Stránka 1 z 2
Odolný notebook do vozidla
Napsal: 12 říj 2007 14:19
od Ozi
Dobrý den všem,
stojím před problémem vybavit mobilní pracoviště (dodávkový automobil) notebookem (a tiskárnou) a váhám nad modely odolných notebooků - etalon ve třídě (Toughbook) se mi zdá nepřiměřeně drahý (na to že je poměrně velké nebezpečí krádeže, při práci bude mít do automobilu přístup spoustu neprověřitelných lidí, auto se bude pohybovat stále v jedné lokalitě). Předpokládám ve voze více-méně pevnou plochu (stoleček).
Otázky:
1. Používá někdo něco podobného? A jak to řešíte?
2. Jak je to s jasem displejů (existuje nějaká explicitně udávaná hodnota, při které je na displeji, při slunečném dni zastíněném střechou automobilu ještě něco vidět)? Používá někdo polarizační filtr?
3. Myslíte si, že jakákoli ochrana disku (na bázi akcelerace) může disk ochránit v jedoucím vozidle?
4. Jak je to s vyhříváním při záporných teplotách, co všechno na promrzlém (-20) noteboku nepůjde? Pouze displej?
5. Pro snadné vyjímání (na noc) a zandávání byste zvolili dock?
6. Předpokládá se nějaká konektivita, volili byste spíše GPRS/EDGE/CDMA nebo wifi? Lokalita by se asi dala pokrýt sektory (ve vlastnictví provozovatele vozidla)
Napsal: 12 říj 2007 14:32
od Peca-on-line
3) Dnešní hdd přežívaj vibrace překvapivě dobře, důležité je spíš pravidelné zálohování, popř. kritická data(pokud jich není moc rovnou ukládat na flash disk.
4) Displej by i fungovat mohl, ale hodně zpomaleně, problém je s hdd, těm nedělá dobře běh při teplotách nižších než 10°C. Pokud by to mělo opravdu pracovat při teplotách <5°C, tak jedině SSD zbytek součástek by to teoreticky ustát měl.
Napsal: 12 říj 2007 16:45
od Ozi
3) jde jen o to aby to nabootovalo a konektnul se terminal, tj. žádná unikátní data na nb nebudou
4)provoz se předpokládá celoročně, podle mě od -20 do +40. zase na druhou stranu žádnej podstatnej výkon nebude potřeba, pořídit doklady a vytisknout.
Napsal: 12 říj 2007 16:55
od Peca-on-line
V tom případě bych místo hdd použil redukci a CF kartu, 4 nebo 8GB by mohlo stačit a dá se to pořídit za relativně rozumnou cenu. Další problém je ta čitelnost lcd, speciální displaye mají pokud vím jen ty již zmíněné Toughbooky, u ostatních asi nezbyde nic jiného než než zapůjčení stejného/podobného stroje a vyzkoušet si to osobně.
Re: Odolný notebook do vozidla
Napsal: 12 říj 2007 19:14
od CeCo
2. Jak je to s jasem displejů (existuje nějaká explicitně udávaná hodnota, při které je na displeji, při slunečném dni zastíněném střechou automobilu ještě něco vidět)? Používá někdo polarizační filtr?
. Velmi zle. Pri slnecnom svetle nebude toho na dnesnych displejoch vela vidiet. Ceny takychto NB zacinaju tak na 50000 Kc.
3. Myslíte si, že jakákoli ochrana disku (na bázi akcelerace) může disk ochránit v jedoucím vozidle?
Nie.
4. Jak je to s vyhříváním při záporných teplotách, co všechno na promrzlém (-20) noteboku nepůjde? Pouze displej?
Dost zle. Operacna teplota notebookov je tak od 0°C do 35°C okoliteho prostredia. Cokolvek mimo ho moze dost silne poskodit (skladova sa btw uvadza tak -15°C az 60°C, t.j. v takomto prostredi sa moze prepravovat, ale nema zmysel ho pustat, ak ho nechces pokazit.
Redukcia na CF kartu nemusi fungovat, este som napr. nevidel SATA-CF redukciu...
C
Napsal: 13 říj 2007 11:01
od xmarek
Jako největší problém bych viděl vodu. Po zapnutí notebooku v chladném prostředí se na něm začně srážet voda a ta jak známo způsobuje korozi součástek. Následky takové koroze asi nemusím rozvádět.
-------------------------------------------------------------------------------------
Použití dokovací stanice pro možnost častého přenášení doporučuji, ale v autě je její použití asi kontroverzní.
Napsal: 13 říj 2007 14:28
od Solitary
Jestli jde jen o pripojeni na nejaky terminal pres wifi, tak by stejne tak dobre mozna poslouzilo nejake PDA s wifi a pridavnou klavesnici. Mozna by to takto bylo oddolnejsi reseni nez notebook a hlavne levnejsi.
Re: Odolný notebook do vozidla
Napsal: 13 říj 2007 18:12
od jimmyjames
CeCo píše:Redukcia na CF kartu nemusi fungovat, este som napr. nevidel SATA-CF redukciu...
Tím určitě myslel redukci (tedy spíše adaptér) z PCMCIA nebo Express slot na CF. Redukce ze SATA na CF je podle mne nesmysl...
Napsal: 13 říj 2007 18:31
od Peca-on-line
Kdepak, měl jsem na mysli něco jako
http://www.stromecek.cz/pocitacove-komp ... &zid=20025 , neuvědomil sem si že většina nových ntb už má SATA hdd.
Napsal: 15 říj 2007 15:59
od Ozi
Jak to tak sleduju, tak:
1. Nikdo nemá přímou zkušenost
Ostatní: Co bod, to problém.
Děkuji za reakce.
Napsal: 16 říj 2007 12:51
od Solitary
No ja navrhuju to PDAcko s wifinou a pridavnou klavesnici(pod tim rozumeno plnohodnotna rozkladaci klavesnice o priblizne velikosti jako ta v notebooku) , nehrozi vibrace hdd... zadny totiz neni, pouze pametove karty,popr. flash pamet uvnitr... na displej se daj poridit relativne levne vselijake filtry apod. myslim ze jimmyjames tu i zminoval ze je prodava(doufam ze za tohle me CeCo nezakousne
), a rozhodne nezaberou tolik mista v aute jako notebook... takze i umisteni bude urcite rozumnejsi. Takovy kapesni pocitac by podle me na spojeni s terminalem postacil...ikdyz by to pak samozrejme chtelo vyresit problematiku softwaru apod. Pripojeni pres webove rozhrani by bylo bezproblemove, ale nejaky specificky software uz by asi byl problem
jaky bod konkretne muj nazor nesplnuje? mozna tak ten 1., zkusenost s tim opravdu nemam, mozna tak lehce laicky teoretickou
Napsal: 18 říj 2007 18:28
od Ozi
No nevím, je potřeba také mobilně tisknout (to jsem asi nezmínil) což je v případě použití NB trivka, s PDA to zas až tak primitivní nebude, taky si nedokážu představit běh té aplikace na pididisplayi PDAčka, i když nouzově jsem už takto server administroval. Také to celé musí být poněkud "blbovzdorné" a "chyběodolné" každodenní šachování s kabely je jedna z věcí, které jsou za hranicí (mojí) akceptovatelnosti.
Napsal: 18 říj 2007 18:38
od Krevety
Ono bez toho SSD to nepude to je jedna vec, s displejem bude taky problem, dokina a PCMCIA EDGE karta ... no tohle bude draha hracka
A spuostet tohle v -20°C tak to je nejlepsi cesta to poslat k panu .)
Napsal: 18 říj 2007 22:32
od Solitary
Trosku me udivuje jak muze byt v aute -20°C
to jezdis bez oken?
nebo v jakem pripade by se ten notes mohl dostat do takoveho mrazu?
Napsal: 18 říj 2007 22:41
od Peca-on-line
Tebe auto ráno očekává vytopené na příjemnou teplotu?