Stránka 1 z 1

Rozdelenie Lenova na 2 skupiny

Napsal: 07 led 2013 16:10
od Ghost
Lenovo sa od aprila (duben) rozdeli na 2 samostatne divizie - Lenovo Business Group a Think Business Group.

Lenovo's done pretty well since its acquisition of IBM's personal computer business in 2005, but in an internal e-mail earlier today, CEO Yang Yuanqing admitted that despite some attempt, the Lenovo brand is still only playing well in the mainstream and low-end markets; whereas the Think brand is his company's best asset in the high-end market, and that it is the only brand that can compete with Apple in the high-end market. For the sake of better brand positioning and better efficiency, Yang announced in the same e-mail that his company will split into two new groups: Lenovo Business Group (LBG) and Think Business Group (TBG).

Effective from April 1st, LBG will be headed by Senior Vice President (Mobile Internet Digital Home) Liu Jun to focus on mainstream consumer and business desktops, laptops, and tablets, as well as smartphones and smart TVs. On the other side of the fence, TBG will be led by Senior Vice President (Product Group) Dr. Peter Hortensius to better establish the business-friendly Think brand in the consumer market, as well as continuing to stay ahead of the game in the global commercial business. Yang also pointed out that the recently created enterprise business team and workstation team will be part of TBG.

http://www.engadget.com/2013/01/05/leno ... ess-group/

co sa tyka notebookov tak imho Ideapady a Thinkpady boli od seba dost nezavisle ale teraz by to malo byt oficialne. docela som zvedavy ci sa tym aspon zastavi upadok Thinkpadov a ako bude napr. Edge rada pasovat k "highend" znacke.

Napsal: 07 led 2013 16:52
od swarm
Úpadek to nezastaví. ThinkPady některé dementní fičury implementují kolikrát o 1-2 generace dřív než řada IdeaPad, takže bych řekl, že je to především v těch lidech, co ThinkPady navrhují.

Napsal: 07 led 2013 17:16
od Puppy
Nemyslim ze v tech co to navrhuji, ale v managerech co si to vymysli a nakonec o tom rozhoduji. Ti v historii vzdy podelalli co mohli, pokud se jim dostalo prilis volnosti a vice rozhodovacich pravomoci nez technikum.

Usmevna byla napriklad reakce nejakeho managera na Lenovo blogu http://blog.lenovo.com/news/20-fun-fact ... e-thinkpad , kde v diskusi vyzyval, aby lide vyjadrili svuj nazor na nove produkty. Kdyz mu nekolik lidi poslalo odkaz na diskusi k jinemu clanku o novych klavesnicich http://blog.lenovo.com/products/why-you ... d-keyboard kde je ted uz pres 300 (vetsinou negativnich) komentaru, tak uz se neozval :D

Napsal: 07 led 2013 17:57
od Ghost
neviem na kolko sa da spolahnut na preklad engadgetu a na kolko je original lost in (google) translation http://translate.google.com/translate?s ... 9202.shtml (a na kolko su to manazerske krasozvasty) ale vychadza mi z toho, ze Lenovo znacku budu mat produkty pre lowend a mainstream a Think bude znacka pre business highend a corporate segment ale aj consumer highend. Jeden z efektov by mohol byt napr. ze z Edge E rady by mohlo zmiznut Thinkpad logo a pribudnu modely podobne S430/X1.

· Lenovo Business Group (Lenovo Business Group, LBG), a leader by Liu Jun, committed to advancing the mainstream consumer and commercial desktop computers, laptop and tablet computer business. In addition, LBG will continue to promote the full range of high-speed growth MIDH portfolio, especially in the smart phone business in China's continued growth and global expansion, as well as new areas of investment in the smart TV.

· Think business Group (Think Business Group, referred to the TBG) by Peter Hortensius leader, committed to advancing the high-end commercial and consumer business, while continuing to consolidate the core of the global commercial business leadership (especially relational business), another aspects in the field of desktop and notebook computers, to create a high-end consumer brands, let Think respected brand image in the consumer area and in commercial areas. The new additional input of enterprise-class business and workstation team will also be assigned to the business group.


kazdpodane efekt tohto sa prejavi naskor az pri modeloch na rok 2014.

Napsal: 07 led 2013 18:15
od Warhawk
swarm píše:Úpadek to nezastaví. ThinkPady některé dementní fičury implementují kolikrát o 1-2 generace dřív než řada IdeaPad, takže bych řekl, že je to především v těch lidech, co ThinkPady navrhují.


Ti lidé nejsou hloupí, vše je jen o ceně. Navrhuji také elektroniku, nikoliv spotřební a například když nahradím součástku v předchozím modelu s cenou 40 centů za součástku s cenou 20 centů, zaplatí to mou hrubou mzdu na celý projekt "design to cost". A to se tady bavíme o lin. stabilizátoru... Thinkpadů se vyrobí asi o dost více.

V dnešní době rozhoduje jen a jen cena a plané řeči managerů "proč je tak hrozně fajn, když T430 nemá LEDku oznamující napájení" (teď přesně nevím, co si to kolega koupil) jsou jen bouře ve sklenici vody.
Postupný úpadek thinkpadů (ale i latitude apod.) je obraz konzumu a postupného snižování nákladů, jen se to nesmí udělat najednou. Za dvě generace budeme poslouchat, jak byla roll-cage zastaralá a jak je bez ní noťas o 30% lehčí a lepší.
Např. zmiňované baterie nebo LCD bych si typl, že jsou tak mizerné kvůli toho, aby nestály takřka nic a částečně kompenzovaly relativně solidní mech. konstrukci.

V cíli je jeden nezvratný fakt, že lidé (my) si to stejěn koupíme. Konkurence /třeba dell/ nám nabízí ve výsledku jen totéž v bledě modrém a náš starý HW, přestože se vývoj dost zpomalil (komu dnes nestačí c2d ?), zestárne a nebude kompatibilní s novými periferiemi (USB3, eSata a kdovíco ještě).

Jsem rovněž zvědav co tímto rozdělením dosáhnou.

Napsal: 07 led 2013 18:48
od swarm
Warhawk: Plně s tebou souhlasím. Však moje tvrzení tomu nijak neodporuje. Na druhou stranu stejně jako sleduju vývoj techniky, zabývám se také vývojem ekonomiky a různými makroekonomickými otázkami a všechny tyhle věci mají průběh v cyklech. Tak jako je recese a expanze v ekonomice, projevují se podobné děje i tady. Nebojím se tedy, že bychom za chvíli skončili s úplným šrotem. Přijdou i lepší časy.

Napsal: 07 led 2013 18:58
od Puppy
swarm píše:všechny tyhle věci mají průběh v cyklech.
To by davalo smysl, pokud by se tak delo ve vsech kategoriich spotrebni elektroniky. Nepripada mi, ze napriklad digitalni fotoaparaty zazivaji podobne strasny upadek jako notebooky, pritom konkurence je tam znacna a rozpeti kvality (i cen) taktez. Tohle proste musi byt snad nejaka domluvena akce, ze vsichni vyrobci notebooku postupne vyrabeji jen priserne smejdy. Ze neni poptavka ? Ono fotak za 30 000 USD se asi taky neprodava po milionech kusu, presto se stale vyrabi a prodava.

Napsal: 07 led 2013 19:26
od swarm
Puppy: Ono se to imho děje ve všech oblastech. Pouze s jinou periodou, jiným posunem a jinou intenzitou. Trh se zrcadlovkama se podle mě vůbec nedá srovnávat, protože je to kategorie v takovém měřítku daleko za notebooky.

Napsal: 07 led 2013 20:56
od Ghost
Warhawk píše:Ti lidé nejsou hloupí, vše je jen o ceně. Navrhuji také elektroniku, nikoliv spotřební a například když nahradím součástku v předchozím modelu s cenou 40 centů za součástku s cenou 20 centů, zaplatí to mou hrubou mzdu na celý projekt "design to cost". A to se tady bavíme o lin. stabilizátoru... Thinkpadů se vyrobí asi o dost více.

Tento pristup funguje v lowende a z casti v mainstreame kde sa Lenovu dari. Lenovo bohuzial aplikovalo tento pristup a svoje drahsie a "highendove" modely coho dosledkom je, ze predava mraky lacnych notebookov s malymi marzami a highendove modely s velkymi marzami realne nema. Tie blbe LEDky alebo displeje su dobry priklad. Preco by som mal od Lenova kupit notebook za 1500 eur ked vyrobca setri este aj na diode za par centov a da tam displej aky maju notebooky za polovicnu cenu?

Warhawk píše:V cíli je jeden nezvratný fakt, že lidé (my) si to stejěn koupíme. Konkurence /třeba dell/ nám nabízí ve výsledku jen totéž v bledě modrém

No praveze konkurencia ponuka viac a zjavne sa to prejavilo aj na predajoch inak by nezacali riesit taku restrukturalizaciu firmy.

Napsal: 07 led 2013 22:28
od Warhawk
To je také zajímavý podnět, proč začali přeskupovat a měnit. Nejsem si ale jist, jestli ty lowendy jsou opravdu tak neziskové. Aby ve výsledku marže z těchle "pleček" nebyla větší (vzhledem ke kolotoči vývoj-počet kusů-prodej-cena) než u thinkpadů (vývoj, příprava výroby bude stát tejně, ne-li více).
Každopádně pokud se nepletu, tak lenovo se stalo největším výrobcem počátačů na světě (laicky řečeno).

Máš pravdu, že tu konkurenci tak dobře nastudovánu nemám. Vím jen, jak jsem jásal, když se objevila generace latitude e6400 atd. a najednou udělal dell tohle (současný latitude) - naprosto nevkusnou mrchu se zaoblenými rohy (chybí jen hello kitty, ikdyž v ruce jsem to neměl).

Ty digitální foťáky se také mění - přestal jsem sledovat vývoj zrcadlovek potom, co canon uváděl co půl roku novou entry level (měl jsem 400D) a nepřinášel nic extra nového. Jejich seťák byl a je absolutní odpad (narozdíl od Pentaxe).
Můj favorit pentax (prodal sjem canon a koupil k20d) zase skončil a přešel pod ricooh...
legendy odcházejí asi všude. Doufejme, že swarm má pravdu (aspoň si to přeji) a časem budou zase k dispozici slušnější výrobky. Osobně se ale domnívám, že to bude ještě nějaký ten pátek trvat, když lidé "z nudy" se zásobují odpadem z ebaye nebo dealextreme apod. Pokud může takový obchod posílat šmejd porušující všechna bezpečnostní nařízení přes celý svět za stovku, je to opravdu známka toho, že kvalitu už nikdo neocení a nás "fajnšmekrů" je už jen hrstka, přestože umíme křičet nahlas 8)

Napsal: 07 led 2013 23:44
od Ghost
Warhawk píše:je to opravdu známka toho, že kvalitu už nikdo neocení a nás "fajnšmekrů" je už jen hrstka, přestože umíme křičet nahlas 8)

Keby Apple nepredal 100 milionov iphonov a 20 milionov Macov rocne aj by som ti veril. ;)

Napsal: 08 led 2013 08:15
od mech13
No hlavne, aby tu znacku Think pojaly jako Hi-end business, a netlacili se na Hi-end customer kdyz tak zminuji tu konkurenci apple :?

Napsal: 08 led 2013 16:12
od Warhawk
Ghost píše:
Warhawk píše:je to opravdu známka toho, že kvalitu už nikdo neocení a nás "fajnšmekrů" je už jen hrstka, přestože umíme křičet nahlas 8)

Keby Apple nepredal 100 milionov iphonov a 20 milionov Macov rocne aj by som ti veril. ;)


Trochu jsem si s tím nasral do kalhot, přiznávám :-) Mac je provedný slušně, k iPhone mám výhrady, to není žádný zázrak. Apple si podle mě drží slušný standard kvality, ale především u nich hraje prim sladěnost HW a FW+SW. Nemám moc extra zkušenosti s apple produkty, ale vždy mě dojalo, že vše fungovalo a to velmi jednoduše. Myslím si, že z toho těží ta popularita a ty prodeje. Běžný uživatel se prostě nemusí výrobce zařízení rok doprošovat, aby opravil chyby v ovládačích grafické karty (moje T500 zakoupená s Vistou, kde přepínání grafik z 90% nefungovalo).

TP používají Microsoftí systém (neřešmě teďkom tu menšinu s linuxem), který je obecně velmi obtížné sladit se všemi těmi HW možnostmi (grafické karty, cpu, paměti atd. atd.) a hlavně OTESTOVAT.

Myslím si, že taková anarchie dost ubližuje i androidu (moje dvouletá zkušenost s ksindlem jménem optimus one :-) ) -> všechno funguje, ale jen když se člověk potřebuje na telefon spolehnout, tak se nějaká aplikace zblázní a vymlátí baterku takže budík nezvoní, GPS přestane hledat signal uprostřed navigování nebo se nelze připojit datovými přenosy :-)


Ale už jsem ticho s off topicem.
8)

Napsal: 12 led 2013 01:54
od Puppy
Lenovo likely to cancel IdeaPad brand due to internal adjustments http://www.digitimes.com/news/a20130111PD214.html

"Compal Electronics is currently the major supplier of Lenovo's IdeaPad notebooks, while Wistron is the major supplier of ThinkPad products. In the future, Lenovo plans to shift some ThinkPad orders to Compal." :?

Napsal: 12 led 2013 14:02
od Michal27
Tzn, ze uz vetsina Thinkpadu bude kvalitativne nekde u dna a po poradnem notebooku se clovek bude muset beztak poohlednout jinde.