Stránka 1 z 2

Opotrebovatelnosť NB

Napsal: 12 říj 2007 18:30
od peter125
Chcem sa opýtať kolko môže bežať denne NOTEBOOK ASUS F3KA AP012C TL60 VGA 1GB 160GB VHP.
A oplatí sa nechať ratšej nechať bežať len-tan NB napr. 30min alebo 1 hodinu,...Alebo ratšej ho vypnúť keď ho akurát nepotrebujem?

Napsal: 12 říj 2007 23:49
od Peca-on-line
Neřeš to, spíš je horší to moc často zapínat a vypínat, ntb klidně může běžet i 24/7 a nesmí se mu nic stát.

Napsal: 13 říj 2007 10:21
od xmarek
Peca-on-line píše:Neřeš to, spíš je horší to moc často zapínat a vypínat, ntb klidně může běžet i 24/7 a nesmí se mu nic stát.
Tak to může být pro takový notebook rychlá cesta do křemíkového nebe. Měl jsem takhle zapnutý Acer kvůli stahování a po roce používaní začal mít problémy. Najít nějaký kompromis pro levné notebooky nejde. Nejvíc jim škodí časté přenášení. :(

Napsal: 13 říj 2007 11:19
od T.L.A.K.
no mozno to bolo tym ze to bol Acer :wink:

ale mna by to tiez zaujimalo, mam notebook na intraku a niekedy ide aj skoro cely den, uz som aj ja nad tym rozmyslal ci ho nebudem vypinat a nechavat "oddychnut" aspon na 1 hod :)

Napsal: 13 říj 2007 11:27
od Lucason
Normál PC se u nás skoro nevypíná a notebook je na tom podobně. Víkendy jede od patku od odpoledne do neděle do noci v kuse, přes tejden jak sem ve škole ale prakticky od oběda do noci...nehodlam tohle řešit, notebook musí bejt konstruovanej aby dokázal běžet nonstop a na max výkon, jinak je podle mě vadnej..

To je jak kdybys sis koupil auto a řek si že ho s nim budeš jezdit jen 10 km tejdně aby se neopotřebovaly brzdy a motor..blbost..

Napsal: 13 říj 2007 11:38
od Peca-on-line
Lucason píše:Normál PC se u nás skoro nevypíná a notebook je na tom podobně. Víkendy jede od patku od odpoledne do neděle do noci v kuse, přes tejden jak sem ve škole ale prakticky od oběda do noci...nehodlam tohle řešit, notebook musí bejt konstruovanej aby dokázal běžet nonstop a na max výkon, jinak je podle mě vadnej..

To je jak kdybys sis koupil auto a řek si že ho s nim budeš jezdit jen 10 km tejdně aby se neopotřebovaly brzdy a motor..blbost..

Přesně tak, ntb musí sloužit mě, ne já jemu. Btw za ten rok co mám A6T jsem ho vypnul asi 2x nebo 3x, jinak je pořád zapnutej nebo v úsporným režimu :lol:.

Napsal: 13 říj 2007 12:08
od Konqui
Lucason píše:Normál PC se u nás skoro nevypíná a notebook je na tom podobně. Víkendy jede od patku od odpoledne do neděle do noci v kuse, přes tejden jak sem ve škole ale prakticky od oběda do noci...nehodlam tohle řešit, notebook musí bejt konstruovanej aby dokázal běžet nonstop a na max výkon, jinak je podle mě vadnej..

To je jak kdybys sis koupil auto a řek si že ho s nim budeš jezdit jen 10 km tejdně aby se neopotřebovaly brzdy a motor..blbost..


S tím plně souhlasím až na jednu maličkost - zkuste si koupit levné auto s objemem 1.6 s výkonem 160k (typický příklad Hondy CRX) a vytáčejte ten motor až do maximalních otáček a po roce vam totálně chcípne.Každý notebook i auto je konstruováno do určitých podmínek - Acer levně na stůl aby jel jen jeden den.IBM aby se přenášelo a vydrželo vše s menším výkonem.

Napsal: 13 říj 2007 13:00
od Peca-on-line
Konqui píše:Každý notebook i auto je konstruováno do určitých podmínek

Výrobce udává nějaké parametry výrobku (výkon 160k, frekvenci 2GHz apod.), pokud mě před koupí neseznámí s tím, že je využívání těchto vlastností nějak omezeno, tak je můžu využívat dle libosti a pokud to výrobek nevydrží je to problém jen a jen výrobce.

Jiná věc je to, že člověk to auto/ntb radší šetří, protože zákon schválnosti funguje a nikdo nechce riskovat že se to rozsype až tejden po záruce a nedostane od nikoho nic. Bohužel výrobci na tohle často hřeší a uvádějí nereálné parametry.

Napsal: 13 říj 2007 13:44
od swarm
Stim nechávat běžet notebook 24/7 je to složitější.... já se hodně dívám na kvalitu chlazení - když se notebook hodně hřeje a větrák běží hodně rychle, tak takový notebook po roce neustálého zapnutí bude mít tten větrák zanesený, bude to řvát ještě víc a bude se to pak už úplně přehřívat (vypínat, restartovat, zasekávat)....vysoká teplota se pak třeba projeví i na disku, kterému se pak sníží životnost, vysoká teplota se třeba projeví i na plošných spojít atd atd....

Teď mám ale třeba v ruce ten úplně nejlevnější dostupný acer, větrák se spouští jen sporadicky a přitom chladí cpu na 50°C....takový NB bych klidně nechal běžet 24/7.

Napsal: 13 říj 2007 18:47
od peter125
Konqui píše:
Lucason píše:Normál PC se u nás skoro nevypíná a notebook je na tom podobně. Víkendy jede od patku od odpoledne do neděle do noci v kuse, přes tejden jak sem ve škole ale prakticky od oběda do noci...nehodlam tohle řešit, notebook musí bejt konstruovanej aby dokázal běžet nonstop a na max výkon, jinak je podle mě vadnej..

To je jak kdybys sis koupil auto a řek si že ho s nim budeš jezdit jen 10 km tejdně aby se neopotřebovaly brzdy a motor..blbost..


S tím plně souhlasím až na jednu maličkost - zkuste si koupit levné auto s objemem 1.6 s výkonem 160k (typický příklad Hondy CRX) a vytáčejte ten motor až do maximalních otáček a po roce vam totálně chcípne.Každý notebook i auto je konstruováno do určitých podmínek - Acer levně na stůl aby jel jen jeden den.IBM aby se přenášelo a vydrželo vše s menším výkonem.

A Asus čo?Napríklad NOTEBOOK ASUS F3KA AP012C TL60 VGA 1GB 160GB VHP.

Napsal: 13 říj 2007 19:12
od jimmyjames
Chceš ten notebook používat nebo ne? Prosímtě neřeš to ;)

To je jako s autem. Když budeš mít vedle sebe dvě auta, která budou mít najetý stejný počet kilometrý, ale jedno jezdilo denně po městě, kdežto druhé na dálkové cesty, tak to první bude mít mnohem více opotřebený motor, než to druhé. Jedno nastartování ti opotřebí motor více než samotná jízda Praha - Brno.
S počítačem to je podobné - časté vypínání a zapínání tomu škodí více, než když běží 24/7. Nejvíce to škodí asi hard-disku. Ovšem když notebook zapneš sotva na hodinu denně, tak asi vydrží déle, než když poběží 24/7. Těžko říci, jaký je vhodný kompromis...

Samozřejmě, že když bude mít notebook špatné chlazení a bude se stabilně přehřívat, tak se bude poškozovat mnohem rychleji...
Čas od času vyčisti chlazení, hlídej si teploty, aby se nepřehříval a tohle vůbec neřeš... Jinak ASUSy jsou známé tím, že se často přehřívají...ale nevím, jestli konkr. tento model.

Jinak toto mi trochu připomíná jednoho kámoše, který si koupil notebook a každý večer ho ukládal do toho igelitu a krabice, ve které ho dostal, nebral ho do školy a radši ho měl schovaný jen na koleji, příp. doma, aby se mu náhodou něco nestalo... :roll: Jiný kámoš má zase na klávesnici už asi půl roku nalepené takové ty ochranné fólie na lesklých tlačítkách (a mačká je přes tu fólii)... :roll: Soused jednoho známého si koupil nové auto, celou dobu ho měl jen v garáži a vždycky s ním vyjel jen aby ho umyl a navoskoval... Známá jedné učitelky si koupila nové hrnce a léta je měla jen vystavené na kredenci, aby je nepoškodila použíéváním....
Většina lidí si kupuje notebook k tomu, aby ho požuívala a on jim sloužil, ne aby stál ve vitríně... :wink:

Napsal: 13 říj 2007 20:19
od T.L.A.K.
:D pekny prispevok

no jasne, notebook je na pouzivanie, ale treba sa onho zas aj trochu starat, pre vela ludi vratane mna nie je notebook lacna zalezitost, tazko si viem predstavit zeby som s nim po dajmetomu dva roky "nesetrne" zaobchadzal a potom by mi nahodou odisiel zeby som si len tak ako keby nic proste kupil dalsi...

Napsal: 13 říj 2007 20:33
od Lucason
swarm píše:Teď mám ale třeba v ruce ten úplně nejlevnější dostupný acer, větrák se spouští jen sporadicky a přitom chladí cpu na 50°C....takový NB bych klidně nechal běžet 24/7.


Tak já mam při obyč chodu NB procák na 40 stupních
- takže se se o něj nemusim bát.. :D
spsíš bych řek že zatěž je na disku, ten se pohybuje kolem padesáti, pač většinou přes noc něco taham..

Konqui píše:S tím plně souhlasím až na jednu maličkost - zkuste si koupit levné auto s objemem 1.6 s výkonem 160k (typický příklad Hondy CRX) a vytáčejte ten motor až do maximalních otáček a po roce vam totálně chcípne.Každý notebook i auto je konstruováno do určitých podmínek - Acer levně na stůl aby jel jen jeden den.IBM aby se přenášelo a vydrželo vše s menším výkonem.


Auto je konstruovaná na nějaký ideální otáčky, ty když nepřekračuje tak je to v pořádku, když ho točíš moc, je to jak kdybys přetaktovával procák, podle mě je to to samý.

Jasně, je to o starání..semtam rozebrat, profouknout a očistit větráky, pač mi nasává bordel ze spoda jak lux a samozřejmně přenášení, ten kdo ho nosí stylem tady tuk, tamhle bum o rám dveří a zavře ho jaky by zabouchával kufr u škodovky tak ten s dlouhodobějším soužitám počítat nemůže..ale když notes běží, na co je dělanej, nemá si co stěžovat.
Ja mam svuj notýsek rád, podel toho se k němu chovam a on mi naoplátku bude dlouho sloužit, na to spoléham :D

Napsal: 13 říj 2007 20:44
od Peca-on-line
Lucason píše:spíš bych řek že zatěž je na disku, ten se pohybuje kolem padesáti, pač většinou přes noc něco taham..

O ten se neboj, pro disk jsou daleko nebezpečnější vibrace a nárazy. Jinak ale samozřejmě doporučuju pravidelně zálohovat, to není nikdy na škodu.

Napsal: 13 říj 2007 21:42
od swarm
Lucason píše:
swarm píše:Teď mám ale třeba v ruce ten úplně nejlevnější dostupný acer, větrák se spouští jen sporadicky a přitom chladí cpu na 50°C....takový NB bych klidně nechal běžet 24/7.


Tak já mam při obyč chodu NB procák na 40 stupních
- takže se se o něj nemusim bát.. :D
Jenže to neni žádná výhra, protože se ti akorát opotřebovává větrák, kterej ti tam musí šlapat bez přestávky.