Cau
Dnes jsem kopiroval neco na flash disk a vyjmul jsem ho bez toho, aniz bych dal "bezpecne odstranit hw", pote se notebook restartoval a nyni se restartuje pri kazdem pokusu o spusteni OS.
Notebook mam mesic novy, predtim fungoval bezchybne. Mam nainstalovany Windows 7 a Ubuntu 9.10, do zadneho z nich se nedostanu. Vzdy se pocitac restartuje.
Ve Windows 7 jsem zkousel nejake obnoveni systemu apod... bez uspechu
Jak vyresit tento problem ? Diky moc
Lenovo T500 se neustale restartuje
Jeste, pokud to mas kde vypalit, zkus PC Doctora
http://www-307.ibm.com/pc/support/site. ... MIGR-69537
http://www-307.ibm.com/pc/support/site. ... MIGR-69537
-
- občas něco napíše
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06 pro 2009 00:46
Co to znamena "Restartuje se?"
DD,
zkuste krapet upresnit pojem "Restartuje se." Znamena to, ze se vam na obrazovce ukaze napis "Probiha ukoncovani," nebo neco podobneho, nebo to proste "chcipne na modrou smrt a restart," pripadne "pisu ve wordu a najednou vyskoci uvodni obrazovka biosu a notebook najizdi do windows."
Tak ci tak, pokud je souvislost s usb flashkou, zrejme bude problem s ovladacem. USB zarizeni maji nesvar, ze se (mnohdy i nepozorovane pro uzivatele) jakoby odpoji a znovu pripoji. Pokud psal ovladac k zarizeni nezkuseny programator, muze se stat, ze rozsype "integritu" windowsu a system proste zhavaruje. (On se spise radeji restartne, nez aby umoznil napachat vetsi skody).
Zkusil bych se kouknout do spravce zarizeni, nechal si zobrazit skryta zarizeni (je to nekde v menu) a odinstaloval ovladac te flashky.
(mimochodem: osobne to povazuju za slabinu widli, zrejme proto i windowsy obsahuji trapnou zalezitost, kdy si neustale stezuji na nepodepsane ovladace..)
(mimochodem2: i na windowsech uz vicemene existuje pouzitelny syslog (prohlizec udalosti: pravy klik na tento pocitac-> spravovat -> prohlizec udalosti -> pokud ty widle zhavarovali dobrovolne, bude tam o tom nejaky zapis)
zkuste krapet upresnit pojem "Restartuje se." Znamena to, ze se vam na obrazovce ukaze napis "Probiha ukoncovani," nebo neco podobneho, nebo to proste "chcipne na modrou smrt a restart," pripadne "pisu ve wordu a najednou vyskoci uvodni obrazovka biosu a notebook najizdi do windows."
Tak ci tak, pokud je souvislost s usb flashkou, zrejme bude problem s ovladacem. USB zarizeni maji nesvar, ze se (mnohdy i nepozorovane pro uzivatele) jakoby odpoji a znovu pripoji. Pokud psal ovladac k zarizeni nezkuseny programator, muze se stat, ze rozsype "integritu" windowsu a system proste zhavaruje. (On se spise radeji restartne, nez aby umoznil napachat vetsi skody).
Zkusil bych se kouknout do spravce zarizeni, nechal si zobrazit skryta zarizeni (je to nekde v menu) a odinstaloval ovladac te flashky.
(mimochodem: osobne to povazuju za slabinu widli, zrejme proto i windowsy obsahuji trapnou zalezitost, kdy si neustale stezuji na nepodepsane ovladace..)
(mimochodem2: i na windowsech uz vicemene existuje pouzitelny syslog (prohlizec udalosti: pravy klik na tento pocitac-> spravovat -> prohlizec udalosti -> pokud ty widle zhavarovali dobrovolne, bude tam o tom nejaky zapis)
To restartovani probiha pri nacitani OS a to tak, ze chcipne prave kdyz jsou ve windows 7 zobrazeny "poletujici hvezdicky", ktere se potom maji spojit v logo windows. Pri spusteni linuxu, se pocitac restartuje jeste drive, nez nektery ze startovacich skriptu stihne cokoliv vypsat na obrazovku.
Restart probehne bez varovani ci BSOD obrazovky a to pokazde, kdyz pocitac zkusim zapnout.
Kdybych se mohl dostat do spravce zarizeni apod.. tak by to bylo fajn. Ale asi to uz nepujde.
Zkusim jeste toho PC Doktora a uvidim ...
Jaka ironie, ze jsem si kupoval Lenovo s tim, ze se muj novy notebook hned tak "neposere"
Restart probehne bez varovani ci BSOD obrazovky a to pokazde, kdyz pocitac zkusim zapnout.
Kdybych se mohl dostat do spravce zarizeni apod.. tak by to bylo fajn. Ale asi to uz nepujde.
Zkusim jeste toho PC Doktora a uvidim ...
Jaka ironie, ze jsem si kupoval Lenovo s tim, ze se muj novy notebook hned tak "neposere"
-
- občas něco napíše
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06 pro 2009 00:46
Hm..
To, co popisujete, zrejme asi nebude drivery. Pokud se to seka i pri najizdeni linuxu, tak rozhodne ne.
Zkusil bych v biosu nahrat defaultni hodnoty a (nechce se mi restartovat) pokud tam je polozka "clear escd", tak nastavit na true.
Pokud to nepomuze, tak z jineho PC stahnete update BIOSU (bootovaci CD ze stranek lenova) a updatujte BIOS (klidne ho preplacnete i pokud mate aktualni verzi).
Pokud ani toto nepomuze a skutecne je pravda to, ze problem zacal v jeden okamzik a od te doby nenajizdi linux ani windows, tak se obavam, ze bude nejspise nekde v HW.
Zkusil bych v biosu nahrat defaultni hodnoty a (nechce se mi restartovat) pokud tam je polozka "clear escd", tak nastavit na true.
Pokud to nepomuze, tak z jineho PC stahnete update BIOSU (bootovaci CD ze stranek lenova) a updatujte BIOS (klidne ho preplacnete i pokud mate aktualni verzi).
Pokud ani toto nepomuze a skutecne je pravda to, ze problem zacal v jeden okamzik a od te doby nenajizdi linux ani windows, tak se obavam, ze bude nejspise nekde v HW.
Berte me s rezervou, dost toho nakecam...
Lenovo ThinkPad T500, 15.4" WXGA, C2D P8400, 2x1GB 1066MHz, 160GB, DVD-RW, WLAN, BT, FP, TiMg Composite Case
Lenovo ThinkPad T500, 15.4" WXGA, C2D P8400, 2x1GB 1066MHz, 160GB, DVD-RW, WLAN, BT, FP, TiMg Composite Case
Cau
Takze jsem zkousel nahrat novej BIOS pres update CD i nastavit defaultni hodnoty, bohuzel bez uspechu. Polozku "clear escd" v BIOSu nemam.
Tudiz zitra to hodim do servisu
Notebook mam pres 2 tydny od Mironetu v Brne. Zkousel jsem to pres ten jejich skvely prednostni servis, bohuzel jejich stranky poradne nefunguji, takze pochybuji ze se neco odeslalo + co jsem cetl, tak prednostni servis je jen marketingovy tah nejspise.
Takze jim to na pobocku asi zanesu osobne a nebo jeste lepe - muzu s tim rovnou zajit do Lenovo centra, coz je autorizovany servis - zde by me ten notebook meli bezplatne take opravit ze ?
Diky
Takze jsem zkousel nahrat novej BIOS pres update CD i nastavit defaultni hodnoty, bohuzel bez uspechu. Polozku "clear escd" v BIOSu nemam.
Tudiz zitra to hodim do servisu
Notebook mam pres 2 tydny od Mironetu v Brne. Zkousel jsem to pres ten jejich skvely prednostni servis, bohuzel jejich stranky poradne nefunguji, takze pochybuji ze se neco odeslalo + co jsem cetl, tak prednostni servis je jen marketingovy tah nejspise.
Takze jim to na pobocku asi zanesu osobne a nebo jeste lepe - muzu s tim rovnou zajit do Lenovo centra, coz je autorizovany servis - zde by me ten notebook meli bezplatne take opravit ze ?
Diky
-
- občas něco napíše
- Příspěvky: 10
- Registrován: 06 pro 2009 00:46
Reklamace
DD,
vzhledem k tomu, ze dnes jiz vyrobci poskytuji dedicated support, aby ochranili zakazniky v pripade krachu prodejce, lze notas zanest primo do lenova. (dle meho nazoru by to same udelal mironet, v pripade, ze to date jim.)
pokud mate notas 14 dni a pokazil se, muzete byt "v podstate" rad. co se hardwaru tyce, tak se bud pokazi hned po koupi, nebo nikdy. semtam se vyskytne vyjimka, ale to uz musi mit clovek fakt pech. tak ci tak to zvysuje pravdepodobnost zavady HW.
predpokladem vsak je, ze jste do notas neposkodil fyzicky, coz nekorektni vyjmuti flasky neni. (update biosu taky ne). zbytek uz je obcansky zakon: abyste jim ten kousek mohl "otriskat o hlavu," musel by byt minimalne mesic v servisu (v pripade vice reklamaci se pocita soucet dnu, kdy byl "mimo") nebo se zavada na "stroji" vyskytne 3krat.
lenovo vsak (jako ostatni firmy) v pripade spatneho hw spatny kus notasu vymeni, takze by nemel byt problem. pokud by jste nejaky mel, dejte vedet. i ja si vybral lenovo nejen pro kvalitu, ale i kvalitni podporu.
(pokud by nektery vyrobce uvadel, ze jeho notasy se nekazi, tak si od nej nekoupim nic, protoze keca. lenovo (i jine velke firmy) misto toho rovnou predlozi pravidla hry, co kdyby neco kleklo.. v cestine se tomu rika seriozni pristup)
vzhledem k tomu, ze dnes jiz vyrobci poskytuji dedicated support, aby ochranili zakazniky v pripade krachu prodejce, lze notas zanest primo do lenova. (dle meho nazoru by to same udelal mironet, v pripade, ze to date jim.)
pokud mate notas 14 dni a pokazil se, muzete byt "v podstate" rad. co se hardwaru tyce, tak se bud pokazi hned po koupi, nebo nikdy. semtam se vyskytne vyjimka, ale to uz musi mit clovek fakt pech. tak ci tak to zvysuje pravdepodobnost zavady HW.
predpokladem vsak je, ze jste do notas neposkodil fyzicky, coz nekorektni vyjmuti flasky neni. (update biosu taky ne). zbytek uz je obcansky zakon: abyste jim ten kousek mohl "otriskat o hlavu," musel by byt minimalne mesic v servisu (v pripade vice reklamaci se pocita soucet dnu, kdy byl "mimo") nebo se zavada na "stroji" vyskytne 3krat.
lenovo vsak (jako ostatni firmy) v pripade spatneho hw spatny kus notasu vymeni, takze by nemel byt problem. pokud by jste nejaky mel, dejte vedet. i ja si vybral lenovo nejen pro kvalitu, ale i kvalitni podporu.
(pokud by nektery vyrobce uvadel, ze jeho notasy se nekazi, tak si od nej nekoupim nic, protoze keca. lenovo (i jine velke firmy) misto toho rovnou predlozi pravidla hry, co kdyby neco kleklo.. v cestine se tomu rika seriozni pristup)
Berte me s rezervou, dost toho nakecam...
Lenovo ThinkPad T500, 15.4" WXGA, C2D P8400, 2x1GB 1066MHz, 160GB, DVD-RW, WLAN, BT, FP, TiMg Composite Case
Lenovo ThinkPad T500, 15.4" WXGA, C2D P8400, 2x1GB 1066MHz, 160GB, DVD-RW, WLAN, BT, FP, TiMg Composite Case
kaliginium:
"co se hardwaru tyce, tak se bud pokazi hned po koupi, nebo nikdy. "
- s tímto si dovolím nesouhlasit, notebooky se kazí dost a ve většině případů se nejedná o závady projevující se rychle (pokud se nejedná o nějaký evidentní problém nějaké řady nebo konkrétního kusu), notebooky se přenáší a trpí tím, HDD vpodstatě může kdykoli kleknou, často odcházejí grafické karty, kazí se kabely k LCD, časem odcházejí mechaniky, atd...
obzvláště u výkonných kusů, kde je daleko větší problém uhlídat teplo.
samozřejmě, s narůstajícím stářím se zvyšuje riziko problému.
mc.karEL:
dej to rovnou autorizovanému servisu, prodejce je i tak povinnen dát opravit notebook autorizovanému servisu (resp. pouze autorizovaný servis je oprávněn provádět záruční opravy). T 3 dny u Mironetu, upřímně jsem skeptický a beru to pouze jako marketingový trik, myslím, že mají v podmínkách, že pokud to nestihnou, máš nárok půjčit si nějaký jiný notebook, samozřejmě proti finanční záloze, takže spíše to ber tak, že si můžeš půjčit jiný stroj (pochybuji, že by jim Lenovo servis opravil notebook na počkání, když z těch 3 dní 2 zabere dopravení do servisu a zpátky)
"co se hardwaru tyce, tak se bud pokazi hned po koupi, nebo nikdy. "
- s tímto si dovolím nesouhlasit, notebooky se kazí dost a ve většině případů se nejedná o závady projevující se rychle (pokud se nejedná o nějaký evidentní problém nějaké řady nebo konkrétního kusu), notebooky se přenáší a trpí tím, HDD vpodstatě může kdykoli kleknou, často odcházejí grafické karty, kazí se kabely k LCD, časem odcházejí mechaniky, atd...
obzvláště u výkonných kusů, kde je daleko větší problém uhlídat teplo.
samozřejmě, s narůstajícím stářím se zvyšuje riziko problému.
mc.karEL:
dej to rovnou autorizovanému servisu, prodejce je i tak povinnen dát opravit notebook autorizovanému servisu (resp. pouze autorizovaný servis je oprávněn provádět záruční opravy). T 3 dny u Mironetu, upřímně jsem skeptický a beru to pouze jako marketingový trik, myslím, že mají v podmínkách, že pokud to nestihnou, máš nárok půjčit si nějaký jiný notebook, samozřejmě proti finanční záloze, takže spíše to ber tak, že si můžeš půjčit jiný stroj (pochybuji, že by jim Lenovo servis opravil notebook na počkání, když z těch 3 dní 2 zabere dopravení do servisu a zpátky)
kazdy velky byk byl jednou tele
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro
Notebook uz mam zpet ze servisu. Pral bych si, aby byl kazdej servis jako v Lenovo Centrum v Brne
Za 3 pracovni dny byl notebook opravenej. Chyba byla v zakladni desce
Jinak cesky servis (partner Mironetu) se me ozval o den pozdeji, takze ty reklamace funguji i kdyz se stranky Mironetu chovaji mirne podivne. Notebook bych do Vanoc od nich opraveny ale asi nemel..
Diky za pomoc
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jinak cesky servis (partner Mironetu) se me ozval o den pozdeji, takze ty reklamace funguji i kdyz se stranky Mironetu chovaji mirne podivne. Notebook bych do Vanoc od nich opraveny ale asi nemel..
Diky za pomoc
Zpět na „notebooky Lenovo (dříve IBM)“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů