Stránka 1 z 2

Problém s reklamací v autorizovaném servisu

Napsal: 12 kvě 2009 15:02
od Sias
Zdárek,

mám problém se kterým si už přestávám vědět rady.

Před cca 2 měsíci jsem svůj notebook Lenovo poslal do autorizovaného servisu, protože měl vadu základní desky. Servis ho opravil za cca 3 týdny a poslal ho zpět mě, aniž by mi o tom dal vědět. Už jsem jednal s prodejcem, že servis nevrátil notebook do 30 dnů a že požaduji vrácení peněz. Prodejce mi napsal, ať si od servisu vyžádám "doklad o neopravitelnosti zboží" a že mi bez problémů vrátí peníze. Napsal jsem tedy znovu do servisu, to bylo asi 40tý den.. za pár dní přišla odpověď, že servis odeslal zboží včas (po těch cca 3 týdnech) a že dle sledování zásilky jsem já i balík převzal. (jenže ve sledování zásilky neodpovídaly časy - 3x pokus o doručení po 20 minutách, navíc balík předtím vyložen na depu, takže v autě vůbec nebyl naskladněn), volal jsem tedy do přepravní společnosti, kde mi potvrdili, že se zásilka ztratila a že to budou dál řešit se servisem, jako objednatelem přepravy.

Servis se vyjádřil tak, že počká na oficiální stanovisko (papír) z dopravní společnosti a poté mi proplatí cenu notebooku. (na vydání dokladu, že mi notebook nestihli dodat jsem rezignoval, z nějakého důvodu ho vystavit prostě nechtěli - chovají se jakoby to stihli včas - považují to za opravené v termínu, i když mi v termínu notebook dodán mě nebyl)

Po cca 60ti dnech mi servis poslal na účet peníze dle nákupní faktury, ovšem bez DPH!!! S tím, že přepravní společnost jim škodu zaplatila bez DPH.
Po mailu, že požaduji celou částku mi servis odepsal, že mi jí proplatit nemohou, protože škodu přeci nezpůsobili.

Co si to tomhle jednání myslíte? Jaký by jste mi doporučili další postup?

Napsal: 12 kvě 2009 15:14
od zivan
Kupoval jsi ho jako spotrebitel? Obrat se na SOS s dotazem, jak mas dal postupovat. Ja bych jeste kontaktoval prodejce, ten ti prodal notebook.

Napsal: 12 kvě 2009 16:08
od Sias
Ano, jako spotřebitel. Prodejce by potřeboval doklad o tom, že tam byl déle než 30 dnů, který vystavuje servis, bez něj nemám nic v ruce. Jen doklad o odeslání notebooku do servisu. :?
Na SOS se asi obratim, nic jineho mi nezbyde. Jenze ti mi napisou, co uz vime.

Napsal: 12 kvě 2009 16:13
od zivan
Zkusil jsi odepsat servisu, ze mas podle zakona narok na plnou cenu s DPH a ze te nezajima, jakou smlouvu maji oni s dopravcem?
Kdyby meli ve smlouve, ze dopravce za ztratu neodpovida, tak ti neposlou nic a bude to podle nich v poradku? :)

Edit:
Podle me jen zkousi, jestli jim to projde. Stejne jako kdyz prodejce zkousi to, ze vrati jen aktualni cenu zbozi a ne puvodne zaplacenou.

Napsal: 12 kvě 2009 16:14
od Sias
To je dobry argument, odepisu. :)

Napsal: 12 kvě 2009 16:18
od zivan
Prodejci bych napsal, ze ti servis nechce dat doklad o neopraveni a ze ti poslali castku bez DPH i kdyz mas narok na plnou cenu. A ze pokud to nechce resit ani prodejce ani servis, tak se obratis na SOS a pravnika.

To by je mohlo popohnat k reseni :)

Napsal: 12 kvě 2009 16:27
od Sias
Napsal jsem jak do servisu, tak prodejci, jsem zvedavy co napisou.

Napsal: 12 kvě 2009 22:20
od Jakoob
Nechci nejak provokovat, ale pokud bude onen servis vyrazne prudit tak jednak SOS, ale mozna taky mail do zastoupeni Lenova, aby zkontrolovali sve ovecky.

Myslim ze si to dyztak porovnaji...

Napsal: 13 kvě 2009 09:28
od Sias
To jsem jim napsal, ze pokud to nebudou chtit resit, ze poslu mail na zastoupeni Lenova. To jsem jim psal zaroven s tim, ze chci nahradu cele skody, kterou mi zpusobili. Navic uz jen to, ze me nechali 60 dni dusit, misto toho aby to vyresili hned. Chovaji se jako Franta z Horni/Dolni, kterej nema na ucte dost penez, aby me mohl vyplatit. Pritom jsou jeden z nejvetsich servisu v CR.

Napsal: 13 kvě 2009 11:32
od cikinek
Sias píše:To jsem jim napsal, ze pokud to nebudou chtit resit, ze poslu mail na zastoupeni Lenova. To jsem jim psal zaroven s tim, ze chci nahradu cele skody, kterou mi zpusobili. Navic uz jen to, ze me nechali 60 dni dusit, misto toho aby to vyresili hned. Chovaji se jako Franta z Horni/Dolni, kterej nema na ucte dost penez, aby me mohl vyplatit. Pritom jsou jeden z nejvetsich servisu v CR.


Svata pravda, skoro se muze clovek ridit pravidlem "cim vetsi, tim horsi..." me se toto stalo bohuzel taky ale u uplne jineho produktu... jsem zvedav, jak ti to dopadne.... :arrow:

Napsal: 13 kvě 2009 11:36
od swarm
Já bych nijak nevyhrožoval, že něco pošleš do Lenova. Prostě tam rovnou mail pošli. Lenovo je platí a předpokládám, že bude stejně jako HP háklivý na to, když jim někdo kazí jméno (protože to fakticky jméno Lenovu opravdu kazí).

Napsal: 13 kvě 2009 11:55
od Ghost
suhlas so swarmom.

sias: mozes napisat aj meno firmy (servis), ktora sa takto sprava k svojim zakaznikom?

Napsal: 13 kvě 2009 13:06
od Sias
Nemáte náhodou nějaký kontakt, kam by se to do toho Lenova dalo poslat?

Ze servisu už mi na můj poslední mail neodpověděli(zatím to je 24h, psal jsem, že požaduju celou výši škody a zmínil jsem se o tom, co by dělali, kdyby jim dopravka neproplatila nic), tipuju, že teď budou dělat mrtvé brouky. Pockam jeste 24 h a pak kdyztak zacnu s kolem stiznosti. Prodejci jsem psal, ale zatim taky nic, ale myslim, ze by mohl zatlacit na servis - napriklad se jich zeptat, z jakeho duvodu odmitaji odpovednost, on servis nechápe (nebo spíš nechce chápat), že jeho odpovědnost někončí tím, že zásilku předá dopravci. Z toho důvodu i odmítal vydat doklad, že to u nich bylo dýl než 30 dní. (protože dle jejich logiky to předáním dopravci považují za vyřízené).

Zatím dokud to nebude uzavřené, tak nevím, jestli je vhodné ten servis zmiňovat konkrétně.

Napsal: 15 kvě 2009 09:39
od Sias
Tak prodejce mi doporučil stejný postup, poslat stížnost do Lenova, ze servisu se už neozývají, takže tak asi učiním... Připadám si jako práskač, ale nenapadá mi jiné rešení.

Napsal: 15 kvě 2009 09:47
od Jakoob
Sias píše:Připadám si jako práskač, ale nenapadá mi jiné rešení.


Takhle to nemuzes brat. Notasy od Lenova jsou drazsi nez prumerna konkurence a mel bys za to dostat adekvatni bonus. Jestli ze se k tobe servis takhle chova tak nevim jedinej duvod proc bys to nemel sdelit Lenovu...