hry na Intel X4500MHD
mam chipset GM45 s X4500mhd a všade som čítal,všade čítam že frekvencia jádra je 533MHz,ale mne v GPU-z ukazuje iba 475...a mal by podporovať sharedmodel 4 pritom je tam iba trojka...čo to je...
Lenovo ThinkPad R500(intelGMA) + Advanced MiniDock
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
HP EliteBook 8540p(3y NBD) + HP Advanced Docking Station
Mam taky jeden zvlastni dotaz. Mam tuto grafiku v notebooku Dell Latitude E6400 s procesorem P8600(2*2,4GHz). Ve hrach mi to dela toto: Kdyz spustim hru v nativnim rozliseni (1440x900) v plnych detailech,tak mi zobrazuje sceny se stejnym FPS jako v nastaveni 640x480 v nejnizsich detailech. Zkousel jsem to ve Flatoutu2, Hexen2 GL, atd. Nevite jestli neni nekde neco spatne nastaveno? To prece neni mozne aby grafika vykreslila stejny pocet snimku za vterinu v ruznych rozlisenich a nastaveni.
dzulio píše:nemas zapnutu vertikalnu synchronizaciu?
Upresnim to. U Flatoutu2 se FPS pohybuje meji 19-30, u 18wheels of steel 8-30 FPS - tzn ta synchronizace by na to vliv mit nemela mit vliv.(ta by mela za nasledek ze se nevykresli vic FPS nez jakou mam obnovovaci frekvence displeje - bylo by porat 60FPS)
Cpujky píše:dzulio píše:nemas zapnutu vertikalnu synchronizaciu?
Upresnim to. U Flatoutu2 se FPS pohybuje meji 19-30, u 18wheels of steel 8-30 FPS - tzn ta synchronizace by na to vliv mit nemela mit vliv.(ta by mela za nasledek ze se nevykresli vic FPS nez jakou mam obnovovaci frekvence displeje - bylo by porat 60FPS)
Musím říct, že mám pocit, že můj notebook chová naprosto stejně. Mám HP Compaq 6530b se zmíněnou grafickou kartou a když si pustím třeba FlatOut2, tak má ve všech rozlišeních paradoxně přibližně stejný počet snímků a žádný markantní nárůst nepřineslo ani přepnutí do 16bitů... Už jsem vzdal laborování, ale jestli mi tu někdo poradí, tak budu vážně vděčnej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zapnuty VSYNC by limitoval fps na niekolko fixnych hodnot (60, 30, 15, 7.5, 3.75). VSYNC totoiz znamena, ze pocka s vykreslovanim na frekvenciu monitoru.
Osobne - ja si bez VSYNC nedokazem nic zahrat, strasne mi tam vadia pol-framy.
Troska OT, ako vznikaju pol-framy. Grafika v dnesnej dobe vyuziva minimalne double buffer, ak nie tripple. Znamena to, ze vykresluje do pamate, a ked pride cas na zobrazenie dalsieho frame, grafika sa preklopi a zobrazuje inu cast pamate.
Priklad, mame Buffer1 a Buffer2. Grafika momentalne zobrazuje Buffer1, vykresluje do Buffer2. Ked pride cas na refresh monitoru (60Hz), tak sa preklopi a zobreazuje Buffer2, pricom kresli do Buffer1. Pre trojity je to podobne, ale rotuje az 3 taketo buffre.
Ak je zapnuty VSYNC, tak sa grafina nepreklopi na druhy buffer, pokial este ten buffer nebol dokresleny. Cize zobrazuje jeden frame 2x (preto len polovicne hodnoty mozu nastat - 60, 60/2=30, 30/2=15, ...).
Ak sa ale VSYNC vypne, tak sa buffer preklopi aj ked nedokreslilo. Grafika potom nedokresli a zobrazi cast stareho. Vysledok je ten, ze sa sice zvysi fps, ale (velmi) casto sa objavuje takyto efekt (vadi to hlavne pri nizsom fps):
(dufam, ze je dostatocne viditelny posun)
K tomu, preco sa tak sprava 4500-ka. Odhadujem (len vlastny usudok), ze samotne zobrazovanie polygonov stiha bez problemov, ale nestihaju prepocitavat shadere. Preto je jedno, ake sa da rozlisenie.
Osobne - ja si bez VSYNC nedokazem nic zahrat, strasne mi tam vadia pol-framy.
Troska OT, ako vznikaju pol-framy. Grafika v dnesnej dobe vyuziva minimalne double buffer, ak nie tripple. Znamena to, ze vykresluje do pamate, a ked pride cas na zobrazenie dalsieho frame, grafika sa preklopi a zobrazuje inu cast pamate.
Priklad, mame Buffer1 a Buffer2. Grafika momentalne zobrazuje Buffer1, vykresluje do Buffer2. Ked pride cas na refresh monitoru (60Hz), tak sa preklopi a zobreazuje Buffer2, pricom kresli do Buffer1. Pre trojity je to podobne, ale rotuje az 3 taketo buffre.
Ak je zapnuty VSYNC, tak sa grafina nepreklopi na druhy buffer, pokial este ten buffer nebol dokresleny. Cize zobrazuje jeden frame 2x (preto len polovicne hodnoty mozu nastat - 60, 60/2=30, 30/2=15, ...).
Ak sa ale VSYNC vypne, tak sa buffer preklopi aj ked nedokreslilo. Grafika potom nedokresli a zobrazi cast stareho. Vysledok je ten, ze sa sice zvysi fps, ale (velmi) casto sa objavuje takyto efekt (vadi to hlavne pri nizsom fps):
![Obrázek](http://i41.tinypic.com/xmj1at.jpg)
(dufam, ze je dostatocne viditelny posun)
K tomu, preco sa tak sprava 4500-ka. Odhadujem (len vlastny usudok), ze samotne zobrazovanie polygonov stiha bez problemov, ale nestihaju prepocitavat shadere. Preto je jedno, ake sa da rozlisenie.
Toshiba Satellite Pro U400-15O
-
- guru
- Příspěvky: 1678
- Registrován: 01 lis 2007 17:20
Když se nademnou píše o vlivu rozlišení, tak bych rád napsal něco k integrované GF7000M - ta by zase naopak taky zvládla nějakou tu grafiku, ale zvyšování rozlišení ji brutálně vadí, ta karta musí být škrcená jako prase.
HP 8710p - C2D T7200 2.0GHz, NVIDIA Quadro 320M 256MB DDR3, 4 GB DDR2, HDD 250 GB SATAII 5400ot., 17" WXGA+ 1440x900, Windows 7 Professional x64.
tak skusal som nejake hry jedinde co nepodporovala bol prince of persia shands of time
co som skusal: far cry, godfather, colin mcrea 2005, need for speed pro street,san andreas,nhl08, imperial glory,civilization 4, aliens vs predator, age of mytology,wolfenstein,warcraft3, driver,nfs underground2, call of duty, flatout, vampire the masquerade: vypisal som aj starsie keby makl nioekto pochybnosti otom ci ich grafika intel podporuje, vsetko co som vypisal sa da zahrat, nieco s miernym posekavanim a na min ale da sa.
moj nb fujitsu siemens Pi 3525, cpu7350 2ghz, 2GB ram 800mhz, grafika 4500vka
skusal som aj rozdiel xp vista, teraz mam xp, podla mojho amaterskeho pohladu idu HRY na xp ocosi lepsie aj rychlejsie ale celkovo lepsie sa mi pracuje s vistou(rychlejsie spustanie, lepsia praca s beznymi programmi)
ale to samozrejme plati o mojom nb, mozno keby som mal 4gb ram bolo by to zrejme ine
co som skusal: far cry, godfather, colin mcrea 2005, need for speed pro street,san andreas,nhl08, imperial glory,civilization 4, aliens vs predator, age of mytology,wolfenstein,warcraft3, driver,nfs underground2, call of duty, flatout, vampire the masquerade: vypisal som aj starsie keby makl nioekto pochybnosti otom ci ich grafika intel podporuje, vsetko co som vypisal sa da zahrat, nieco s miernym posekavanim a na min ale da sa.
moj nb fujitsu siemens Pi 3525, cpu7350 2ghz, 2GB ram 800mhz, grafika 4500vka
skusal som aj rozdiel xp vista, teraz mam xp, podla mojho amaterskeho pohladu idu HRY na xp ocosi lepsie aj rychlejsie ale celkovo lepsie sa mi pracuje s vistou(rychlejsie spustanie, lepsia praca s beznymi programmi)
ale to samozrejme plati o mojom nb, mozno keby som mal 4gb ram bolo by to zrejme ine
3dmark06
skusali ste na tejto grafike 3dmark06?
Mne stale ci uz pri spusteni kompletneho testu alebo samostatne pre sm3.0 vyhadzuje chybu out of memory.
Zda sa akokeby si to envedelo pridelit potrebny priestor z karty.
Na dany test.
Instalovany mam 3dmark06 ver 1.1 + opravny patch. Fakt nechapem cim to je spôsobene.
Mne stale ci uz pri spusteni kompletneho testu alebo samostatne pre sm3.0 vyhadzuje chybu out of memory.
Zda sa akokeby si to envedelo pridelit potrebny priestor z karty.
Na dany test.
Instalovany mam 3dmark06 ver 1.1 + opravny patch. Fakt nechapem cim to je spôsobene.
hp elitebook 6930p- c2d t9400 2.53 ghz, 4096 mb ddr2 800 mhz ram, 320 gb hdd sata2 wd 3200 bekt + zalman nc 1000 +aspireone 522 amd ontario c-50
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů