Stránka 1 z 2
Niekolko otazok ku kupe thinkpadu
Napsal: 20 kvě 2009 18:35
od mathias
Mal by som niekolko otazok kedze idem kupit o niekolko dni thinkpad model je t500 iba tak pre zaujimavost.
Operacny system pise vista business + recovery XP PRO DVD to znamena ze musim poziadat microsoft aby mi vymenili instalacku z visty na XP ci dostanem k tomu 2 instalacne disky alebo mozem instalovat XP rovno z mojho CD ak mam original ? Vistu totiz v ziadnom pripade nechcem.
Zaruka 3 roky: je to zaruka ze pride servisak ku mne domov a opravy co treba ? ci musim s tym behat furt hore-dole do servisu.
A este aka velka je krabica ci nahodou niekto nevie rozmer ( uvital by som
) neviem aky batoh si na nho zobrat kedze predajna je mimo mojho bydliska.
Napsal: 20 kvě 2009 19:33
od wern_er
OS: Vista bud epředinstalovaná, její instalačka je na disku - takže před výměnou za XP doporučuji vypálit recovery Visty, jinak pak budeš mít problém v případě, že budeš Vistu chtít nainstalovat. XP bude přiloženo právě v podobě Recovery disků - pomocí nich nainstaluješ jednoduše XP v továrním nastavení NTB.
Záruka: základní záruka je carry-in - tedy že ty přineseš NTB do servisu a do 30 dní ti bude vrácen - se servisy Lenova se dá jednoduše domluvit, že NTB doneseš až po doručení objednaných součástek a máš ho max. do druhého dne zpět. Pokud chceš záruku on-site NBD, musíš si jí dokoupit - pak jen zavoláš a max. do druhého dne přijede servisák za tebou. On-site platí jen v rámci státu, carry-in všude ke má Lenovo servisy (pokud máš on-site a jsi v zahraničí, musíš využít stejnak carry-in).
Velká moc není, napiš či zavolej do toho obchodu jestli by ti mohli rozměr zjistit. Já jí po ruce momentálně nemám
ale na batoh bych to neviděl, spíše do ruky či větší tašky (případně i většího batohu) - uvidíš - s tím bych si starosti nedělal, to už domů doneseš i v zubech
Napsal: 20 kvě 2009 21:16
od j.matrix
no myslim ze sa ti skatula do batohu nezmesti, ja som ho z predajne niesol pod pazuchou, skoda ze nema tu plastovu rucku ako som mal na displeji.Co sa tyka recovery je to tak ako pisal werner, ja som uz bol v servise so svojim, a som spokojny, za pol hodinu som mal po probleme
Napsal: 21 kvě 2009 08:57
od Gater
A jak je to s rozsirenim zaruky na 2 roky, pokud jsem soukroma osoba a nekupuju to na firmu. Musi se poslat ta karticka, nebo to jde nejak na strankach Lenova ?
Napsal: 21 kvě 2009 09:42
od wern_er
Ne, stejně ti to nikdo neaktualizuje
A pokud kupuješ řadu T, máš záruku 3 roky - a to vždy - je jedno, zda kupuješ na fyzickou či na právnickou osobu. Pokud nebude sedět datum v systému Lenova, není potřeba řešit (sedět určitě nebude) - pokud bys potřeboval servis ve dnech kdy dle systému Lenova již záruku nemáš, ale dle data koupě máš, vezmeš s sebou do servisu jen fakturu ... datum je v systému Lenova správně aktualizován jen při rozšíření standardní záruky (např. dokoupení dalšího roku záruky či dokoupení on-site záruky aj.).
Napsal: 21 kvě 2009 10:03
od Gater
No budu kupovat radu R, takze nic posilat nemusim a v servisu jim staci jen faktura z jakyhokoliv obchodu, kde je jako kupujici napsana moje osoba, chapu to spravne ?
Napsal: 21 kvě 2009 11:08
od wern_er
Kde bude jasně uvedeno, že záruka je 24 měsíců, protože koupě byla provedena na fyzickou osobu. Faktura bude potřeba až po vypršení doby uvedené v systému Lenova - ta se nezmění ani po zaslání kartičky, max. po dokoupení rozšiřující záruky (na přesnou správnou)
fakturu doporučuju ale vždy vzít s sebou. Kartičku bych neposílal, stačí běžná registrace na webu Lenova - odkaz najdeš na předinstalovaném NTB.
Napsal: 21 kvě 2009 11:36
od Ghost
Gater: z pohladu reklamacie su dolezite hlavne seriove cislo notebooku (musi byt na fakture alebo dodacom liste k fakture), datum kupy a ci je to kupene na firmu alebo FO.
Napsal: 21 kvě 2009 12:07
od Gater
Tak ty seriova cisla produktu na ty faktury vubec nepisou. Treba na Alza.cz jsou na fakture jen nejaka divna seriova cisla, asi jen k tomu produktu, ne na kazdy kus zvlast. Tak ted jsem se v tom uplne zamotal. Tam prave pisou to s tou kartickou.
http://www.alza.cz/InfoText.asp?IDW=118528
Napsal: 21 kvě 2009 12:48
od Ghost
pokial uz nebude mat notebook zaruku podla databazy lenova tak bez serioveho cisla notebooku na doklade o kupe v autorizovanom servise pravdepodobne nevyreklamujes nic.
btw zaruku 24mes pre FO je povinna dat Alza a nie Lenovo takze sa nemozu odvolat na nejake karticky. Bez serioveho cisla nemas ako im dokazat, ze ten notebook co si priniesol na reklamaciu je ten isty co si u nich kupil.
Napsal: 21 kvě 2009 12:53
od wern_er
Přesně tak, musíš mít někde prokazatelné, kdy jsi NTB koupil - pokud to na faktuře/daňovém dokladu/dodacím listu nikde není, požádej prodejce o doplnění - min. on by to měl mít někde vedené (jaký konkrétní kus je svázán s konkrétní fakturou aj.). Poté bys mohl mít fakturu od stejného typu NTB zakoupeného později a uplatňovat na ní reklamaci u jiného NTB (který již v záruce není) ...
Napsal: 21 kvě 2009 13:34
od Gater
Tak dekuju za vysvetleni, uz jsem napsal na Alzu, uvidime co mi k tomu reknou. Kdyby bylo prodlouzeni na 3 roky trochu levnejsi, tak si to prodlouzim rovnou takhle.
Napsal: 21 kvě 2009 18:11
od mathias
nechces este popozerat po Teckach ? Ja idem kupit t500 za 24 500 Sk (okolo 21 000 Kc ) a vynde ma rovnako ako hociktore R-ko. Tiez som pozeral po R400 ale T500 ma vyjde este trosku menej.
Napsal: 21 kvě 2009 18:17
od Gater
Ale T - kova rada je drazsi nez R - kova. Taky jsem koukal na T500 a nejlevnejsi stoji 30 tis. Kc. Za R - ko dam 20 tis. Kc. Kde budes kupovat ? Pocitam, ze na Slovensku.
Napsal: 21 kvě 2009 18:28
od mathias
noo ja som tiez takto vkuse pozeral a teraz som naliel sice na slovensku ale maju...
http://www.slovakiacomp.sk/?Mode=Sti&StiId=60844
sice s tymto eshopom skusenoti nemam ale maju ho aj tu:
http://www.datacomp.sk/Default.asp?cls= ... showtype=1
ked si porovnas najlacnejsie Tecko a Priemerne R-ko, Tecko ta vynde lepsie