Stránka 1 z 1

Problematika "InputLag" ve hrách.

Napsal: 16 srp 2009 14:10
od xadath
Od zakoupení notebooku "HP 530" uběhly cca dva roky a používal jsem ho a používám občas na starší hry (IGI 1, NFS: Hot pursuit II, Fatlout atd.).
Po více než jednom ruce jsem obměnil hdd atd.

Předtím jsem nativní rozlišení nepoužíval po cca 1 rok a půl a po této době jsem navíc hral Dosové hry přes Dosbox a pár her po vydání win9x SE k roku 2000 a pak se opětovně vrátil k novějším hrám.

Konkrétně u hry IGI 1 při nastavení rozlišení v native a nízkých detailů jsem pozoroval rychlý průchod snímků přes externí okolí s určitými objekty budov atd., ale místy šlo zpozorovat při chůzi mírné zastavení obrazu a pak opětovný navrát k původnímu přepočtu snímků.

Jsem laik v oblasti inputlag a tedy nevím za jak dlouho u NB monitorů může vzniknout takovýto druh problemů obtěžující nenáročného hráče, který si dopřeje hru, která splńuje základní předpoklady pro maximální hranici výkonu GMA 950. Nevím jakým způsobem se odrazuje tato problematika po určité době na 3000, 3100, X3100,4500 při předpokladu masivnějšího prosazovaní a nákladových položek, výkonu hdd, frekvenci chipu, videopaměti, OS.

Vyhledal jsem si pár informací o měření inputlagu, který se provadí přes Sondy a pomocí CRT monitoru a vysledné rozdíly se odpočítají a získá se hodnota, která může někdy převažovat odezvu. Bohužel samotné měření neumím sám provést, neboť bych si musel prostudovat trochu více informací než bych si byl jistý, že prováděné měření provádím správně.



Prosím napište jaké jsou vaše zkušenosti s InputLagem a kdy jste ho poprvé zpozorovali při hraní her.

Napsal: 16 srp 2009 14:29
od xadath
Ještě se zmíním o tom, že inputlag se tímto způsobem objevuje naprosto při každé hře na výkonu gma 950 a defragmentaci provádím taktéž dost často, vč. čištění systému (registry, temp, atd.). A výhradně hraju hry na max. rok starém hdd.

Napsal: 16 srp 2009 15:21
od kiposukjange
To je nějaké divné, inputlag je chyba, neměa by se objevit nikdy. Rozhodně ne tím způsobem, že si koupím notebook a do 2 let to začne lagovat :)

Napsal: 16 srp 2009 15:53
od xadath
Jsem laik v oblasti inputlag a tedy nevím za jak dlouho u NB monitorů může vzniknout takovýto druh problemů obtěžující nenáročného hráče, který si dopřeje hru, která splńuje základní předpoklady pro maximální hranici výkonu GMA 950. Nevím jakým způsobem se odrazuje tato problematika po určité době na 3000, 3100, X3100,4500 při předpokladu masivnějšího prosazovaní a nákladových položek, výkonu hdd, frekvenci chipu, videopaměti, OS





inputlag je přítomný u LCD monitoru už po jeho zakoupení, ale.............
/PM: Basník chtěl naznačit měřítko globálního hlediska/

Podle kvality a nákladů bude postupem času narůstat a půjde vidět velmi zřetelně. Samozřejmě chápu, že monitory k začátku roku 2008 mají viditelný inputlag napoprvé ve hrách.

Pokud jsi měl i jiný monitory staršího data, kde už byly odstraněny potíže s interpolací, dobře musíš vědět, že u nich inputlag nelze poznat.

Ono je rozdíl mezi inputlagem a pingem.

No vono taky záleží na bitovým panelu a ironii si nech stranou.

Napsal: 16 srp 2009 15:59
od xadath
ještě dodám, že se bohužel zvyšuje rapidně za stále kratší časové úseky.

Jestli dneska nepracuješ v IT servisu nebo marketingu, kde vše dostaneš naservírovano s oblohou, pak se klaním dolů.

Revize, Série, konkrétní model, atd může zvýšit tento jev, který někdo pozná v detailech, někdo později, někdo vůbec.

Napsal: 16 srp 2009 16:05
od kiposukjange
Nevim, už má doma 3 LCD, dvě z toho jsou z roku 2006, další z 2008, předtím jsem měl jedno z r. 2004, k tomu teď notebook starý už tak 3-4 roky, předtím rok starý notebook, několik dalších notebooků mi prošlo pod rukou + i staré modely a nikdy v životě jsem žádný input lag neviděl. Jediné, na co si pamatuju, byly grafické kartý ATI Rage Fury MAXX, kde input lag byl kvůli špatně synchronizované komunikace mezi dvěma grafickými procesory.