Stránka 1 z 5

Displej Lenovo ThinkPad X41T -> šance na záruční opravu?

Napsal: 01 led 2009 20:50
od Bajdik
Zdravím,
včera jsem byl hodinku venku se svým IBM ThinkPad X41 Tablet.
Notebook byl pochopitelně vypnutý, hezky v baťohu. Nechtěl jsem ho nechávat v penzionu.
Když jsem se vrátil, zapnul jsem ho, chtěl jsem něco napsat pomocí dotykového pera, normálně se o displej LEHCE opřu loktem (sáhnu pro čaj, nemohla být síla víc než pár Newtonů) a ono lup a už jen diskotéka pixelů.

Vážně to nechápu, displej normálně dostával mnohem více zabrat, takže vidím chybu asi v rychlé změně teplot -> z venku do přetopené místnosti -> asi jako když do studené termosky nalijete teplou vodu.

Nejhorší je, že to udělalo takovýho pavouka, jak kdybych na ten displej vyloženě šlápnul.
Klidně jukněte na foto -> http://www.bajda.ic.cz/lenovo.jpg

Dost pochybuju, že mi uznají reklamaci (záruka do 9/2009), placená výměna bude asi pěkně mastná..
Nemáte někde zkušenosti s podobnou reklamací (nejen) u Lenova, popřípadě jestli Vám to uznali atp..
Nebo i nějaký jiný důvod, proč to prostě takhle prasklo?

Napsal: 02 led 2009 18:02
od MartenP
Já myslím, že to bude v pohodě reklamovatelné (za podmínky, že trochu "zamlžíš" příčinu poruchy - hoult se to stalo z ničeho nic samo od sebe). Výměna LCD v autorizovaném servisu Lenovo (resp. IBM v tomto případě) na vlastní výdaje by se určitě nevyplatila. Jinak moc pěkná práce :shock:

Napsal: 02 led 2009 19:57
od Bajdik
Sám jsem docela zvědavý, jak se k tomu postaví.
Měl jsem na výběr ze dvou servisů -> český servis a bit servis..
Asi využiji služby "bit servisu"..

Napsal: 02 led 2009 20:30
od swarm
Já bych ti na jejich místě záruku asi neuznal, když se nad tím zamyslim objektivně. Problém je v tom, že pracovní a skladovací teploty nejsou určovaný jen tak. Rychlá změna teploty výrazně narušuje odolnost (a pružnost) toho panelu. Problém to může být i u klasického notebooku, natož nějakého, kde se na displej šahá.

Servis si může vymyslet sto důvodů, proč ti to oprávněně neuznat. I tak bych ale šance úplně "nezabíjel". Já mám třeba záruku na ThinkPad přímo u IBM a vim, že tam jsou velmi ochotní chlapíci. Když posledně přijel technik, tak jsme řešili i možnou výměnu klávesnice, když se mi bude zdát příliš ochozená (píšu na notebooku kvanta textu a nezapře se to už po tři čtvrtě roce).

Napsal: 02 led 2009 22:15
od Bajdik
Já na klávesnici jaksi nemám vidět asi polovinu písmenek :-)
Ale to je to poslední, co mě štve.

A právě proto, jak ten monitor vypadá, si asi těch 100 důvodů vymyslí :)

Jinak, venku bylo cca 5 stupnu a vevnitr tak maximalne 25. To jsou nějaké "extra" teploty? Ani se mi právě moc nezdá.. Na to, že ThinkPady se vyznačují svoji odolností, tak toto mě naprosto zklamalo a o nákupu X200 snad už ani uvažovat nebudu.

-

Napsal: 02 led 2009 22:50
od prostepoky
Odolnost vůči teplotám zas tolik neovlivní, taky je možné, že si se o ten display prostě opřel víc a ani si to neuvědomuješ.

Napsal: 03 led 2009 11:14
od Bajdik
Každopádně jsem se o něj opřel tak, jak by každý kvalitnější notebook od IBM rozhodně měl vydržet.

Kdybych se takhle opřel o Acer, možná bych se nedivil, ale IBM pokládám za značku, od které čekám za ty peníze taky patřičnou kvalitu..

Napsal: 03 led 2009 12:45
od wern_er
Ano, ale vzhledem ke stáří NTB se dá předpokládat i únava materiálu ... pokud to bylo těsně po přechodu z chladnější teploty do běžné pokojové, tak se není ani čemu divit - "křehkosti" to jen přidá ... ale vypadá to fakt brutálně, nevím, zda bude uvěřitelné v servisu něco takového jako "jen jsem se LCD dotknul) ... asi bych vymyslel nějakou verzi typu křuplo to samo při běžném použití :) přiznáním i sebemenšího opření IMHO nárok na záruční opravu padne ...

Napsal: 03 led 2009 13:16
od MartenP
wern_er píše:asi bych vymyslel nějakou verzi typu křuplo to samo při běžném použití :) přiznáním i sebemenšího opření IMHO nárok na záruční opravu padne ...


S tím se dá jedině souhlasit a doporučit to.

Napsal: 03 led 2009 17:15
od Bajdik
Asi máte pravdu, takže lepší ze sebe dělat "nevím neznám" ..
Jsem zvědavý, co řeknou na "z ničeho nic se to stalo" ..

Ale trvat si zatím je asi jediná šance, že? :-)

Napsal: 03 led 2009 17:42
od MartenP
No samozřejmě, jakmile pochytí jen náznak, už se ho nepustí a ty se můžeš s reklamací rozloučit

Napsal: 03 led 2009 17:45
od Bajdik
OK, dobře, udělám to tak, jinak to hold prostě nepůjde..

Servis: A jak se vám to stalo?
Já: To by mě taky zajímalo, otevřu notebook a tam tohle..

Napsal: 03 led 2009 18:02
od Michal27
A nemohl jste si to udelat sam?
Odpoved: Cely den byl na stole a nikam jsem ho neprenasel. Doma nikdo nebyl. Snad jen mouchy..Myslite, ze to mohla zpusobit nejaka vetsi masarka?

Napsal: 03 led 2009 18:13
od Bajdik
Až tak? :-))
No jo, jinak to nepůjde, ale tohle snad nejde ani zbaštit :D

Napsal: 03 led 2009 18:19
od Michal27
Ale jo...Zkus to...Fakt nesmis ani na okamzik priznat chybu a tvarit se vazne, jako ze to je chybou nekvalitniho vyrobku a ze ti to dost vadi, ze musis travit notnou chvili bez nej. Pokud na nem nejsou znamk poskozeni sasi a displej neni nejak promackly, tak tu sance je... Jeste bych jim na zapornou odp. rekl, ze si nechas udelat znalecky posudek, protoze se dost divis neuznani zaruky.