to Maaarty:
Zdravím,
stejný problém jsem měl dříve se svou HEL80. Jednoho krásného večera jsem vypnul a ráno nenaběhl obraz. Jasná závada na grafickém čipu, na kterém se projevil studený spoj (to samé jako u zmiňované FL90). Tak jsem reklamoval. Při osobním vyzvednutí se problém (přímo v Kvazaru) projevil znovu - technikovi nebylo zrovna do smíchu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. No a na konec jsem si šel pro svůj NTB cca o týden později, převzal a zjistil, že závada nebyla opět opravena. NTB jsem úspěšně vyreklamoval (toto nebyla jediná závada, která se mi vyskytla) a nechal si vrátit celou částku. Nyní jsem si pořídil Lenovo TP T500 a jsem naprosto vysmátý a už nikdy by jsem do něčeho podobného jako VBI nešel. Kvalitativně je Lenovo o mnoho generací výše nehledě na výborné zpracování.
Nyní k reklamacím: § 622, odst. 2 obč. zák. mluví jasně :
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
- podle ustálené judikatury jsou chápány jako závady neodstranitelné: 3 stejné závady, 4 různé - následovný postup je jasný a to odstoupení od smlouvy - vrácení peněz
- právo na odstoupení od smlouvy máte také pokud doba záruční opravy přesáhne 30 dní (resp. je chápána jako závada neodstranitelná viz. § 19 zákona o ochraně spotřebitele)
Každopádně bych se snažil zmiňovaný problém uhrát na závadu, která je neodstranitelná a brání dalšímu užívání výrobku tzn. následné odstoupení od smlouvy
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)