téměř nehratelné na Nízké
Budoucí Hry: Detaily - Nehratelné
Detaily: Vista sice jede, ale Aero nefunguje. Může za to líný Intel a absence nějaké části ovladače, která je pro Aero nutná. Grafika nemá TnL jednotku a vertex processing běží přes procesor (akceleruje ho SSE3 v procesoru, které je k tomu uzpůsobeno, takže to neni vyloženě pomalý jako čistý "softwarák"). Některé hry si na hardwarovém TnL trvají a tak nepůjdou ani spustit. Zároveň některé hry založené na velkém množství vertexů nemají šanci běžet plynule.
Intel GMA 950
Podpora DirectX 9c
Shader Model 2.0
Starší hry: Detaily - Nízké až Střední
Běžné Hry: Detaily - Nízké
Nové Hry: Detaily - Nízké
Budoucí Hry: Detaily - Nehratelné až téměř nehratelné na nízké
Detaily: Vylepšená verze GMA900. Lepší podpora videa, funkční Aero a výrazně zrychlené pixel shadery. TnL a Vertex Shader stále chybí, takže spousta neduhů předchůdce ohledně kompatibility s hramy zůstává.
Intel GMA X3100
Podpora DirectX 9c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Střední
Běžné Hry: Detaily - Nízké až Střední
Nové Hry: Detaily - Nízké
Budoucí Hry: Detaily - Téměř nehratelné na nízké
Detaily: Nástupce GMA950. Přidána podpora Shader Modelu 3.0, harwarový Vertex Shader i TnL jednotka. Ovladače však z karty doposud využívaly jen funkce GMA950, takže žádný pokrok nebyl znát. Nyní už jsou pro XP finální a pro Vistu beta ovladače s podporou nových funkcí a v některých hrách by měl být znatelný pokrok ve fps a běží už hry, které TnL vyžadovaly (větší kompatibilia s hrami konečně).
ATI Radeon Xpress 200M
Podpora DirectX 9.b
Shader Model 2.0
Starší hry: Detaily - Nízké až Střední
Běžné Hry: Detaily - Nízké
Nové Hry: Detaily - Téměř nehratelné na nízké
Budoucí Hry: Detaily - Nehratelné
Detaily: Onehda konkurence pro GMA900. Konkurovat však může snadno i GMA950. Má TnL jednotku a zjednodušený polohardwarový vertex-shader. Díky tomu, že je to ATI karta (jádro Radeon9600SE/X300SE), tak je zajištěna větší kompatibita s hrami (vychází z normálních herních karet a i když je výkonem někde jinde, zas tolik se neliší). Reálně ve hrách je na tom mnohem lépe než GMA9x0 a starší hry se dají poměrně solidně hrát (HL2, CS:Source,...).
NVIDIA GeForce Go 6100 / 6150
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nízké až Střední
Běžné Hry: Detaily - Nízké
Nové Hry: Detaily - Téměř nehratelné na nízké
Budoucí Hry: Detaily - Nehratelné
Detaily: Asi nejlepší volba z integrovaných grafik. Plně hardwarový Vertex Shader, SM3.0, nejméně osekané jádro. Poměrně solidně se dají hrát i hry jako NFS:Most Wanted a další. Ve hrách si vede lépe jak integrovaná řešení ATI (X12x0 jsem ještě neměl možnost reálně pořádně otestovat, ale podle prvních testů neoslnila, tak jak se čekalo). Lepší volba už je jen její nástupce, který se postupně začíná objevovat - 7000M.
ATI Radeon Xpress 1100
Podpora DirectX 9.b
Shader Model 2.0
Starší hry: Detaily - Nízké až Střední
Běžné Hry: Detaily - Nízké
Nové Hry: Detaily - Téměř nehratelné na nízké
Budoucí Hry: Detaily - Nehratelné
Detaily: Vylepšená verze Xpress200M. 3D jádro však stále zůstalo stejné. s X1000 řadou radeonů tedy nemá nic moc společného (ve 3D vůbec nic). Pokrok výkonu není taky nic extra. Je to spíš jenom nově pojmenovaná karta, protože se musel přejmenovat čipset s novou generací procesoru (jiný sockket, pam. řadič,...).
ATI Radeon Xpress X1200 / 1250 / 1270
Podpora DirectX 9b
Shader Model 2.0
Starší hry: Detaily - Nízké až Střední
Běžné Hry: Detaily - Nízké
Nové Hry: Detaily - Téměř nehratelné na nízké
Budoucí Hry: Detaily - Nehratelné
Detaily: Nemá nic společného s řadou X1000. Na druhou stranu vychází z ořezaného jádra Radeonu X700. To znamená podporu Shaderů nově 2.0b.
NVIDIA GeForce 7000M / 7150M
Detaily: Nástupce GF61x0. Nejedná se o žádné zásadní úpravy. Nějaké nové funkce na video a mírně vylepšené a rychlejší 3D jádro. Výkon přibližně na úrovni integrované ATI x1250
NVIDIA GeForce 8200
Detaily: Oproti 7000M/7150M je založena na novom jadre výuživajuc už unifikovane jednotky obsahuje ich 8.Výkonovo je niekde medzi MHD4500 a HD3200...
ATI Radeon HD3200
Detaily: Momentalne (2008) nejsilnejsi mobilni integrovana grafika na trhu. Vychazi z HD3450. Vykonem temer dosahuje dedikovanemu lowendu (8400M GS, HD2400, HD3450). Chipset s touto grafikou ma velmi nizkou spotrebu - diky 55nm vyrobnimu procesu dokonce lehce nizsi nez puvodni chipset s X1250. Grafika je presto 2x tak vykona jak X1250.
Intel GMA X4500(HD)
Detaily: Rozšířená X3100 o výpočetní jednotky (z 8 na 10). V průměru je o cca 40% rychlejší než původní X3100. Na Radeon HD3200, ale ztrácí, co se týče výkonu i podpory ovladačů ve hrách.
NVIDIA GeForce 9400
Detaily: Najvýkonejší integrované riešenie je približne 2x vykonejši ako MHD4500 ma 16 výpočetných jednotiek(2x viac ako lowend dedikované grafiky od NVIDIE ) ma iba nepatrne výššiu spotrebu ako riešení od Intelu.
Low-Endové Grafické Karty
Málo výkonné grafické karty na kterých si zahrajete pouze starší hry v rozumných nastaveních, novější hry sice spustíte ale nezahrajete si je dobrých rozlišeních a v kvalitních detailech...
NVIDIA GeForce Go 7300(Quadro nvs110M)
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Střední až Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední
Nové Hry: Detaily - Nižší - Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší
NVIDIA GeForce Go 7400
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Střední až Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední
Nové Hry: Detaily - Nižší až Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší
NVIDIA GeForce Go 6400
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Střední až Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední
Nové Hry: Detaily - Nižší až Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až téměř nehratelné na nižší
ATI Mobility Radeon X1300
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Střední až Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední
Nové Hry: Detaily - Nižší až Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až téměř nehratelné
ATI Mobility Radeon X2300
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Střední až Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední
Nové Hry: Detaily - Nižší až Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až téměř nehratelné
Pozn.:Tato grafika nepatří mezi modelovou řadu HD2x00, jedná se o vylepšenou grafiku X1300. Zůstává pouze podpora DirectX 9
Mainstreamové Grafické Karty
Na těchto grafických kartách si již hrajate v rozumných detailech většinu her, jak současných tak minulých...
ATI Mobility Radeon X1400
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední až vyšší
Nové Hry: Detaily - Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší
ATI Mobility Radeon HD 2400
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Vyšší až nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední až vyšší
Nové Hry: Detaily - Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až Střední
NVidia GeForce 8400M G
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední
Nové Hry: Detaily - Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší
NVidia GeForce 8400M GS(Quadro nvs140M)
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Vyšší
Běžné Hry: Detaily - Střední až vyšší
Nové Hry: Detaily - Střední
Budoucí Hry: Detaily - Nižší
ATI Mobility Radeon HD 2400 XT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Vyšší až nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Vyšší
Nové Hry: Detaily - Stření
Budoucí Hry: Detaily - Nižší
NVidia GeForce 8400M GT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Vyšší až nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Vyšší
Nové Hry: Detaily - Střední až vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Nižší
NVidia GeForce 9300M G
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Upravená 8400M GS, výkon téměř stejný (o pár procent lepší), změna výrobního procesu z 80nm na 65nm.
NVidia GeForce 9300M GS(Quadro nvs160)
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Opravdová GeForce řady 9M. Takže obsahuje nové featury – HybridSLI, což umožnuje setříčí přepínání mezi dedikovanou a integrovanou grafikou a škálování výkonu při spojení SLI integrované s dedikovanou, dále je to 65nm výrobní proces. 9M série doznala výkonových optimalizací. 9300M GS výkonově odpovídá (8400M GS)9300M G, ačkoliv má poloviční počet stream procesorů (ale o něco vyšší takty jádra/shaderů).
NVidia GeForce 9200M GS(Quadro nvs150)
Detaily:Jedna sa o lechce podtaktovanu 9300GS...
ATI Mobility Radeon HD 3410/30/50/70/90
Podpora DirectX 10.1
Shader Model 4.1
Pozn.: Výkon nejspíš lehce nad původní HD2400, oproti HD2x00(65nm) změna na 55nm výrobní pustup, vylepšená podpora přehrávání videí. Od řady HD2x00 přibyla podpora DirectX 10.1 a shader modelů 4.1.(Rozdiel medzi 10/30/50/70/90 je len v taktovaci frekvenci )
Grafické karty vyššího Mainstremu
Grafické karty pro hráče kteří nepotřebují nejlepší výkon v nejlepších nastaveních ale chtějí "hezký obraz" i v moderních hrách
NVIDIA GeForce Go 7600
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Vyšší až nejvyšší
Nové Hry: Detaily -Střední až Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až střední
NVIDIA GeForce Go 7700
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Střední až Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední
NVIDIA GeForce Go 7600 GT
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Střední až Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední
ATI Mobility Radeon X1600
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Vyšší až nejvyšší
Nové Hry: Detaily -Střední až Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až střední
ATI Mobility Radeon X2500
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Vyšší až nejvyšší
Nové Hry: Detaily -Střední až Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až střední
Pozn.:Tato grafika nepatří mezi modelovou řadu HD2x00, jedná se o vylepšenou grafiku X1600(popř. X1700). Zůstává pouze podpora DirectX 9
ATI Mobility Radeon X1700
Podpora DirectX 9.c
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Střední až Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední
ATI Mobility Radeon HD 2600
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Střední až Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední
NVIDIA GeForce 8600M GS
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Vyšší
Nové Hry: Detaily - Střední až vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Nižší až Střední
NVIDIA GeForce 8600M GT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední
NVIDIA GeForce 8700M GT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední až Vyšší
ATI Mobility Radeon HD 2600 XT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední
ATI Mobility Radeon HD 2700
Pozn.: Karta vychází z HD2600XT (HD2600), zvýšené takty oproti HD2600, výkonem odpovídá HD2600XT, též lidmi označována jako přejmenovaná HD2600XT, ikdyž to není úplně přesné.
ATI Mobility Radeon HD 3650
Podpora DirectX 10.1
Shader Model 4.1
Pozn.: Výkon přibližně jako HD2600XT, oproti HD2x00(65nm) změna na 55nm výrobní pustup, vylepšená podpora přehrávání videí. Od řady HD2x00 přibyla podpora DirectX 10.1 a shader modelů 4.1.
NVIDIA GeForce 9500M GS
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Upravená 8600M GT, výkon téměř stejný (o pár procent lepší), výrobní proces se změnil z 80nm na 65nm.
NVIDIA GeForce 9650M GS
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Upravená 8700M GT, výkon téměř stejný (o pár procent lepší), výrobní proces se změnil z 80nm na 65nm.
NVidia GeForce 9600M GT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Opravdová GeForce řady 9M. Takže obsahuje nové featury – HybridSLI, což umožnuje setříčí přepínání mezi dedikovanou a integrovanou grafikou a 65nm výrobní proces. 9M série doznala výkonových optimalizací. 9600M GT výkonově odpovídá (8700M GT)9650M GS.
NVidia GeForce 9650M GT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Opravdová GeForce řady 9M (narozdíl od 9650M GS). Takže obsahuje nové featury – HybridSLI, což umožnuje setříčí přepínání mezi dedikovanou a integrovanou grafikou a 65nm výrobní proces. 9M série doznala výkonových optimalizací. 9650M GT se výkonem nachází mezi modely 9600M GT a 9700M GT, čemuž odpovídá i pojmenování (kupodivu
)
NVidia GeForce 9700M GT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Opravdová GeForce řady 9M. Takže obsahuje nové featury – HybridSLI, což umožnuje setříčí přepínání mezi dedikovanou a integrovanou grafikou a 65nm výrobní proces. 9M série doznala výkonových optimalizací. 9700M GT výkonem převyšuje výše zmíněný model 9600M GT cca o 15%.
High-Endové Grafické Karty
NVIDIA GeForce Go 7800
Podpora DirectX 9
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední až Vyšší
ATI Mobility Radeon X1800
Podpora DirectX 9
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší až Nejvyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední až Vyšší
NVIDIA GeForce Go 7800 GTX
Podpora DirectX 9
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší až Nejvyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední až Vyšší
ATI Mobility Radeon X1800XT
Podpora DirectX 9
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší až Nejvyšší
Budoucí Hry: Detaily - Střední až Vyšší
NVIDIA GeForce Go 7900 GS
Podpora DirectX 9
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší až Nejvyšší
Budoucí Hry: Detaily - Vyšší
ATI Mobility Radeon X1900
Podpora DirectX 9
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší až Nejvyšší
Budoucí Hry: Detaily - Vyšší
NVIDIA GeForce Go 7950 GTX
Podpora DirectX 9
Shader Model 3.0
Starší hry: Detaily - Nejvyšší
Běžné Hry: Detaily - Nejvyšší
Nové Hry: Detaily - Vyšší až Nejvyšší
Budoucí Hry: Detaily – Vyšší
NVidia GeForce 9700M GTS
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Opravdová GeForce řady 9M. Takže obsahuje nové featury – HybridSLI, což umožnuje setříčí přepínání mezi dedikovanou a integrovanou grafikou a 65nm výrobní proces. 9M série doznala výkonových optimalizací. Na rozdíl od 9700M GT má tento model už 256bitovou sběrnici. Výkonově jí převyšuje o cca 25%, což zhruba výkonem odpovídá 8800M GTS.
NVIDIA GeForce 8800M GTS
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Společně s 8800M GTX jediné grafické jádra z 8.série mobilních GeForce vyráběné 65nm procesem. Výkon viz 9700M GTS.
NVIDIA GeForce 8800M GTX
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Společně s 8800M GTS jediné grafické jádra z 8.série mobilních GeForce vyráběné 65nm procesem. Výkon zhruba o 20% nad GTS variantou.
NVidia GeForce 9800M GT
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Přejmenovaná 8800M GTX. Tedy chybí featury ohledně HybridSLI, které jsou vlastní pouze opravdové 9M sérii GeForce.
NVidia GeForce 9800M GTS
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Opravdová GeForce řady 9M. Takže obsahuje nové featury – HybridSLI, což umožnuje setříčí přepínání mezi dedikovanou a integrovanou. 9M série doznala výkonových optimalizací. 9800M GTS výkonově odpovídá (8800M GTX)9800M GT, ačkoliv má nižší počet stream procesorů (64SP na místo 96SP, ale zase o něco vyšší takty jádra/shaderů ).
NVidia GeForce 9800M GTX
Podpora DirectX 10
Shader Model 4.0
Pozn.: Jádro karty vychází z desktopové G92, konkrétně specifikace jádra odpovídají 8800 GT (112SP) (resp. dnes už přejmenované na 9800 GT). Má ale nižší takty než desktopová varianta a tedy výkonem nemůže a ani nedosahuje na její úroveň. V současnosti (2008) nejvýkonější jednojádrové mobilní řešení. Převýší jí pouze SLI nebo Crossfire řešení výkoných karet. Stejně jako jiné karty z 9M série GeForce také obsahuje HybridSLI podporu.
ATI Mobility Radeon HD 3850
Pozn.: info brzy
ATI Mobility Radeon HD 3870
Pozn.: info brzy
ATI Mobility Radeon HD 3850X2
Pozn.: info brzy