Reklamace

Obecná témata, která přímo nezapadají do výše uvedených kategorií.
REndr
občas něco napíše
Příspěvky: 25
Registrován: 21 pro 2007 19:50

Reklamace

Příspěvekod REndr » 30 črc 2010 09:27

Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nemá zkušenosti s vyřizováním reklamací.
Reklamoval jsem svůj notebook lenovo g550a, s tím, že se při zátěži vypíná, a dále se zahřívá o dost více než při koupi.
Další vada byla odskočená klávesa - běžným používáním odskočila klávesa del na numerické klávesnici - zřejmě špatný kus.

Dnes mi přišla odpověď autorizovaného servisu, že nemám právo na vyřízení bezplatné reklamace z důvodu mechanického poškození - klávesa.

Docela mě to překvapilo - to jako výrobce udělá nekvalitní klávesnici, která nevydrží běžný provoz a touto chybou pok odůvodňí nemožnost opravy mnohem závažnějšího problému?

toto rozhodnutí se mi opravdu nezdá, obzvlášť proto, že se jedná o 6 měsícu starý notebook...

díky za rady a zkušenosti :-)

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 30 črc 2010 09:45

Ty tvrdis, ze jsi to neudelal a ze je to vyrobni vada, servis tvrdi, ze to je mechanicke poskozeni. Pokud ani jedna strana neustoupi, tak na to muzes jit pres znalce a pokud dopadne posudek pro tebe dobre, tak opet za servisem a pripadne soud...nebo si koupis novou klavesnici.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

REndr
občas něco napíše
Příspěvky: 25
Registrován: 21 pro 2007 19:50

Příspěvekod REndr » 30 črc 2010 09:57

zivan píše:Ty tvrdis, ze jsi to neudelal a ze je to vyrobni vada, servis tvrdi, ze to je mechanicke poskozeni. Pokud ani jedna strana neustoupi, tak na to muzes jit pres znalce a pokud dopadne posudek pro tebe dobre, tak opet za servisem a pripadne soud...nebo si koupis novou klavesnici.


o klávesu mi ale nejde, o tu se s nima hádat nepotřebuju - mně jde o to vypínání
kvůli klávese nechtějí opravit nic.

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 30 črc 2010 11:35

Aha, tak to je jina kava :) Zkus logicky oponovat, ze vypadla klavesa nema nic spolecneho se zahrivanim notebooku a rozhodne se neda kvuli tomu odmitnout reklamace. Neco jineho by bylo, kdyby rekli, ze notebook treba jevi znamky padu a proto nechteji udelat opravu.

Na auto ti taky nekonci zaruka, kdyz skrabnes blatnik :)

Edit:
Pokud neustoupi, tak po nich chtej podepsany papir, ze zamitaji reklamaci prehrivani z duvodu mechanickeho poskozeni jedne klavesy na klavesnici.

Edit2:
A necituj zbytecne predchozi prispevek. Zbytecne tim natahujes stranku :(
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

Uživatelský avatar
stavač
guru
Příspěvky: 766
Registrován: 12 kvě 2009 05:44
Bydliště: Hruboňovo-SR Zaporožie-Ukraina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod stavač » 30 črc 2010 19:44

Ak budu mat blbé pindy v servise tak im pohroz stažnostou u firmi Lenovo a ver tomu že z nimy zjednajú nápravu
P 3-733MH, zd: MSI, ram 640MH pc133, hdd 40Giga+hdd 60Giga, Ati Radeon 9600 AGP 8x, os Windows vista Ultimate SP2 An+Ua+Ru+Sk

REndr
občas něco napíše
Příspěvky: 25
Registrován: 21 pro 2007 19:50

Příspěvekod REndr » 02 srp 2010 17:04

No odepsal jsem jim, že nevidim spojitost mezi vypínáním nb a klávesou... a že s jejich závěrem nesouhlasim...
zatim sem nehrozil čoikou, uvidíme co to udělá...
zatim 4 dny a na mail ani neodpověděli...

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 06 srp 2010 18:20

Až budeš mít písemně důvod zamítnutí kvůli poškozené klávese, rovnou to oskenuj a zkus zkontaktovat výrobce notebooku (Lenovo). Předpokládám, že v jejich zájmu bude, aby se tato reklamace vyřídila klidně a servis si vyslouží nejspíš nějaký postih.

Jinak servis by musel prokázat, že přehřívání je způsobeno vadou klávesnice, aby mohl takto zamítnout reklamaci.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

REndr
občas něco napíše
Příspěvky: 25
Registrován: 21 pro 2007 19:50

Příspěvekod REndr » 07 srp 2010 11:19

tak od podání reklamace (8.7.2010) už uběhlo 30 dní - v průběhu sem teda dostal jen ten mail, kde mi nabízeli opravu za 3500kč, kterou jsem odmítnul jako nesmysl...
od té doby mi nenapsali, ani písemně, ani na mail, ani sms...
takže jestli to dobře chápu, tak už mam právo na vrácení peněz...
je to tak?

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 07 srp 2010 15:25

FAQ Reklamace - podle zákona
Musi stihnout reklamaci do 30 dnu, ale nemaji povinnost ti dat vedet, ze uz je reklamace vyrizena. Nemuzes po predani notebooku na 30 dni vypnout telefon a pak chtit penize :) Je taky mozne, ze reklamaci zamitnuli a nabidli ti opravu placenou. Ty jsi ji odmitnul a ceka te tam neopraveny notebook.

Penize bys mohl chtit az v tom pripade, ze bys tam ted po uplynuti 30 dnu prisel a reklamace nebyla vyrizena.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

REndr
občas něco napíše
Příspěvky: 25
Registrován: 21 pro 2007 19:50

Příspěvekod REndr » 09 srp 2010 10:16

Tak dneska jsem byl Alze a bylo mi řečeno, že notebook stále není opravený.
Peníze mi však vydat nechtějí...
Asi dese minut sem se tam dohadoval s technikam, který mi sdělil, že notebook je mechanicky poškozen (klávesa) a tudíž pro ně neplatí 30ti denní záruční lhůta, že mi notebook příde asi za 14 dní.
Že vada vypínání klidně mohla vzniknout od nárazu >+vyskočení klávesy...
Nicméně do 30ti dní od podání reklamace mi nepřišlo žádné zamítnutí reklamace, ani vrácení zboží, pouze ten mail, že mi vzhledem k mecahnickemu poškození mohou notebook opravit za 3500kč - to jsem tedy odmítl.

Tady je ten jejich mail:
<i>
Dobrý den,Bohužel dle vyjádření autorizovaného servisu nemůže být vaše reklamace vyřízená v rámci záruky z důvodu mechanicky poškozené klávesnice a prasklého pantu (viz. příloha) . Je možné zboží mimozáručně opravit za cenu 146,56 Eur tz. 3760 ,- Kč vč. DPH. Napište mi prosím jestli s opravou souhlasíte nejpozději do 3 dnů jinak nám autorizovaný servis vrátí zpět zboží neopravené.
S pozdravem,Tomáš Fikejz - Alza.czpodpora reklamačního oddělení
</i>
tak co teď?
Pokud byl tedy notebook tak mechanicky poškozen, měli mi reklamaci zamítnout - mám pravdu? ne jen nabídnout opravu šasi...

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 09 srp 2010 10:53

O prasklem pantu jsi nic nepsal...

Podle me je to ale blbost a chteji se z vraceni penez vyvliknout tvrzenim o praskle klavese. Reklamace musi byt vyrizena (kladne nebo zaporne) do 30 dnu. Pro pozdejsi dohadovani potrebujes v ruce potvrzeni, ze to nestihli. Teoreticky ti za tech 14 dni mohou dat do ruky notebook a zamitnuti reklamace s jinym datem vyrizeni reklamace a ty budes dokazovat, ze v tu dobu nebyla reklamace vyrizena.

Edit:
Stacil by i potvrzeny papir ve smyslu "Nemate narok na vraceni penez...Alza" a aktualni datum, ktere bude vic nez 30 dni po datu na reklamacnim protokolu.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

REndr
občas něco napíše
Příspěvky: 25
Registrován: 21 pro 2007 19:50

Příspěvekod REndr » 09 srp 2010 11:18

Ten pant neni naprasklej, sám sem si toho ani nevsim...jen kryt na plantíku co ho překrejvá a je to asi 5mm dlouhá prasklinka, která ničemu nevadí... opravdu ještě nicotnější než ta klávesa...

Takže bych tam asi měl ještě jednou přijít, a domoct se nějakého písemného potvrzení, že notebook není na pobočce co?

A kdyby byla reklamace vyřízená záporně, tak by mi stejně do těh 30ti dnů museli vrátit neopravený notebook ne?
Nemůžou řict - reklamace zamítnuta, ale necháme si tady notebook ještě další měsíc...

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 09 srp 2010 12:55

Podle jedne z odpovedi, by mel byt notebook k vyzvednuti
http://www.spotrebitel.cz/index.php?opt ... Itemid=260

Zkus si zavolat na SOS (8Kc/minutu) nebo se tam osobne zastavit. Napada me, ze bys mel mit i potvrzeno, ze jsi zadal o odstoupeni od smlouvy. Tedy napsat odstoupeni pisemne a nechat si potvrdit, ze ti ho zamitli po vice nez 30 dnech z duvodu praskle klavesy.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

REndr
občas něco napíše
Příspěvky: 25
Registrován: 21 pro 2007 19:50

Příspěvekod REndr » 09 srp 2010 18:44

Tak SOS pomohlo, na alze se lekli a že mi to vyplatí...
nicméně za tu klávesu a pantík mi chtějí strhnout 3750 Kč z ceny, což mi přijde předražený...
koukal sem na nové klávesnice - ty stojí cca 700 Kč přímo na lenovo g550...
ale proč kupovat celou klávesnici, když tam stačí vyměnit jednu klávesu?
nechápu :(
..a nevim jestli za tu mikroprasklinku na plastu od pantu můžou ctít 3000kč...
drendr.webz.cz/klavesa.jpg
drendr.webz.cz/pant.jpg

takle vypadá celé poškokození...

jen ten pantík nbemůžu nikde najít, kolik by tak asi moh stát náhradní plastík...
tak pokdu se to někomu podaří najít, byl bych rád... :)


Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů