Stránka 1 z 2

Vrácení peněz?

Napsal: 30 srp 2009 09:57
od keri92
Zdravím všechny,
chci se zeptat jak je to s vrácením peněz. Notebook je starý asi 1 a 3/4 roku a byl již 3x reklamován se stejnou závadou, reklamace byla vždy uznána, při třetí reklamaci jsem jim oznamoval, že chci odstoupit od kupní smlouvy a oni to pak řešili a nakonec bez kontaktu mi poslali opravený notebook tak jsem to ještě zkusil. Teď mám po 4. stejnou závadu a sice přehřívání notebooku a tím tedy velmi hlučný větrák. Pořád se to zhoršuje a každým týdnem se zvyšují otáčky při stejné práci. + při přenášení se větráček jakoby vykolejil z dráhy a začal o něco drhnout, to je pak otřesný hluk. Při každé reklamaci jsem platil kolem dvou stovek poštovné a včera jsem četl, že jediné autorizované středisko MSI je PENTA CZ, který si pro to přijede bez poplatků a později to zašle poštou. Taky mi řekl, že MSi může, ale taky nemusí vracet peníze a že mi můžou ho jen opravovat, tomu ale nevěřím. Notebook je kupovaný na firmu, slyšel jsem že se tím okolnosti mění: fyzická osoba má právo na vrácení peněz protože se řídí jiným zákoníkem než právnická osoba. Druhou variantu jsem slyšel, že se obojí řídí stejným zákoníkem.

Tak se chci vás zkušených zeptat, jak je to s navrácením peněz, budu moc vděčný za každou odpověď díky.

mno

Napsal: 30 srp 2009 11:05
od drk22
Obavam se ze pokud to nebylo koupeno podle obcanskeho zakoniku tak s vracenim penez mas smolika. Taky bych rek ze kdyz uz,vratit prachy by ti mela ta firma kde si to koupil a ne servis (prijde mi dost divny jene firme zaplatit a po druhe xtit penize)... Asi bich ten Nb otevrel, vycistil, zkontroloval a dal tam pastu sam, to ze uz p blbne vetrak je divny.

Napsal: 30 srp 2009 11:33
od keri92
A není šance na výměnu za novější model nebo případně zkusit jestli mi ty peníze vrátí? Třeba si to neuvědomí, žej e to na právnickou osobu a vrátí částku, aby si zachovaly jméno.
Jinak s tím vrácením to je tak že výrobce MSI pošle peníze prodejci a prodejce to předá mně ne?
A dávat tam pastu a opravovat to..já nejsem expert hele a s tímhle notebookem jsou akorát problémy, rád bych se ho už zbavil a koupil si raději normalní Pc. Když to nepomůže a v servisu to poznají tak jsem skončil kvůli neodbornému zásahu.
Prodejce mi ještě říkal, že neví jak je to s amortizací a že mi můžou vrátit třeba 10 000 (notebook stál 23 000). Nemáte někdo zkušenosti s amortizací u notebooků?

Napsal: 30 srp 2009 13:10
od zivan
Kdyz nakupujes podle obchodniho zakoniku, tak plati to, co si s dodavatelem domluvis. V tomhle pripade spis plati, ze nakupem souhlasis s tim, co ma prodejce v obchodnich podminkach. Takze si je poradne procti.

S vracenim je to tak, ze musis za prodejcem. Tomu jsi penize dal, tak jedine ten ti je muze vratit. Servis jen opravuje, nic nevraci. Prodejce to pak resi s vyrobcem podle toho, jakou ma s nim uzavrenou smlouvu.
Zkus se s prodejcem dohodnout.

Napsal: 30 srp 2009 14:19
od keri92
Ještě bych chtěl podotknout jednu (důležitou) věc. Ten můj prodejce koupil ten notebook z nějakého internetového skladu, který je již zrušený. V případě vrácení peněz by vraceli peníze tomu skladu a ted sklad by to měl dát mému prodejci a ten mně?

Napsal: 30 srp 2009 14:27
od zivan
Jestli to spravne chapu, tak ty chces, aby ti prodejce vratil penize a sam nedostal nic, protoze jejich dodavatel zkrachoval? Do toho se nikomu dobrovolne nebude chtit.

Napsal: 30 srp 2009 14:32
od alfah4ns
obavam se, ze vraceni penez nedosahnes. ze zakona na to narok nemas (jako ne-fyzicka osoba) a v teto situaci to prodejce asi taky nebude chtit takto resit.

Napsal: 30 srp 2009 14:57
od keri92
Ne, že nedostane nic... mu přijdou peníze od výrobce, jeho produkt nefunguje ne? A to že jeho dodavatel zkrachoval to není můj problém, vybral si ho on, kdybych byl dodavatel já a někdo měl nepoužitelný notebook taky by nebral ohled na to kde jsem to sehnal. Já jako právnická osoba se řídím obchodním zákoníkem, ale i přes ten se vracejí peníze v případě:

Nároky z vad zboží

§ 436

(1) Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným
způsobem (§ 345 odst. 2), může kupující:
a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží za zboží
vadné, dodání chybějícího zboží a požadovat odstranění právních
vad,
b) požadovat odstranění vad opravou zboží, jestliže vady jsou
opravitelné,
c) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.

(2) Volba mezi nároky uvedenými v odstavci 1 kupujícímu
náleží, jen jestliže ji oznámí prodávajícímu ve včas zaslaném
oznámení vad nebo bez zbytečného odkladu po tomto oznámení.
Uplatněný nárok nemůže kupující měnit bez souhlasu prodávajícího.
Jestliže se však ukáže, že vady zboží jsou neopravitelné nebo že s
jejich opravou by byly spojeny nepřiměřené náklady, může kupující
požadovat dodání náhradního zboží, požádá-li o to prodávajícího
bez zbytečného odkladu poté, kdy mu prodávající oznámil tuto
skutečnost. Neodstraní-li prodávající vady zboží v přiměřené
dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím, že vady
neodstraní, může kupující odstoupit od smlouvy nebo požadovat
přiměřenou slevu z kupní ceny.

(3) Neoznámí-li kupující volbu svého nároku ve lhůtě uvedené
v odstavci 2, má nároky z vad zboží jako při nepodstatném porušení
smlouvy.

(4) Vedle nároků stanovených v odstavci 1 má kupující nárok
na náhradu škody, jakož i na smluvní pokutu, je-li sjednána.

Napsal: 01 zář 2009 17:23
od keri92
Tak co myslíte ted? já to tam takhle zkusím napsat ...

Napsal: 01 zář 2009 20:39
od zivan
No koukam, ze §436 se hned na zacatku odkazuje na §435 a ten zase na §433 a to jsou pravni vady zbozi. Vady zbozi jsou §422-428. Tak si nejsem jisty, jestli to neni uplne mimo. Ale nejsem pravnim a obchodni zakonik mi nic nerika :)

Edit:
A co ty obchodni podminky? Uz sis je procetl?

Napsal: 01 zář 2009 21:51
od keri92
Počkej to ses spletl ne? Na začátku paragrafu který jsem uvedl § 436 se mluví o jiném paragrafu, to je pravda toho jsem si nevšiml. Mluví se o § 345 druhém odstavci a ten zní:

(2) Pro účely tohoto zákona je porušení smlouvy podstatné, jestliže strana porušující smlouvu věděla v době uzavření smlouvy nebo v této době bylo rozumné předvídat s přihlédnutím k účelu smlouvy, který vyplynul z jejího obsahu nebo z okolností, za nichž byla smlouva uzavřena, že druhá strana nebude mít zájem na plnění povinností při takovém porušení smlouvy. V pochybnostech se má za to, že porušení smlouvy není podstatné.

Napsal: 02 zář 2009 02:25
od Damianus
zajimava diskuze co tu vedet 8)

ale moc sem nepochopil o cem se tu vede vlastne debata? Tak bych se rad zeptal majitele zda:

notebook koupil jako pravnicka nebo fyzicka osoba?

mate doklad o koupi? Je nejak pozmenena kupni smlouva?

a kdo vubec krachnul? Prodejce nebo nejaky dalsi prodejce u ktereho nakupoval?


MSI jsem jiz vracel respektive uspesne vratil a myslim ze by to nemel byt problem pokud je vse v poradku...

Napsal: 02 zář 2009 13:00
od Ghost
damianus: hned v prvom poste je napisane, ze je kupeny na firmu takze sa ide podla obchodneho zakonnika a tam nic o vracani penazi po 4. zavade nie je. zalezi len cisto na dohode oboch stran. pokial mu ten notebook predajca/servis MSI pocas zaruky vzdy opravi (a nie je viazany ani lehotou 30 dni na opravu) tak nic neporusil a ziadne peniaze vracat nemusi.

Napsal: 02 zář 2009 14:17
od Damianus
a u nas je taky jen zaruka na firmu 1 rok :wink: prave nechapu jestly to ta firma nebo clovek od ktereho to koupil koupila na firmu nebo ON sam??? :?


Pokud ON sam je to jednoduche penize nedostane a muze byt rad pokud udelaji jeste bezplatny servis :D

Napsal: 02 zář 2009 15:30
od Ghost
MSI dava aj na firmu 2 roky. 1 rok na firmu davaju u nas uz asi len Apple, HP a Lenovo. Dell to mal este tiez nedavno na lacne Latitude D ale neviem ci to plati este aj o Eckovych.