Stránka 7 z 8

Napsal: 06 bře 2008 16:51
od slovan
CeCo píše:Navyse vratenie podla casti o predaji na dialku pada, nakolko sa jedna o "produkt upraveny pre konkretneho zakaznika", ktore predajca nemusi prijat v ramci tej zakonnej lehoty. Tympadom co si objednas to dostanes, vratenie kusu mozne nie je (az po 3 rovnakych/4 roznych reklamaciach a aj to len ak si kupoval ako spotrebitel).
C

Nemáš pravdu. Před chvíli jsem volal do Dellu a ptal se na možnost případného vrácení. Pán mi řekl, že je tam zákonná lhůta 2 týdny. Ptal jsem se jestli to platí i pro "upravený produkt pro konkrétního zákazníka" a řekl mi, že pokud jsem normální zákazník (=nepodnikatel), tak ANO. Navíc na stránkáh Dellu mají, že pokud člověk není spokojený(nebo tak nějak, prostě, že to není ono- něco píská a tak), může to vrátit do 7 dnů.

Takže si myslím, že v pohodě. Navíc Dell tímto konfigurátorem prakticky nahrazuje jednotlivé navržené podmodely (jak je např u jiných značek).

Na technické podpoře mi řekli, že notebooky, které lidé odmítnou, jdou zpět do továrny - tzn. že by to odmítnout mělo jít. A řekl mi že určitě ten notebook nebude jen tak od někoho kdo ho nepříjmul, ale že bude vyrobený (otázkou je z jakých dílů).

Napsal: 06 bře 2008 17:04
od Djkoma
slovan: jak odmítnutý? Vždyť musíš ntb nejdříve převzít a odzkoušet, aby si našel "co ti nesedí" (pískání nebo vadné pixely). Ty píšeš nejdříve 2 týdny ze zákona pak 7 dnů... 7dnů to je bez udání důvodu a dva týdny za jakých podmínek? To pískání jsme také řešil, ale co jsem se dočetl tak to jde řešit pomocí rm clock(tuším že i nový bios pomáhá...) a trochu se toho samozřejmě bojím.


Na stroje Dell se také vztahuje 3/4 reklamace(využití NBD?)= vrácení peněz?


sirius1983:jasné to jsme si myslel :) ale jestli na to není nějaká vychytávka kterou jsem neobjevil... neva :)

Napsal: 06 bře 2008 17:06
od Kary
To jsi me malinko uklidnil kdyz to tady ctu.Kdyby nekdo chtel objednavat xps 1330 a nechtel tolik cekat at si nedava modrou barvu:-).Jsem ve fazi dve cekani na soucastku a to pochybuju ze cekaji na 250GB HDD a nebo baterky(jinak mam vse jako slovan).Kdyby to melo trvat dlouho mam moznost tu blbou barvu jeste zmenit?:-)

Napsal: 06 bře 2008 17:27
od sirius1983
já myslím, že to už měnit nejde...
Jde taky o to, že když ten notebook vrátíte a oni ho pošlou to továrny, tak tam pak můžou čekat, až si někdo objedná stejnou konfiguraci a pošlou mu ho rovnou, nebo ho zase rozeberou a použijí jen součástky, každopádně někdo pak dostane něco "použitého", ať už celý ntb nebo komponenty...

Napsal: 06 bře 2008 18:46
od slovan
Těch 7 dní tam měli nějak zaonačených, ale jsou to podmínky pro celou Evropu. + mají tam výslovně uvedeno, že se řídí zákonem blabla sbírky blala, ve které je právě ta možnost to vrátit do 2 týdnů ;-)

Co se týče toho, že zákazník nemůže vrátit něco vyrobeného na zakázku, je to myšlené tak, že třeba sochu mojí mámy asi nikdo jiný kromě mé rodiny chtít nebude, kdežto notebook je standardizovaný, akorát má zvolené komponenty - takže by neměl být problém ho rozebrat a komponenty použít znovu.
Myslím si ale také, že displej s vadným pixelem který se jim vrátí dále nepoužijí pro výrobu dalšího notebooku, protože tyhle vadné pixely se dost kontrolují po výrobě panelů (testery, nebo lidským okem). A mají tam tu toleranci spíše proto, že se časem občas nějaký ten tranzistor pokazí.

Napsal: 06 bře 2008 19:03
od CeCo
slovan:
Hm, v tom pripade mas stastie... Ono pocul som o pripade kedy ktorysi konfigurovatelny vyrobca (mozno lokalna znacka, fakt neviem kto) odmietol zobrat notas naspat s tym ze "bol upraveny na mieru zakaznikovi"...

Odmietnute notasy - tipoval by som ze pojdu na nahradne diely. To mi pride najrozumnejsie...

Vadne pixely - ono ako vravim, je tolerancia v ramci ktorej to je; len cca 60% panelov ktore vyjdu z LCD tovarne nema vadny pixel, ale do 85-90% produkcie sa zmestia panely s 0-2 vadnymi pixelmi. Potom je na Dell-i, ake panely nakupy (a za kolko).

Mimochodom - podla zakona je jasna povinnost informovat o vrateni do 2 tyzdnov, ziaden odkaz na lokalny zakon sa nekona ;) Ak teda nepisu explicitne "moznost vratit do 2 tyzdnov", tak sa to tusim berie akoby ta o nicom neinformovali.

C

Napsal: 06 bře 2008 19:15
od slovan
CeCo píše:Mimochodom - podla zakona je jasna povinnost informovat o vrateni do 2 tyzdnov, ziaden odkaz na lokalny zakon sa nekona ;) Ak teda nepisu explicitne "moznost vratit do 2 tyzdnov", tak sa to tusim berie akoby ta o nicom neinformovali.
C

Pozor - odkaz mají - v obchodních podmínkách je uvedeno, že se na koupi a záruku vztahuje zákon č. 40/1964 Sb a tímto tuto informaci dávají najevo :wink:

(stačí hodit do googlu a na té stránce s tím zákonem hledat "14 dnů")
:wink:

Napsal: 06 bře 2008 22:48
od Kary
Slovane tak budem mit asi stejny sunky:-)Doufam ze ne ale taky me behem jednoho dne presel stav objednavky z faze 1do faze 5 odeslano coz me prijde divny:-(No kdyztak je dobre ze jsou tu informace s tim jak se zachovat;-)

Napsal: 07 bře 2008 00:34
od CeCo
slovan:
Konkretne je tam

Kód: Vybrat vše

7.2 “Doba na rozmyšlenou” pro spotřebitele Právo spotřebitele odmítnout objednávku nebo odstoupit od smlouvy se řídí zákonem č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.


Pravdu povediac, moja mama by nemala ani sajnu o com je tento bod... Nie je to jednoznacne, ten zakonik ma niekolko stoviek paragrafov a hladat ktory z nich je ten spravny...

Kazdopadne je to tam napisane, takze Dell to uplatnuje a tudiz nemam dovod predpokladat opak :) Je to vsak napisane salamunsky, nie je tam totiz jasne upozornenie v style "spotrebitel ma pravo vratit tovar objednany na dialku do 14 dni bez udania dovodu..."

C

Napsal: 07 bře 2008 02:52
od slovan
CeCo:
Máš pravdu, mohli to tam rozepsat.

Našel jsem tohle na stránkach http://www.notebooknasplatky.cz/Obchodn ... dminky.asp :
"Možnost odstoupení od smlouvy se v žádném případě nevztahuje na zboží upraveného na přání zákazníka (např. konfigurátor)"
A nejsem z toho moc nadšený.

Na druhou stranu na stránkách Dellu to vyloženě napsané nemají a na tel. lince ohledně objednávek mi taky řekli, že to lze vrátit. I když tam mi řekli taky že reklamují i jediný vadný pixel na displeji, což mi potom dementovala technická podpora a ještě se diktátorsky ptala "Kdo to byl? Jak se jmenoval?" :lol:

EDIT: KONEČNĚ něco kloudného: http://support.euro.dell.com/support/to ... l=cs&s=gen Mohu svoji objednávku u společnosti Dell zrušit?

Takže by to mělo jít i u konfigurovaných věcí, protože nikde to nemají zakázáno a tahle stránka mě v tom jen utvrzuje že je to možné i u konfigurovaných věcí - přece jenom jejich výrobky jsou téměř všechny konfigurovatelné a navíc dávají lhůtu 8 dnů (proti 14 dnům v zákoně), takže je to nejspíše nadstandartní ta možnost vrácení. Doufám že je to proto, že se Dell snaží si dělat dobré jméno. Navíc jak jsem psal výše - na technické podpoře mi bokem řekli, že vrácené věci se posílají zpět do továrny - počítají s možností vrácení.
Ale ruku do ohně za to nedám - tak snad jsou seriózní firma :wink:.

A ještě mě napadlo:
:lol:
"Víte ten Eniac se mi nelíbí, nemám na něj tak velký byt, tak vám ho tady vracím v těch 14 dnech...a chci vrátit peníze i za tu mini jadernou elektrárnu co jste mi tu postavili za barákem!!!"
:lol:

Napsal: 07 bře 2008 07:25
od mivlak
Kary píše:Slovane tak budem mit asi stejny sunky:-)Doufam ze ne ale taky me behem jednoho dne presel stav objednavky z faze 1do faze 5 odeslano coz me prijde divny:-(No kdyztak je dobre ze jsou tu informace s tim jak se zachovat;-)

to znamená, že se tvoje prachy převedly na jejich účet a "měli by ti ho začít vyrábět" zkus za týden zavolat na stav objednávky, jak to s nima vypadá... já jim zavolal a až po tomto hovoru ho poslali do výroby :lol: a do konce týdne byl doma :lol:

Napsal: 07 bře 2008 12:43
od slovan
Kary: EDIT: Prosím, napiš jaký máš stav objednávky do vlákna o Dodacích lhůtách (odkaz níže): . Díky. Jsem zvědavý, jestli ti to taky již odeslali.

Mivlak: EDIT:
Mě se ten book opravdu odeslal během dvou dnů :wink:
Takže si myslím, že ten systém jim to ukazuje správně.

Byl bych rád kdyby se v tomto vlákně dále neřešil stav objednávek.
Prosím o navštívení: http://notebooky-forum.notebook.cz/viewtopic.php?t=4305 Dodacie lehoty jednotlivych Dell notebookov
Myslím si že toto je celkem užitečné vlákno a informace o doručení balíku jsou již moc individuálního rázu a zbytečně by se to tady zamořilo neužitečnými (pro většinu) informacemi

Napsal: 07 bře 2008 12:52
od mivlak
mi to, též tak, hned z fáze 1. na fázi 5. a tak to bylo asi 12dní, než se tam objevil dopravce, a když jsem jim volal na tu jejich linku, tak mi slečna sdělila, že ten systém to ukazuje špatně a je tam chyba :lol:

Napsal: 07 bře 2008 19:44
od sirius1983
co vím tak to vždycky pčeskočí z dáze 1 rovnou na 5. Jediné k čemu ten systém je, je to, že jakmile se ti tam objeví dodavatel, takuž můžeš čekat u dveří...

Napsal: 09 bře 2008 01:18
od tooth
Ahoj,

po precteni tohoto vlakna se mi tez zacina libit Dell.
Presne tohle hledam.
Mensi velikost a hmotnost, dlouha vydrz, kvalitni sasi, LED, HDMI a dedik. grafika.
U Sonyho (tusim ze SZ) jsem videl mod, kdy se pouziva bud integrovane graficke jadro nebo se prepne na vykonejsi dedik. grafarnu. Tim se prodlouzi tez doba provozu. Uhlikove sasi.

K Dellu mam ale par dotazu :

To abych si ten Dell zkusil nakonfigurovat, tak se musim registrovat a jeste se mi ozve obchodnik ?
Jde u te XPS 1330 objednat i Blu-Ray nebo pouze u vetsi XPS 1530 ? Ta Blu-Ray mechanika je silnejsi a nevejde se tam ?
V technickych datech je, ze to ma pouze 100 Mbit ethernet ? Je to tak ?
To je u te LED verze skutecne pouze 0.3 MP kamera ? hmmm skoda