skutocny herny notebook

Notebooky jsou stále výkonnější a tak na nich lze hrát i náročné hry. O své zkušenosti se můžete podělit zde.
Spirit
píše často
Příspěvky: 308
Registrován: 09 říj 2007 03:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Spirit » 14 úno 2008 21:16

maxxz píše:proč by nemohla za dva roky vyjít nová revize ?

Mohla, ale potom vsetky tie reci o tom, ze si kupis konzolu na 3 roky pojdu do prd..e ;) Konzola ma najvacsiu vyhodu v tom, ze ju nie je potreba upgradovat, nove revizie urcite vyjdu, hlavne kvoli zmenseniu spotreby, kremikov, pouzije sa novsi vyrobny proces a cena klesne. Ale zeby zvacsovali pamate ? Neverim, tak by vznikli z jednej platformy 2 rozne vykonne konzoly a hry by sa museli bud kazda jedna optimalizovat pre obe, alebo by novsie hry nesli na starsej platforme co zas popiera teoriu skvelej konzoly. ;)

maxxz píše:jen tak by mě zajímalo jak moc poznáš ty zmenšené textury aby se vešli do paměti ? Kromě toho, že víš že jsou zmenšené.

Pozri sa, tvoje argumenty su prilis slabe a nepresne. Ty si bol ten, ktory pisal ake rezervy maju dnesne konzoly. Ja som bol ten, ktory som ta vyviedol z omylu, ze uz dnes sa musia robit kompromisy oproti PC hram. Nic viac, nic menej. Nepresviedcam ta predsa, ze konkretne v tomto pripade to poznas (aj ked na vysokom rozliseni pravdepodobne ano), ale reagujem len nato, co pises a vcom pravdu nemas.

maxxz píše:Stejně jako Nvidia měla na Crysis nějaké upravené ovladače a vomrdávali grafiku a potom s tím machrovali na ATI, že mají vyšší výkon, kdyby si to nevěděl nepoznáš, ale víš to tak je to špatně.To je dost relativní.

Toto je zas z ineho sitka, pretoze toto nie su optimalizacie, ale oje.avanie zakaznikov. Ty si kupis hru, ktora ma vyzerat tak a tak a niekto ti vyzor tej hry upravi vo svoj prospech a bez tvojho vedomia. Je to minimalne nefer voci zakaznikovi a konkurencii. To iste afery s 3dmark03... poznam ;) Na snimkoch vsak tuto "optimalizaciu" bolo celkom pekne vidiet napriklad v odraze pozadia od vodnej plochy, takze pamataj ze to co tebe vadit nemusi, inemu moze. ;)

maxxz píše:Jinak pochybuju, že Grafika bude brzdou, protože Cell dokáže svým výkonem klidně počítat i úkoly grafiky, takže v tomhle je obrovská síla.

Cell je naozaj vykonna vecicka, lenze ktomu, aby cell akceleroval modernu grafiku v 3d a vysokom rozliseni, nato bohuzial nema. Musel by to robit vsetko softwareovo a dobre vies, aka narocnost z toho plynie. Najlacnejsi 3d akcelerator na trhu je rychlejsi v 3d renderingu nez kde jaky desktopovy procesor, pretoze je na tuto cinnost primarne urceny a navrhnuty. Cell nejakym svojim jadrom moze pomoct vo floating-point vypoctoch, ale urcite nespravi z konzoly a jej vykonu v 3d 2x rychlejsiu zalezitost. ;)
Toshiba A200 1M8: C2D 7100, 4GB RAM, HD2600 500/400, 160GB,
SB X-fi Surround 5.1, Logitech Z-2300 + G51, Razer Lachesis + Steelpad Qck

maxxz
guru
Příspěvky: 2847
Registrován: 16 říj 2006 06:26

Příspěvekod maxxz » 14 úno 2008 23:04

Cell nejakym svojim jadrom moze pomoct vo floating-point vypoctoch, ale urcite nespravi z konzoly a jej vykonu v 3d 2x rychlejsiu zalezitost.


však to ani není třeba. PS3 má ještě rezervy, takže hry mohou právě díky Cellu vypadat líp, sak ale s ním ještě pořádně nikdo neví co si může dovolit, kombinace 3D + Cell koprocesoru může PS3 značně zvednout, ačkoliv ne na dvojnásobek (to jsem mimochodem ani netvrdil). :wink: :wink:

Na snimkoch vsak tuto "optimalizaciu" bolo celkom pekne vidiet napriklad v odraze pozadia od vodnej plochy, takze pamataj ze to co tebe vadit nemusi, inemu moze.


Na snímku jo, ale ve hře si toho nevšimne ani největši detailista. Taky se na to přišlo pouze podle snímku. :wink:

Pozri sa, tvoje argumenty su prilis slabe a nepresne. Ty si bol ten, ktory pisal ake rezervy maju dnesne konzoly. Ja som bol ten, ktory som ta vyviedol z omylu, ze uz dnes sa musia robit kompromisy oproti PC hram.


kompromisy musí dělat i PC hry, jinak bychom si je nezahrál na průměrních PC nikdo :wink: :wink: Samozřejmě, že jde udělat technologiky vyspělejší hru, ale k čemu komu bude, když si jí nikdo nezahraje ? Všechno jde udělat líp, ale proč ? Za prvé i hry v HD rozlišení mají textury dostatečně veliké aby vypadali "kvalitně" i největšího detailistu to ukojí dostatečně. Pokud mluvíme velikosti textur ano jsou méně kvalitní, čistě máš pravdu, ovšem pravděpodobně to ukojí nejednoho hráče, zkrátka to stačí, není potřeba to hnát do extrémů. Především je třeba mít na vědomí, že hry nejsou jen o grafice a přesto nám PS3 přinese krásnou grafiku v HD rozlišení a nikdo nepozná, že tam jsou menší textury.

Ale zeby zvacsovali pamate ? Neverim, tak by vznikli z jednej platformy 2 rozne vykonne konzoly a hry by sa museli bud kazda jedna optimalizovat pre obe, alebo by novsie hry nesli na starsej platforme co zas popiera teoriu skvelej konzoly.


Proč ne ? Dva roky hraješ. Sony se rozhodne pro novější odnož a je to, nové tituly budou pro ní. Proč ne ? Když přišel Crysis taky ti nikdo neudělal LOW verzi hry pro starý počítače. Stejně tak jako PSX nahradilo PS2 může novější revize nahradit PS3. Bussiness je Bussiness, kdyby věděli, že ta konzole vydrží do nekonečna tak jí tam narvou víc jak 256+256 MB paměti :wink:
tento účet již není aktivní.

Solitary
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3046
Registrován: 28 čer 2007 13:19

Příspěvekod Solitary » 14 úno 2008 23:58

Spirit: Logo od Nvidie ve hrach "Its meant to be played" nebo jak to maj, neznamena, ze hra je optimalizovana primo pro Nvidie, jedna se vic o marketingovou znacku nez nejakou primou optimalizaci. Kdyz vyjde nejaka hra, tak na ni obe firmy musi vyladit ovladace... pokud se teda jedna o nejakou hru s prodejnim potencialem.

Spirit
píše často
Příspěvky: 308
Registrován: 09 říj 2007 03:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Spirit » 15 úno 2008 00:16

maxxz píše:však to ani není třeba. PS3 má ještě rezervy, takže hry mohou právě díky Cellu vypadat líp, sak ale s ním ještě pořádně nikdo neví co si může dovolit, kombinace 3D + Cell koprocesoru může PS3 značně zvednout, ačkoliv ne na dvojnásobek (to jsem mimochodem ani netvrdil). :wink: :wink:

udivujem sa, ako jednoducho si to predstavujes. Softwareova akceleracia je strasne neefektivna a narocna na vykon cpu, rezervu, ktoru ma cell, pravdepodobne vyuziju na urychlovanie zvukov, buducich video formatov ci pocitanie fyziky/AI a nie na samotny rendering 3d sceny. Pohltenie polovice casu CPU len kvoli tomu, aby slapala hra o par percent rychlejsie je plytvanie vykonu a nie optimalizacia. To co pises ty, je nieco ako keby si chcel povedzme 2 jadra z quad-core pouzit na urychlenie renderingu v hrach - prakticky nepouzitelne. Okrem toho, ze napisat ovladac pre viacprocesorove systemy aby pracovali efektivne nie je vobec lahke (vid crossfire a SLI) a to sa jedna o multi GPU a nie GPU + CPU.

"Na snímku jo, ale ve hře si toho nevšimne ani největši detailista. Taky se na to přišlo pouze podle snímku."
A? To, co predviedla nedavno nvidia nie je ziadna optimalizacia, ale spinavy podvrh. Vsadzat na to, ze si to predsa nik nevsimne na pohyblivej scene je trochu nahlavu. Graficky vyvoj smeruje k co najvacsej realnosti a nie k takymto kompromisom a samozrejme za cenu potrebneho velkeho vykonu. Prava nefalsovana optimalizacia vyzera tak, ze je kod napisany pre dany hw, usposobeny poctu jadier ci unifikovanym shaderom, teda to, co sa u konzolach deje uz roky.

Samozrejme, ze konzola je v tomto smere efektivnejsia vzhladom na jej vykonove moznosti, nez povedzme rovnako vykonny komp, lenze nic to nemeni na fakte, ze vykon prevazne grafickej karty a mnozstva pamate bude/je limitujucim faktorom pri konzolach a do vydania dalsej generacie konzol budu mat PCcka jasny naskok, ako to bolo doteraz vzdy.

opat tu vsak mame vecne vyhody PC z hladiska multimedialneho, pracovneho, pestrosti... Kopec vybornych, ci dokonca legendarnych titulov vyslo iba na PC, mnoho titulov sa neda hrat na konzole atd atd. Je to len o preferenciach. Premna osobne je hernou jednickou jednoznacne PC a to vdaka hram ako napr. fallout, torment, baldur, prakticky vsetko od blizzardu az po steam multiplayerove hry, na ktore nie ze nikdy nezabudnem, ale ktore si rad zahram este aj o 10 rokov ;) Kontra priklad je trebars moj sused, ktory cely zivot fici na zavodnych hrach, ktore sa nie len pohodlnejsie hraju na konzole, ale existuju pre tuto platformu aj kvalitnejsie tituly, cize vsetko je to individualne. Tvrdit, ze konzola je jednoznacne to najlepsie pre kazdeho hraca je kravina...

/2 solitary: ovladace su jedna vec a kod enginu druha. ;) Hned ti tu mozem vysypat 20 hernych titulov za posledne mesiace, ktore v globale bezia sviznejsie na nvidii, aj ked len par percent. ;)
Toshiba A200 1M8: C2D 7100, 4GB RAM, HD2600 500/400, 160GB,

SB X-fi Surround 5.1, Logitech Z-2300 + G51, Razer Lachesis + Steelpad Qck

Solitary
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3046
Registrován: 28 čer 2007 13:19

Příspěvekod Solitary » 15 úno 2008 00:31

A ty jako myslis, ze tech par procent neco dokazuje? To spis dokazuje, ze ty grafiky maj o tech par procent vetsi vykon... nebo mozna maj o par procent lip vyladeny ovladace. Vubec to nema co delat s optimalizaci... vem si Call of Juarez, to je hra "Its mean to be played" a presto bezi o trochu lip pod ATI. Kdyz nekdo vyda hru s logem Nvidie, tak je porad na Nvidii pro ni vyladit ovladace, jinak nepocitej, ze vykon pod jejich HW bude zazracny. HD3870 a 8800GT v reprezantivnim vzorku her, na kterou obe spolecnosti maj poctive dodelany ovladace (a je jedno jestli hra ma logo ci ne) podavaj porad podobne vysledky, HD3870 je o neco malo procent za 8800GT, na logu nesejde. Pro Nvidii jsou tam spis pozitiva v tom, ze muze ladit ovladace driv a lip, pokud spolupracuje s vyvojari.

maxxz
guru
Příspěvky: 2847
Registrován: 16 říj 2006 06:26

Příspěvekod maxxz » 15 úno 2008 07:16

opat tu vsak mame vecne vyhody PC z hladiska multimedialneho, pracovneho, pestrosti... Kopec vybornych, ci dokonca legendarnych titulov vyslo iba na PC, mnoho titulov sa neda hrat na konzole atd atd. Je to len o preferenciach. Premna osobne je hernou jednickou jednoznacne PC a to vdaka hram ako napr. fallout, torment, baldur, prakticky vsetko od blizzardu az po steam multiplayerove hry, na ktore nie ze nikdy nezabudnem, ale ktore si rad zahram este aj o 10 rokov Kontra priklad je trebars moj sused, ktory cely zivot fici na zavodnych hrach, ktore sa nie len pohodlnejsie hraju na konzole, ale existuju pre tuto platformu aj kvalitnejsie tituly, cize vsetko je to individualne. Tvrdit, ze konzola je jednoznacne to najlepsie pre kazdeho hraca je kravina...


tenhle odstavec mě zaujal. Protože je naprosto krásně opsatelnej. Zaprvé konzole je taky multimediální stroj, dokonce v nich můžu na internet. Ano na práci to ovšem asi nebude, i když s rezervama se dá dělat něco málo jako psát do excelu, wordu i tam. Kopec výborných titulů je jen pro konzoli. Tekken serie, Metal Gear Solid (kromě nepovedené konverze 2jky a první díl, kterej tu vyšel. 3jka, 4 jsou konzole only), serie Gran Turismo, Resident Evil (víceméně zase konzolovka, kromě nepovedé konverze 4 dílu a 3). Těch her je spousta. Já tu netvrdím, že je nejlepší pro každého hráče, tvrdím, že je lepší na hraní z hlediska pohodlý. CS taky hraju na PC a těžko bych se toho vzdal.
tento účet již není aktivní.

darko
píše často
Příspěvky: 198
Registrován: 29 pro 2007 10:52

Příspěvekod darko » 15 úno 2008 09:15

problemem her na PC je to, že značná část je jich "ušita horkou jehlou",tudíž je potřeba ji dlouhodobě patchovat,aby se dosáhlo stability a plné funkčnosti hry.Odstrašujcím příkladem byla třeba Arma.U konzolí patchování není možné (alespon co se PS2 týče),tam to musí odladit na první pokus.Proto si mohu pustit i poslední hru na nejstarší konzole (v rámci stejného typu).Ten neštastný Crysis na PC si můžu v plných detailech pustit akorát v nadupané mašině, na které za dva dva roky si budu moct pustit zase akorát Crysis,protože novější hry budou potřebovat zase silnější železo.Jedinou výhodou PC je to,že není jenom na hry narozdíl od konzole.Čert aby se v tom vyznal... :roll:
Acer TravelMate 8200. Pentium CoreDuo 2.0 Ghz,2 GB DDR2 ,HDD 160 GB, Ati mobile Xpress 1600 256 Mb GDDR2 Hypermemory,Win 7 HP

kubino
guru
Příspěvky: 812
Registrován: 15 čer 2007 19:07

Příspěvekod kubino » 15 úno 2008 10:16

Ja za vyhodu pc her oproti konzolovym povazuju jejich modifikovatelnost. Treba u Counter strikea si muzu stahnout novy mapy, lepsi skiny zbrani, u NHL si zase stahnu aktualni soupisky, lepsi dresy. A to jak oficialni updaty tak i casto kvalitnejsi fanouskovsky addony. Takze tu vec u patchema bych nevidel jako nevyhodu pc her.
Jediny co mi chybi na pc je serie Metal gear Solid (kterou znam jen z vybornych traileru) a nejaka slusna mlaticka.
[size=92]Compal->Asus->Dell (Razer->Logitech)[/size]

darko
píše často
Příspěvky: 198
Registrován: 29 pro 2007 10:52

Příspěvekod darko » 15 úno 2008 10:26

nejlepší mít doma oboje.Každý má svoje výhody i nevýhody
Acer TravelMate 8200. Pentium CoreDuo 2.0 Ghz,2 GB DDR2 ,HDD 160 GB, Ati mobile Xpress 1600 256 Mb GDDR2 Hypermemory,Win 7 HP

Spirit
píše často
Příspěvky: 308
Registrován: 09 říj 2007 03:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Spirit » 15 úno 2008 10:32

presne tak a dalej sa k tejto teme vyjadrovat nebudem. Niejkto bez konzoly nezaspi a ja som podaroval PS2 bratrancovi, lebo mi bola na hov... ;) Kazdy mame svoje.
Toshiba A200 1M8: C2D 7100, 4GB RAM, HD2600 500/400, 160GB,

SB X-fi Surround 5.1, Logitech Z-2300 + G51, Razer Lachesis + Steelpad Qck

Ghost
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7536
Registrován: 25 říj 2006 12:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Ghost » 15 úno 2008 10:34

Spirit píše:Uz ten crysis ma na konzole obmedzene textury a na PC na max vyzera krajsie.

akurat, ze na max si to bez problemov zahra tak maximalne par percent hracov co maju SLI/crossfire na desktope lebo taka 8800 GT crysis ledva na 25fps utiahne max detaily v rozliseni 1280x1024. konzoly maju vyhodu v tom, ze na tie maximalne detaily to bude mat kazdy co si tu konzolu kupi. o notebooku ani nehovoriac. kedze notebook s 8800M GTX SLI sa vykonom asi nedotiahne ani na 1 desktopovu 8800 GT a jedna 8800M GTX bude mat onedlho vykon mainstremovej desktopovej karty (9600 GT).

a aj tak najvacsi predajny uspech ma teraz konzola nintendo wii, ktorej grafika nedosahuje ani urovne PS3/XBOX 360, o highendovom PC ani nehovoriac. grafika nie je to jedine co predava...

btw ked uz tu prepukla diskusia konzola vs pc tak zabudate, ze cena konzoly/pc hw nie je to jedine. pozrite si ceny hier... verzia novej hry pre PS3/XBOX stoji tak o 500 CZK (cca 40% z ceny) viac ako verzia pre PC.

kazdopadne ked uz porovnania tak porovnavajte aspon hranie na notebooku a na konzole a desktopy sem netahajte. na to su ine fora ;-)
Predator 15, MBP 13 Early 2015, T410, Apple iPad 9.7 (2018), Kindle Fire HD 8

Spirit
píše často
Příspěvky: 308
Registrován: 09 říj 2007 03:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Spirit » 15 úno 2008 11:41

nesuhlasim, kedze konzola ma este menej spolocne s NB ako desktop. A vobec, neviem preco autor pomenoval tohto bastarda-konzolu notebookom, ked o ziaden NB neide. Je to koznola v prenosnom puzdre, to je asi tak vsetko. :) Ale ako kuriozitka pekne. :)
Toshiba A200 1M8: C2D 7100, 4GB RAM, HD2600 500/400, 160GB,

SB X-fi Surround 5.1, Logitech Z-2300 + G51, Razer Lachesis + Steelpad Qck

Solitary
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3046
Registrován: 28 čer 2007 13:19

Příspěvekod Solitary » 15 úno 2008 12:13

konzole v prenosnem pouzdre? Tak to je potom notebook desktop v prenosnem pouzdre? To nema logiku :)

onne
guru
Příspěvky: 1766
Registrován: 01 úno 2008 10:27
Bydliště: Opava

Příspěvekod onne » 15 úno 2008 15:00

darko píše:nejlepší mít doma oboje.Každý má svoje výhody i nevýhody


No ale kterou konzoli? :) PS2, PS3, Xbox? :lol: Myslím že pro ty co potřebují pořád hrát na nejvyšší detaily a mít nadupanou mašinu, tak si do ní klidně co rok budou dávat nové komponenty za několik tisíc a pořád to pro ně bude málo a těch peněz jim líto nebude :wink:
ThinkPad T420

Dolnma
píše často
Příspěvky: 185
Registrován: 06 kvě 2008 21:07
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Dolnma » 14 čer 2008 21:32

Mozna mi to nebudete věřit,ale ja za herní notebook povazuju tatovu Toshibu M40-295.Rozjedu na tom Pro Evolution Soccer 06 na low při 1280x800,CS 1.6 to byl nějaký default,Fifa 08 na low při 1024x768,NHL 08 1024x768 na medium-low,GTA San Andreas na medium 1024x768 a tak dále...
Zde je ta konfigurace:
Procesor:Intel Celeron M420 (1.6 Ghz)
GK: Ati Radeon Xpress 200M
HDD:80Gb
Ram:2 Gb (Puvodně 512mb)
Display:15,4'

Jedine co na tom nerozjedu a zkoušel jsem jsou COD4 a Crysis.


Zpět na „Notebooky a hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů