Stránka 1 z 1

GeForce 8400 M G

Napsal: 07 lis 2007 12:26
od Kamik
GeForce 8400 M G
Stream procesory 8
Takt jádra 400
Takt shaderů 800
Takt pamětí 600
Maximum paměti 256 MB
Paměťové rozhraní 64-bit
Propustnost pamětí GB/s 9,6
Fill Rate mld/s 3,3


chcel by som vediet čo znamenaju Stream procesory

Napsal: 07 lis 2007 13:46
od XerizOn
Grafika je vlastne takova mala pocitacova sestava :)

Stream procesory jsou hlavni jednotky, ktere zpracovavaji graficka data, ty pouzivaji Shadery, ktere se deli na Pixel(vykreslovani grafiky) a Vertex(uprava vykreslene grafiky tzn. efekty), popripade Geometry u DX10.

Kdyz uvidis treba 12+4, tak to znamena, ze ma 12 Pixel Shaderu a 4 Vertex Shadery, ta 4ka znamena, ze ma pomocne 4 podvetve procesoru, ktere zpracovavaji data, ktera by zbytecne zpracovavaly Pixel Shadery. :?

Napsal: 07 lis 2007 15:13
od Ghost
nie je to moc presne.

pixel shader rata ine vypocty a vertex shader rata ine. pixel shader vypocitava zobrazenie jednotlivych pixelov (farbu, nasvietenie alebo tiene) a vertex shader pracuje miesto pixelov s vertexmi co su vrcholy polygonov (napr. geometricke vypocty). zjednodusene by som povedal, ze pixel sh. je vykreslovacia jednotka a vertex sh. je vypoctova jednotka.

problem s rozdelenim na pixel a vertex bol ten, ze ak si mal tych 12 pixel +4 vertex shadery a scena bol podstatne narocnejsia na vertex vypocty tak sa hardware nevyuzival naplno. v tom je prave vyhoda unifikovanych shaderov v novej generacii grafik (nvidia 8xxx a ati HD2xxx), ktore vedia aj vertex aj pixel shader vypocty. stream procesor je aplikacia unifikovaneho shadera. su tam aj ine vyhody ako lepsie pararelne spracovanie dat, lepsi pristup k pamati a pod ale do takych detailov sa mi nechce zachadzat. je to proste uplne ina architektura. :)

Napsal: 07 lis 2007 15:52
od XerizOn
Aha :? Ja to jen prezentoval, jak to bylo zjednodusene vysvetleno mi... Tez sem pochopil spatne vyznam Unifikovane Shadery, myslel sem si, ze to jsou samostatne Unifikovane jen Pixel nebo Vertex Shadery, nejak mi uniklo, ze to jsou vlastne oba Pixel a Vertex Shadery spojene dohromady :idea: Kazdopadne dik za upresneni.

Napsal: 07 lis 2007 16:25
od Rexy
to Ghost

Obrázek