Stránka 1 z 1

Reklamace

Napsal: 24 led 2014 22:27
od Almeron
Zdravím, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s reklamací notebooku, konkrétně pokud jde již o třetí reklamaci stroje tak jak se k tomu společnost staví. Zajímá mě, zda-li mi vrátí peníze nebo vymění celý stroj za jiný. Zajímá mě to, protože pokud by byla možnost výměny za jiný stroj, tak abych si mohl nějaký vybrat v podobném cenovém rozmezí.

Děkuji za odpovědi

Re: Reklamace

Napsal: 25 led 2014 09:59
od Warhawk
Almeron píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s reklamací notebooku, konkrétně pokud jde již o třetí reklamaci stroje tak jak se k tomu společnost staví. Zajímá mě, zda-li mi vrátí peníze nebo vymění celý stroj za jiný. Zajímá mě to, protože pokud by byla možnost výměny za jiný stroj, tak abych si mohl nějaký vybrat v podobném cenovém rozmezí.

Děkuji za odpovědi



Před pár lety jsem měl Asus něco přes rok, byl kupván v alfacomputeru v Ostravě. Protože navštívil servis 4x s různou závadou (skutečnou závadou = 2x MB, 1x LCD plex kabel a 1x už nevím co), tak jsem napsal do Alfacomputeru slušný dopis (společně s reklamací), že chci odstoupit v rámci zákona od kupní smlouvy. Vysvětlitl jsem jim, že 4x reklamace tak zásadních dílů jako je MB a LCD není normální atd.
Trvalo to cca 3 měsíce a pak jsem si zašel do Alfy pro peníze. Tenkrát jsem na tom docela vydělal (nikoliv cíleně), protože noťasy zažívaly boom a jeho cena byla po roce a něco z 20k tak 5.

Napsal: 25 led 2014 10:42
od Almeron
Dík, já mám notebook právě taky něco krátce přes rok a servis zajišťoval autorizovanej servis společnosti a poprvé to byl HDD, který odflákli a jen přeinstalovali Windows, podruhé opět HDD ale to ho už vyměnili, a teď by to byla CD-Romka, přičemž ta chyba tam je taky už od koupě stroje

Napsal: 25 led 2014 23:16
od Warhawk
dej pozor, tuším že je v českém zákoně 3x stejná závada, nebo 4x různá, jako podmínka pro odstoupení od kupní smlouvy.
Držím palec. Výrobci by si měli uvědomit, že do nekonečna snižovat náklady nemohou.

Napsal: 26 led 2014 11:33
od Rossano
Jsme v ČR, proto zde taky platí české zákony, a to bez ohledu na prodejce. Všichni jsou vázáni stejnými zákony, stejně jako my spotřebitelé. Takže:

Když se vady na věci vyskytují opakovaně i po záruční opravě (na stejné věci 3x stejná vada, nebo 4x různá vada) nebo je vad více najednou (4 různé vady na jednom výrobku v okamžiku reklamace), může kupující požadovat výměnu za nové zboží, anebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. A pozor - nové zboží neznamená novou záruku!!!

Napsal: 26 led 2014 15:45
od Almeron
Rossano píše:nové zboží neznamená novou záruku!!!


Děkuji všem za radu.

Edit.
A s tou zárukou při výměně zboží seš si jistý? Kdybych dostal úplně jiný stroj v podobném cenovém rozmezí?

Napsal: 26 led 2014 21:31
od Rossano
Od 1.1.2014 je změna - v případě, kdy na základě uplatnění reklamace dostaneš zboží nové (vymění ti nefunkční kus za kus nový), neběží znovu dvouletá záruka, jak to bylo dříve.

Pokud tedy nastane situace, kdy ti vymění týden před vypršením dvouleté záruční doby reklamované zboží za nové... tak nové zboží má již záruku jen jeden týden. Ale žádné strachy, on průměrně chytrý člověk totiž udělá to, že bude žádat rovnou vrácení peněz (pokud budou splněny podmínky)... a koupí si zboží znovu = tedy uzavře novou kupní smlouvu... čímž získá 2 roky záruční lhůtu. :-D