Zdravím, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s reklamací notebooku, konkrétně pokud jde již o třetí reklamaci stroje tak jak se k tomu společnost staví. Zajímá mě, zda-li mi vrátí peníze nebo vymění celý stroj za jiný. Zajímá mě to, protože pokud by byla možnost výměny za jiný stroj, tak abych si mohl nějaký vybrat v podobném cenovém rozmezí.
Děkuji za odpovědi
Reklamace
Re: Reklamace
Almeron píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s reklamací notebooku, konkrétně pokud jde již o třetí reklamaci stroje tak jak se k tomu společnost staví. Zajímá mě, zda-li mi vrátí peníze nebo vymění celý stroj za jiný. Zajímá mě to, protože pokud by byla možnost výměny za jiný stroj, tak abych si mohl nějaký vybrat v podobném cenovém rozmezí.
Děkuji za odpovědi
Před pár lety jsem měl Asus něco přes rok, byl kupván v alfacomputeru v Ostravě. Protože navštívil servis 4x s různou závadou (skutečnou závadou = 2x MB, 1x LCD plex kabel a 1x už nevím co), tak jsem napsal do Alfacomputeru slušný dopis (společně s reklamací), že chci odstoupit v rámci zákona od kupní smlouvy. Vysvětlitl jsem jim, že 4x reklamace tak zásadních dílů jako je MB a LCD není normální atd.
Trvalo to cca 3 měsíce a pak jsem si zašel do Alfy pro peníze. Tenkrát jsem na tom docela vydělal (nikoliv cíleně), protože noťasy zažívaly boom a jeho cena byla po roce a něco z 20k tak 5.
Jsme v ČR, proto zde taky platí české zákony, a to bez ohledu na prodejce. Všichni jsou vázáni stejnými zákony, stejně jako my spotřebitelé. Takže:
Když se vady na věci vyskytují opakovaně i po záruční opravě (na stejné věci 3x stejná vada, nebo 4x různá vada) nebo je vad více najednou (4 různé vady na jednom výrobku v okamžiku reklamace), může kupující požadovat výměnu za nové zboží, anebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. A pozor - nové zboží neznamená novou záruku!!!
Když se vady na věci vyskytují opakovaně i po záruční opravě (na stejné věci 3x stejná vada, nebo 4x různá vada) nebo je vad více najednou (4 různé vady na jednom výrobku v okamžiku reklamace), může kupující požadovat výměnu za nové zboží, anebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. A pozor - nové zboží neznamená novou záruku!!!
Nothing but a ThinkPad...
Od 1.1.2014 je změna - v případě, kdy na základě uplatnění reklamace dostaneš zboží nové (vymění ti nefunkční kus za kus nový), neběží znovu dvouletá záruka, jak to bylo dříve.
Pokud tedy nastane situace, kdy ti vymění týden před vypršením dvouleté záruční doby reklamované zboží za nové... tak nové zboží má již záruku jen jeden týden. Ale žádné strachy, on průměrně chytrý člověk totiž udělá to, že bude žádat rovnou vrácení peněz (pokud budou splněny podmínky)... a koupí si zboží znovu = tedy uzavře novou kupní smlouvu... čímž získá 2 roky záruční lhůtu.
Pokud tedy nastane situace, kdy ti vymění týden před vypršením dvouleté záruční doby reklamované zboží za nové... tak nové zboží má již záruku jen jeden týden. Ale žádné strachy, on průměrně chytrý člověk totiž udělá to, že bude žádat rovnou vrácení peněz (pokud budou splněny podmínky)... a koupí si zboží znovu = tedy uzavře novou kupní smlouvu... čímž získá 2 roky záruční lhůtu.
Nothing but a ThinkPad...
Zpět na „notebooky Lenovo (dříve IBM)“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů