Stránka 1 z 1

e-shopy vs. "stone" shopy :)

Napsal: 22 zář 2007 01:11
od In-Quisitor
Vidím, že poslední dobou se zde urodilo hodně témat, tak abych nebyl pozadu, tak taky jedno přihodím. Zajímalo by mě, jaký je rozdíl kupovat ntb. přes internet a v kamenných obchodech.

Hlavně mě zajímá - když chci koupit ntb v kamenném obchodě, tak jestli ho tam můžu vybalit a zkontrolovat, jesli není něco nalomené, displey ok atd... a kdyby to nebylo ok, tak samozřejmě vzít jiný. A kdybych ho vzal domů a doma zjistil, že něco není ok, tak by my ho vyměnili, nebo bych ho musel dát hned reklamovat?

A k tomu e-shopu (tuto možnost mám v plánu) - když bych si objednal ntb přes internet (megaobchod.cz), tak jak je to s tou možností vrácení do určité doby bez udání důvodu? To jako když mi dojde, zkontroluju, že je balík vpořádku, rozbalím ntb, nainstaluju win(předinstalované) a cca po 2 - 3 dnech (nebo i hned) zjistím, že např. nefunguje bt, nebo je vadný displey atd.. - pak dělat co?
Můžu ho poslat teda zpět v krabici, co mi došla s tím, že mi vrátí peníze, nebo pošlou nový? Nebo jak se postupuje? díky za odpovědi....

Napsal: 22 zář 2007 01:46
od Martinix
"Kamenný" obchod = notebook si můžeš vyzkoušet na prodejně, ale jakmile ho koupíš tak bys měl veškeré problémy řešit přes záruku. Někteří prodejci ti dají nějakou zkušební lhůtu, než si potvrdíš záruční list, ale moc jich asi nebude. Klad pro kamenný shop je, že si můžeš notebook pořádně prohlédnout, potěžkat atd.

On-line Shop = Ze zákona o ochraně spotřebitele pro tebe plyne, že máš 14-ti denní lhůtu, behem níž mlžeš zboží bezplatně a bez udání důvodů vrátit. Samozřejmostí je, vrátit jej přesně tak jak si jej dostal. Mám dojem, že to platí u všech výrobků, které si před koupí nemůžeš prohlédnout (On-line shopy, Teleshoping,...). Poud se ti s tím výrobkem něco stane, tak bys měl uplatňovat záruku. Při, nebo po třetí reklamaci (teď si nejsem jistý) můžeš požadovat nový produkt nebo vrácení peněz \to platí i v kamenných shopech/

Těmito informacemi si nejssem stopro jistý, pokud se někde mýlím, tak mě prosím opravte... Nejsem žádný právník, trávník :D , ani obchodník... tak to kdyžtak ber s rezervou,,,

Napsal: 22 zář 2007 09:28
od In-Quisitor
Moc díky za vyčerpávající odpověď Martinixi. Kdyby měl někdo jiný názor (nebo i stejný) tak ještě napište... chci mít jistotu... Dnes si chci objednat ntb. přes internet.. Tak doufám, že nebudou žádné problémy :roll:

Napsal: 22 zář 2007 09:48
od sirius1983
mám pocit, že ta 14ti dnní lhúta neplatí pokud si kupuješ notebook, který sis sám nakonfiguroval...

Napsal: 22 zář 2007 12:16
od In-Quisitor
díky za tip... ntb si konfigurovat nebudu

Napsal: 22 zář 2007 13:04
od ondras
ta lhuta plati u vseho co koupis jinak nez "v prostorách obvyklých k obchodování" (neni to presná definice ale zhruba tak), takze to je treba na ulici, pres internet, pres telefon a tak dale

na internetu si koupis zbozi vetsinou levneji, s reklamaci snad taky neni takovy problem, ale v kamennem obchodu je moznost, ze pokud to nemaji na netu tak tam to mit budou, protoze vsichni nakupuji pres net (kvuli cene to je jasne, kdo by nechtel), a jednani je v takovych obchodech osobni coz by mohlo byt "ucinejsi"...

Napsal: 22 zář 2007 13:32
od In-Quisitor
No tak jsem ho právě objednal... Měl by dojít cca ve čtvrtek... Snad vše bude v naprostém pořádku... Pak se ozvu

Napsal: 22 zář 2007 13:46
od Gulii
sirius1983 píše:mám pocit, že ta 14ti dnní lhúta neplatí pokud si kupuješ notebook, který sis sám nakonfiguroval...


Jsi si tím jistý??

Napsal: 22 zář 2007 14:29
od alfah4ns
i v kamennem obchode mas pravo vratit zbozi, ale jen do jednoho tydne, pokud je originalne zabalene, úpres net nebo telefon je lhuta dva tydny, jak bylo receno, netyka se veci kere jsou delane na prani, tzn.zbozi na miru, konfigurovane veci atd.

s tema reklamacema je narok na vraceni pri treti reklamaci na stejnou zavadu nebo ctvrte jakekoli zavade

Napsal: 22 zář 2007 15:12
od prometka
s tema reklamacema je to tak, ze podle § 622 obcanskeho zakoniku :

Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

pak je tu jeste ustaleny vyklad pravniku o cetnosti vad a to dve stejne a tri ruzne. To ze obchodnici si to zprisnuji je vec jina....

Napsal: 22 zář 2007 15:17
od In-Quisitor
originalně zabalené? to jako jak? rozbalit to snad můžu ne? :lol: a pak to zabalit tak, jak to bylo... no to už je fuk.... nějak to bude

Napsal: 22 zář 2007 20:06
od alfah4ns
j, tak sem t mylsel, trochu blbe jsem se vyjadril...proste tak jak to prislo se vsim vsudy

Napsal: 23 zář 2007 00:47
od CeCo
prometka:
3 rovnake a 4 rozne. Bol to nejaky vyklad sudu v 80tych rokoch, ktoreho sa drzia dodnes.

C