Samovolné vypínání R500

notebooky Lenovo (IBM, ThinkPad, Lenovo 3000) a vše kolem
slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 02 dub 2010 18:43

Vidím to jednoduše.
Můžeš odstoupit od smlouvy...je nutné ale zdůraznit, že na 3 protokolech jsou 4 závady.
Ale možná bych to nehrotil, jestli ten notebook ještě 2 roky mít budeš, tak třeba po roce a 11 měsících se "čístě náhodou může" (jako že se tam "zničehonic" objeví) objevit další vada a pak ti musí vrátit prachy :lol:
Beru to asi takhle...zachovali se svinsky, tak se k nim také můžeš zachovat svinsky...a tím tě k ničemu nenavádím...jen říkám, že jsou jisté možnosti :wink: .
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.
Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

CrackonoS

Příspěvekod CrackonoS » 02 dub 2010 23:51

Prave ze jsem tomu servisakovi rekl, ze chceme penize a odstoupit od smlouvy. Neragoval na to vubec a furt omilal, ze musime mit 4 protokoly i kdyz uz tam mame 4 vady. (ja vul spechal tak jsem nemel chut se s nim dohadovat) Pri zkoumani ntb dokonce objevil 5 vadu praskly kryt a to jsem ntb nesl rovnou ze servisu do mironetu...a ta 6 proc jsem ho tam prinesl jako posledni kapku byly nejake bublinky na krytu co se objevily...no jsem zvedavy jak tohle dopadne... mozna i mesic v servise a pokud vraceni penez tak dalsich 14 dni... a to za nedlouho zacina zkouskove a pritelkyne musi psat diplomku...a kdyz jsem vygoogluval nejake clanky o mironetu tak me malem krisili...koukam ze i velci prodejci se dosti cukaji kdyz jde o vraceni penez

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 03 dub 2010 15:52

Tak to tě zároveň zklamu a zároveň ti dám skvělou radu, která tě od zklamání odvede :D

Ano prodejci jsou často velké svině!
A proto je nejlepší vůbec neřešit reklamaci s prodejcem, ale rovnou se servisem/výrobcem!

Proč?
1) Pokud reklamuješ notebook u prodejce a je to jen nějaký malý šmudla, kterému se stane, že zrovna zkrachuje...notebook, i když je tvůj, propadá insolvenčnímu/konkurznímu řízení. Říkáte si: to je nesmysl. Možná podle české úpravy práva ano, ALE jednomu známému se toto stalo a přišel o dost drahý 17" macbook za cca 60 tisíc. Možná konkurzní správce porušil zákon, ale problém je v tomto případě ten, že se toho člověk může domoci soudní cestou a tedy i tak bude bez notebooku minimálně další rok a to se za tu dobu může někde ztratit :-(

2) Notebook zbytečně prochází další byrokratickou bariérou a leží u prodejce, který ho jen zabalí a pošle a dělá jen další nepříjemnosti!

3) Prodejce se může chovat neeticky, protizákonně, dokonce vám může vyhrožovat právní cestou, odmítnout vydat váš přístroj, pokud nepřistoupíte na jeho podmínky i přes vaše zjevné právo!
Ano, obchodní inspekce by vám nejspíše pomohla a možná dala prodejci i slušnou pokutu, ale výsledek není zaručený, prodejce může zahladit stopy a dělat že nic. Pokud už se do této situace dostanete, vždy žádejte písemné vyjádření s odůvodněním, proč odmítli vydat váš výrobek, či peníze, či proč odmítli uznat reklamaci! Pokud odmítnou vydat vyjádření i výrobek, který zjevně mají, obraťte se okamžitě na obchodní inspekci, nikam nechodtě a v krajním případě volejte policii, pro zadržování cizí věci, s tím že odmítají vydat papírové vyjádření, co s vaším výrobkem je (nejlépe po radě s SOS či obchodní inspekcí).

(Tuto zkušenost mám se Softcomputer v Brně! Odmítli mi vrátit peníze, uznat reklamaci, nutili mi neoriginální adaptér k notebooku s rozdílnou zárukou - přitom jsem měl od výrobce záruku na nechtěné rozbití, nakonec polovičaté nestandardní řešení, vedení firmy se domluvilo s Acerem na revizní kontrole výrobku, poté již závada uznána)

4) Pokud se stane, že notebook reklamujete vícekrát a chcete už zpátky peníze a oprava je oprávněná (3./4. oprávněná), tak vám stačí protokol od servisu, ve kterém je uvedené, že jste si zažádali o vrácení peněz a že vám již výrobek z tohoto důvodu nebyl vydán. V tu chvíli vám stačí zajít za obchodníkem a ten vám ty peníze prostě musí dát.
Pokud by jste ale reklamovali přes prodejce, tak ten vám píše vlastní protokoly a může opět dělat potíže! Může vám to právo upřít a tím se opět dostáváme k bodu 3, kdy se může stát, že budete v bezvýchodné, nevýhodné situaci! Ta se vám v případě reklamace u výrobce/servisu nestane.

Co v servisu?
Pokud už se stane, že výrobce/servis zamítne reklamaci opakovaně, je dobré se obrátit telefonicky na soudního znalce, který vám může velmi dobře a zdarma poradit, jestli je vaše závada reklamovatelná, nebo ne.
Pokud vám jasně řekne že ANO, domluvte se telefonicky se servisem (nejlépe osobně s technikem), že pokud tu závadu neprověří, dáte to k soudnímu znalci a k rozhodčímu soudu (či jak se to jmenuje). Technik vám to okamžitě uzná, protože nebude stát o opletačky. Problém může být ale u velkých sběrných servisů (Acer z vlastní zkušenosti). Kdy mohou notebooky zkoušet na galvanicky oddělených zásuvkách a v tu chvíli se některé vady nemusí projevit (např. špatné odstínění zdroje). Pak nezbývá, než vysolit 1000kč za soudního znalce (nejlépe u takového, který je naprosto přesvědčen o vadě výrobku po telefonickém vysvětlení). Věřte, i těch 1000kč se vyplatí, protože se vám 100% vrátí. Nebo pokud jste Indiana Jones, tak zariskovat jako já a hádat se s prodejcem se zákoníkem v ruce a dobrou informací od soudního znalce :D

jak u Lenova?

Zajít osobně po telefonické domluvě do nasmlouvaného servisu, servismeni jsou ve většině případu naprosto slušní, etičtí lidé, kteří si dávají pozor na to abyste s nimi byli spokojeni! Dokonce vám občas uznají i naprosto zjevně vámi způsobenou závadu! Jen pro to, aby u vás měli dobré jméno, další zákazníky a tak i další peníze od výrobce za kvalitní služby!

Na závěr menší reklama pro servis lenova:
Naprosto skvěle, profesionálně, chápavě a lidsky se ke mě chovali v ITS v Brně! Jsou rychlí, dá se s nimi domluvit i na takových věcech, že jim ráno notes donesete a přesně ve 3 odpoledne jej máte zpátky.
Doporučuju všemi 10. (2x vlastní zkušenost, naprosto předčili veškéré mé očekávání)

Omg, to sem to zase natáhl....no..aspoň sem řekl naprosto vše (a že to byly nepříjemné zkušenosti!) :D
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.

Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

CrackonoS

Příspěvekod CrackonoS » 23 dub 2010 17:03

Ahoj takze eskapady pokracuji.

Notebook SL400 mel 4 rozdilne vady - vymena spodniho deklu z duvodu zapadeni zastrcky napajeni ze site, nesel zvuk takze vymena repraku, vylomeny pant a nasledna vymena a do ctvrtice nesly bocni tlacitka ovladani takze nasledna vymena krytu.

Kdyz jsem ho nesl pritelkyni ze servisu, (drive tu nekdo psal ze BitServis je OK), objevil jsem nejake bublinky na krytu plus prasklinku v oblasti ovl. hlasitosti. Tak jsem se nastval a sel do Mironetu a tam rekl, ze chci odstoupi od smlouvy a vratit penize.

Jenze...Cesky servis, kam ntb Mironet poslal se vyjadril, ze ntb byl neodborne opraven a ze srouby zpusobily ty bublinky. A mame si to nechat jit opravit servisem.

Toto je vyjadreni technika:

Notebook je po nekvalifikovanem zasahu. Po konzultaci s IBM, je lepsi at opravu resi servis, ktery opravu uskutecnoval pred nami. Krytka, ktera ma vypoukliny od sroubu se musi koupit na naklady servisu, ktery skodu na stroji zpusobil. Minula oprava byla provadena v Bitservisu.

=> Dle Mironetu nemam pravo na vraceni penez, a rusi mi pry i tu dalsi zavadu (4), ktera byla zpusobena servisem. A mela za nasledek ty bublinky (5) vadu.

Tak se ptam. Na co mam ted narok? Kdyby to BitServis nepo..bal, tak bych mel pravdepodobne narok na vraceni penez. Ale co mam ted delat, kdyz notebook je vetsinu casu v servisu, pritelkyne jej potrebuje do skoly a tohle vypada jeste na hodne dlouhy obihani. Mam moznost po servisu pozadovat penize, o ktere jsem prisel odstoupenim od smlouvy a nebo se musim smirit s tim, ze oni neco pohnojili a ja jen stahnu ocas a necham si to opet do 2 tydnu opravit?

Díky za odpoveď :?

zivan
guru
Příspěvky: 3442
Registrován: 26 kvě 2008 17:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod zivan » 23 dub 2010 19:24

Koukam na stranky Mironetu a tam maji jako autorizovany servis uvedeny jen Cesky servis. Odkazali te do Bitservisu v Mironetu?
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W

CrackonoS

Příspěvekod CrackonoS » 23 dub 2010 19:39

Byl jsem v Mironetu na Chodove a tam mi rekli, ze to uspisim tim, ze to dam do autorizovaneho servisu (jen tohle zadnycesky servis), ze pry by to tam stejne museli posilat. A tady na foru myslim nekdo zminoval ze BitSevis je ok, tak jsem to tam hodil. Jinak seznam autorizovanych servisu jsem nasel na lenovo.cz. A ani v Mironetu to nevideli jako problem, ze jsme ho dali prave tam.

Spise me zajima co mam delat ted. :?

mystikp
píše často
Příspěvky: 284
Registrován: 13 dub 2009 23:39

Příspěvekod mystikp » 23 dub 2010 23:31

Nejlepší bude když se na radu zeptáš tady:
http://www.spotrebitele.info/
tohle už nejsou problémy pro znalce notebooků, ale spíš pro právníka...

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 24 dub 2010 19:02

Takže úplně jednoduše... :-)

Reklamovat můžeš jak u prodejce, tak u výrobce (Dle zákona je to úplně nastejno) na místech, které pověřil reklamacemi...a to jsou autorizované servisy

To znamená, že mironet může mluvit co chce, ale pokud ty zajdeš do servisu, kde to zpackali a reklamuješ vadu (je úplně jedno že ji způsobil servis, je to vada!).

Výslovně jim v servisu řekneš že chceš vrátit peníze z důvodu 4. (či 5.) reklamace dle zákona, a pak ti servis musí vystavit po uznání závady (tak to ti snad uznaj, že to zpackali!) protokol, do kterého ti uvedou že notebook si již ponechali a buď ti vrátí peníze za lenovo, nebo přímo lenovo, nebo tě odkážou s nějakou vracenkou do mironetu (což by neměli, protože reklamuješ u výrobce) a musí ti vrátit peníze.

Na tobě jako zákazníkovi neleží žádné bedra co se týče špatně provedeného zásahu technika! (vlastní zkušenost, ještě se mi v Aceru omluvili a dali mi úplně nový kus).

Pro upřesnění: Dle zákona je úplně jedno jestli reklamuješ u prodejce, či autorizovaného servisu, či u výrobce.

Ale je lepší reklamovat v servisu, protože prodejci nechtějí vracet peníze - je to pro ně ztáta! A samozřejmě češi jsou vydřiduši k tomu :-(. Výrobce potažmo aut. servis dopředu s těmito náklady počítá a jsou to pro ně běžné.

Radím ti.. Nejdříve čistě servis a že chceš prachy, pokud nebudou moci přímo vracet prachy (za výrobce) z nějakého důvodu, tak jim řekni ať si to vyřeší a že asi budeš muset kontaktovat obchodní inspekci! (Tam si mimo jiné můžeš zavolat a zeptat se jestli postupují dle zákona)

Ještě ti doporučím SOS linku (viz odkaz od mystikp) a tam se ptej, poradí ti zadarmo (jen cena hovoru 9kč za minutu).
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.

Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 24 dub 2010 19:06

K tomu:

Již nikdy nenakupujte v obchodě kde jste byli nespokojení! Možná tím přispějete k jejich menším tržbám, či nejlépe k jejich konci.

Takže pro tebe už žádný mironet! Pro mě třeba už žádný softcom (a že mě to stálo sil těch 6 reklamací!).
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.

Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock

CrackonoS

Příspěvekod CrackonoS » 24 dub 2010 21:19

Poptam se tedy i na tom SOS. Jinak Tobe, slovan, moc diky za tuhle odpoved, nalada se mi otocila hned o 180° :) a myslim, ze nejen me.

Trosku OT: S tim Mironetem mas recht, ale na tohle mam vylozene smulu. Ja napriklad tahal penize za telefon z novy-mobil.cz 7 mesicu...

slovan
píše často
Příspěvky: 304
Registrován: 24 zář 2007 15:57
Bydliště: Brno

Příspěvekod slovan » 24 dub 2010 22:33

To je smutné ... :-( A tak ještě že se nakonec povedlo ;-)

Říkám....nakoupit u českého prodejce ano (na dobírku; neplatit předem)...

Reklamovat u českého prodejce? NE NE NE A NE...jsou to nechutné svině, které vidí jenom prachy a zákony se neobtěžují (ve většině případů; poklona tomu malému procentu čestných prodejců).

Také se od roku +- 2007 objevila v zákoně zmínka (nebo možná poznámka k zákonu) o tom, že primárním místem k reklamaci by měl být servis, či výrobce pro jednodušší a méně problémové reklamace, s tím že prodejci samozřejmě dále náleží povinnost..
Stolní Mini PC: Node 304 (MiniITX), Core i5 3470, 8GB RAM, GTX650Ti, 1TB HDD.

Notebook: Thinkpad R61 14,1", Win 8, dock


Zpět na „notebooky Lenovo (dříve IBM)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů