Stránka 1 z 1

Objednání + Přechod na WIN7 - prosím o pomoc

Napsal: 22 lis 2009 16:26
od cross
Zdravím,
ať hledám jak hledám, nemůžu na stránkách Toshiba najít žádný kontakt na české zastoupení.
Dostal jsem se odkazem na https://www.toshibawin7upgrade.com/Endc ... nding.aspx , kde se dá objednat WIN7 (chci jen přelézt z Vista, splňuju podmínky pro přechod "zdarma").
Zadal jsem sériové číslo, ale při dalším postupu to po mně chtělo potvrdit key a já to raději zrušil - chtěl jsem se dostat jen ke kroku Payments, abych se dozvěděl cenu - nevím, jestli bych tím potvrzením SN už něco nenačal a pak neměl případně možnost pozdější objednávky.

Nemáte tedy prosím někdo zkušenost s tím, kolik to stojí?
Nebo alespoň kontakt na Toshiba?

Díky.

Napsal: 23 lis 2009 12:28
od Kreon
Já si na těhle stránkách objednával W7 před týdnem. Co si pod tím "key" jako myslel? Jestli si to dobře pamatuju, tak po zadání a potvrzení sériového čísla mi to automaticky vyhodilo hlášku o tom, jaké Visty mám v compu a tím pádem jaké W7 mi přijdou. Pak už jsem jen zadal nacinále, adresu, a samozřejmě údaje o kartě.

Cenu mi to uvedlo 29,90 EUR plus nějaké 4 EUR (asi DPH či clo nebo poštovné?). Po ověření karty mi to hodilo objednávku, dostal jsem e-mail o objednávce a pomocí čísla můžu kontrolovat jaký je její stav. Dnešek tam mám uvedený jako den předpokládané expedice, tak jsem zvědav. Každopádně platba se z karty ještě neprovedla, ta se provede až v okamžiku zaslání.

Napsal: 23 lis 2009 12:30
od Kreon
Jo a na kontakt na toshibu zapomneň , skutečně nikde žádný nemají. Mají ho pouze jejich prodejci. Takže s Toshibou lze komunikovat pouze přes prodejce. Já kontakt také sháněl, ale nikde nenašel.

Napsal: 23 lis 2009 13:04
od cross
Jo pardon, tím "key" jsem myslel "SN". Upsal jsem se.
Takže cca 900,- :? Přechod má být zdarma /pokud vím/, takže to je jen za poštovné? Proč to nevyřeší nějak líp, že se zašle i do Česka nějaká várka WIN7 a odsud to budou za 150,- rozesílat :?

Jsem ještě zvědavý, jaký bude poplatek za převod .. napíšeš mi to pak prosím? Jakou máš banku?
Třebas loni mi redaktor ze Slovenska posílal na účet peníze a poplatek byl 500,- ...

Napsal: 23 lis 2009 15:36
od Kreon
Ani tak nevím, co je myšleno tím SN - snad Serial Number? Jestli ano, tak toho se neboj, jen prostě dojde k uložení sériového čísla počítače, protože tam záýroveň píšou, že můžeš na svoje jméno zaslat max. 5 upgradů tj. na 5 počítačů, aby se předešlo spekulacím nebo tak něco....

Vyvedu tě z omylu. Všeobecně se píše, že to má být zdarma, ale není tomu tak. Když Microsoft vydal první tyto zprávy, tak český Microsoft byl první, kdo řekl "ano bude to zadarmo, ale....". Teď je situace taková, že zdarma to mají pouze ti, kteří si koupili počítače u těch prodejců, kteří mají v tomto smyslu uzavřenou smlouvu s Microsoftem - tyto prodejce lze dohledat na jejih stránkách. Takže když jsi koupil počítač u prodejce, který tuto smlouvu nemá, tak to zdarma nemáš a záleží na výrobci počítače. Pro tyto případy pak nastupuje ona kouzelná věta "....záleží na podmínkách prodejce (resp. výrobce), proto ho kontaktujte...."

A tím se dostáváme na stránky Toshiby, které už znáš.....:-).
Takže těch 29,90, které chce Toshiba, je jakýsi poplatek, co ovšem platíš nevím. Jak jsem už psal, k této ceně mi to ještě připočetlo dalších cca 4 eura (myslím že tam byla uvedeno nějaká zkratka VAT, nevím co znamená, snad daň). Každopádně v objednávce jsem měl sumu pouze těch 29,90. Takže uvidím kolik si nakonec odečtou.

Moje banka by si měla odečíst poplatek ve výši 2% ceny, tj. 0,6 EUR. Nicméně podstatný je i kurz EURa vůči Koruně.

Napsal: 23 lis 2009 15:54
od cross
Ano, myslel jsem serial number :)
Notebook jsem kupoval .. tuším na alze.
No uvidím, jestli do toho půjdu .. bojím se toho poplatku za převod, zeptám se pak kdyžtak v bance.
Do jaké země to je? Nevíš prosím?
Nicméně o WIN7 vážně uvažuju - na minulém notebooku jsem byl s Vistama spokojen. Tady jsem taky, ale je tu i ALE: Start snad 3 minuty (NTB čistý je [od havěti] a nikdo neví, čím to je způsobeno a nezáleží na tom, jestli je to z hibernace nebo z vypnutí) a taky mi často přestane jít net - IM klienti jdou, ale net prostě spadne. Ať je to WiFi nebo kábl ... pomůže jen restart, popř. myslím čekání nějakou dobu (desítek minut). A jelikož mám tak pomalý načítání systému, tak mě i ten restart pěkně štve :D

Tak až ti to dojde, dej mi prosím vědět o tom, jestli vše proběhlo podle toho, jak píšeš :) Díky za info.

Napsal: 23 lis 2009 16:09
od xprim01
Tak 29,90 Eur a ještě něco navíc je teda docela zlodějna. U Aceru mi přišla sada na upgrade za 14,90 se vším všudy a to už se dá pochopit. Jinak upgrade pak trvá přes 3 hodiny a vyplatí se připojit NB k internetu kvůli updatu ovladačů. Výkon v 3D šel mírně dolů, ale výdrž a celková odezva se zlepšily. Platba kartou přes net by měla být zdarma, ale je potřeba mít aktivovaný nějaký limit, protože banky to většinou automaticky neaktivují kvůli bezpečnosti.

Napsal: 23 lis 2009 16:15
od Kreon
Já kupoval na ribbonu.
Vzhledem k tomu, že platba je v EUR, tak do US či Japonska to fakt nepůjde. Já mám takový pocit, že když jsi na začátku zadával Czech republic, tak to nakonec skončí u českého zástupce Toshiby...:-).

Já mám Visty poprvé, musím říct, že na to, jak každý na to nadával a nadává, tak to vcelku jde. Samozřejmě XP mají své kouzlo, ale když si vzpomenu kolik oprav muselo vyjít i na ně, aby fungovaly...:-).

Já noťas moc nevypínám, max. jednou dvakrát za týden, nechávám to buď v hibernaci nebo ve spánku. Z hibernace to trvá tak minutu. Start od začátku je opravdu delší, ale víc než to, mi spíše vadí, že po spuštění Woken ještě HDD chroupá dobré další tři minuty. Nicméně přítelkyně má také Visty HP, ale pouze 32-bit a tam je naběhnutí Woken ještě minimálně o minutu a půl delší....

Napsal: 23 lis 2009 20:16
od cross
Jo tak platbu kartou přes net jsem ještě neprováděl a ani fakt nevím, jak na to ... Ale to si budu zjišťovat, až to bude aktuální.