Stránka 1 z 2

TurboCache,HyperMemory,Intel GMA-lze měnit velikost paměti??

Napsal: 11 lis 2007 14:15
od CZSpeedyCZ
Zdravim, zajímalo by mě, zda jde u grafický karet, které mají sdílenou či částečně sdílenou paměť s RAM? U té Intel GMA jsem slyšel (i viděl), že jde velikost sdílené paměti přidat. Zajímalo by mě, zda to nejde nějak vyřešit i u karet, které mají napůl svojí VRAM a zbytek sdílejí.

Já mám NVIDIA NVS 110 M, která v xp píše : 256 MB, ve vistách mi to ukazuje 384 MB a výrobce udává, že by měla mít až 512 MB.

Poradíte prosím někdo, zda jde ta sdílená pamět rozšířit???
Za všechny rady předem moc děkuji

P.S.: http://www.nvidia.com/object/quadro_nvs ... specs.html

Napsal: 11 lis 2007 14:18
od kiposukjange
Ano, dá se to nastavit v BIOSu. Myslím, že je to také závislé na kapacitě RAMek.

Napsal: 11 lis 2007 15:09
od CZSpeedyCZ
Mě to v BIOSU bohužel nejde... tak jestli to jde řešit nějak softwarově...?

Napsal: 11 lis 2007 17:03
od kiposukjange
Tak o tom nic nevím, ale ty máš nVidia Quadro, nemá náhodou svoji paměť a z ramky si bere jen co potřebuje?

Napsal: 11 lis 2007 17:08
od maxxz
TurboCache,HyperMemory = technologie, které umožní dedikované grafice v případě potřeby papat kolik potřebuje paměti z ram (nelze nastavit)

integrovaná grafika= velikost její paměti zavisí na tom kolik jí v Biosu nasdílite.

Napsal: 11 lis 2007 20:54
od CeCo
Vascina vyrobcov to zakaze, takze asi nic nepojde nastelovat.

C

Napsal: 12 lis 2007 10:46
od mbelas
:D no presne tak jak vsichni tady psali, jinak abych rekl pravdu tak zi tyhle technologie na výkonu nepřidaj nic nebo tak málo že to ani nepoznáš teda :idea: možná poznáš, že se ti výkon sníží nebot ti grafika bude cucat z RAM.... :D ale to je jen moje teorie

Napsal: 12 lis 2007 11:35
od swarm
TurboCache funguje tak, že sčítá propustnost vlastní paměti a systémové RAM. Mělo by to tedy částečně snížit propad způsobený použitím 64bit sběrnice.

Negativní vlivy to nemá žádné.

TurboCavhve-Vyřešeno

Napsal: 12 lis 2007 18:50
od CZSpeedyCZ
Tak nevim jak v XP, tam se mi zdá, že je ta hodnota pevně daná, ale ve vistách si to přidává podle potřeby a velikosti RAM. Nyní mám sdílené paměti pro grafiku něco přes 600 MB (S 1 GB RAM jsem měl asi 380MB).

Jo a jak tu někdo psal ohledně nárůstu výkonu. Učitě to nepřidá výpočetnímu výkonu (stíny, sluníčko, pohyb trávy....), ale pokud hrajete novější hry jako Gothic 3 nebo i "blbej" Flatout 2, tak tam se dost pozná větší pamět (nejsou záseky při nahrávání textur....)

Re: TurboCavhve-Vyřešeno

Napsal: 12 lis 2007 20:54
od roman3
CZSpeedyCZ píše:...tak tam se dost pozná větší pamět (nejsou záseky při nahrávání textur....)

to mas pravdu, ale bohuzial tu nejde o pamat grafiky, ale o ramku... najskor sa nataha textura z hdd do ram a ta ju potom predava do grafiky - lenze ked grafika nestiha spracovat naraz viac ako 128MB, tak ti moze byt uplne ukradnute, jesli mas pre nu alokovanych 128MB alebo 1GB, vykon ti to nezvysi... pozri sa napr. sem, porovnavaju sa tam lowendove GK, hlavne si pozri herne testy a vsimni si vysledok kariet x1300 v podani asusu a v podani sapphire - zhodne karty, len asus ma 128MB DDR1 a sapphire 256MB DDR2 - rozdiel vo vykone? mizive percento, aj to len kvoli tomu, ze sapphire ma GPU a DDR2 s o par MHz vyssim taktom... a to sa bavime este o lowende a nie o nejakej kvazi grafickej karte integrovanej na doske, ktora ma pomaly problem vyuzit aj 64MB...

Napsal: 12 lis 2007 23:12
od Spirit
njn, mna to serie na mojej HD2600. ma 256mb vlastnej pamate a este k tomu si alokuje dalsich 256mb - zbytocne. Najradsej by som to vypol, lebo napr. v takom hellgate:london mi na otvorenych scenach hra furt swapuje, 2GB ram je uplne plnych. 500mb bere vista, 1.25GB hra a 256mb si alokuje grafa. Keby to prenechala radsej hre, pojde to lepsie a neverim, ze by 256mb vram bolo 2600vke malo. skoda ze to neide vypnut :?

Napsal: 13 lis 2007 13:03
od CZSpeedyCZ
Tak výkon je hodně znát. Třeba se to nepozná v bechmarcích, ani na fps to nepřidá, ale když člověk běží krajinou či jede autem po silnici, tak v XP s 256 se to občas může seknout, začít nahrávat textury a pak pokračovat. S větší pamětí se to neděje, což je dost znát. Odzkoušeno ;-)

Napsal: 13 lis 2007 14:08
od mbelas
:D zajímavé věci se zde člověk doví :wink: :arrow:

Napsal: 13 lis 2007 18:01
od maxxz
Nějak se to načítání přímo jmenuje. Ale smysl to bůhví jakej nemá ta turbomemory ani s výkonem to není nic vyššího o něco kratší čas 10 s načítání nevim no někomu to příjde jako celej den mě jako nic. Takže podle mě zbytečnost.

Napsal: 13 lis 2007 18:25
od CZSpeedyCZ
10 s? No ono když je to uprostřed závodu, tak to docela ruší :)