Záruční doba na vyměněné díly a postup při reklamaci
Záruční doba na vyměněné díly a postup při reklamaci
EDIT 2.11.2012: Po delší době jsem zavítal na foruma koukam, že můj původní příspěvek má celkem slušnou návštěvnost. Takže jsem se rozhodl za a) všem poděkovat a doufám, že každý kdo hledal pomoc ji v píspěvku alespoň z části někde našel.
b přišpendlit veřejně svoji diplomku na téma "Odpovědnost za vady a záruka dle občanského zákoníku". Pokud bude někdo chtít nastudovat může, je tam zmíněno i o jak to bude v novém občanském zákoníku atd.
Ale upozorňuji, že se to hůře čte.
http://uloz.to/xZq8B8t/diplomova-prace-pdf
Všechny Vás zdraví,
Marek
Takže řeším následující problém: na sony vaio notebooku, který jsem koupil jako občan v září 2008 mi odešla grafika (slavná nVidia řady , při reklamaci byla vyměněna celá základní deska (září 2009). Teďkom, listopad 2010, mi odešla grafika znovu. Notebook je mimo záruku, ale podle zákona i podle podmínek samotného prodejce, cituji "Vyřídí-li se reklamace občana výměnou vadného zboží za bezvadné, plyne na nové zboží záruční doba znovu od jeho převzetí.", bych měl mít novou 24 měsíční záruční dobu na základní desku.
Zkoušel už někdo někdy reklamovat vyměněný náhrádní díl takhle po záruce? Jak obchod reagoval a jestli byla reklamace vyřízena nebo ne. Jsem docela zvědavý na přístup obchodu ElviaPro a jsem si na 99,9% jistý že jdu reklamovat základní desku v právu, takže to celé nenechám pouze u případného odmítnutí prodejce...
b přišpendlit veřejně svoji diplomku na téma "Odpovědnost za vady a záruka dle občanského zákoníku". Pokud bude někdo chtít nastudovat může, je tam zmíněno i o jak to bude v novém občanském zákoníku atd.
Ale upozorňuji, že se to hůře čte.
http://uloz.to/xZq8B8t/diplomova-prace-pdf
Všechny Vás zdraví,
Marek
Takže řeším následující problém: na sony vaio notebooku, který jsem koupil jako občan v září 2008 mi odešla grafika (slavná nVidia řady , při reklamaci byla vyměněna celá základní deska (září 2009). Teďkom, listopad 2010, mi odešla grafika znovu. Notebook je mimo záruku, ale podle zákona i podle podmínek samotného prodejce, cituji "Vyřídí-li se reklamace občana výměnou vadného zboží za bezvadné, plyne na nové zboží záruční doba znovu od jeho převzetí.", bych měl mít novou 24 měsíční záruční dobu na základní desku.
Zkoušel už někdo někdy reklamovat vyměněný náhrádní díl takhle po záruce? Jak obchod reagoval a jestli byla reklamace vyřízena nebo ne. Jsem docela zvědavý na přístup obchodu ElviaPro a jsem si na 99,9% jistý že jdu reklamovat základní desku v právu, takže to celé nenechám pouze u případného odmítnutí prodejce...
Naposledy upravil(a) Nazgul dne 03 lis 2012 10:18, celkem upraveno 1 x.
Nedavno jsem dohledaval informace, protoze me to zajimalo a obavam se, ze zaruku nemas
V obc. zakoniku je formulace:
Tobe nemenili cely notebook a asi ani soucastku, na kterou by ti potvrdili zaruku - tj. nekoupil sis zakladni desku, kterou sis pak nechal namontovat, ale chtel jsi provest opravu a v ramci ni se menila i soucastka (zakladni deska).
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... na-opravu/
http://forum.cs-servisyelektroniky.com/ ... .php?id=37
http://www.epravo.cz/top/prakticke-rady ... 29529.html
V obc. zakoniku je formulace:
Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Tobe nemenili cely notebook a asi ani soucastku, na kterou by ti potvrdili zaruku - tj. nekoupil sis zakladni desku, kterou sis pak nechal namontovat, ale chtel jsi provest opravu a v ramci ni se menila i soucastka (zakladni deska).
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... na-opravu/
http://forum.cs-servisyelektroniky.com/ ... .php?id=37
http://www.epravo.cz/top/prakticke-rady ... 29529.html
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
No tohle bude asi zajimavy roblém, nicméně stále si trvám na svém. Na všechny výrobky je standardní dvou letá záruka pokud jsou předmětem kupní smlouvy. Teď jde o to, jestli byla základní deska předmětem kupní smlouvy a to si myslím že ano. Není potřeba si základní desku koupit, byla vyměněna v rámcí rozporu s kupní smlouvou jako součástka za novou, a tím pádem na ní běží nová záruční doba.
Přijde mi to analogické k tomu, že se vymění celý notebook třeba po roce, i v tomto případě si zákazník notebook nekoupil a stejně na něj běží nová záruční doba...
Teď mě čeká zálohovní dat co zbyly na disku a pak to odnesu a uvidím. Pokud to neveou budu to pak řešit přes SOS a ČOI a pokud mi dají za pravdu potáhnu to přes žalobu k soudu.
EDIT: S tou zárukou u té součástky bych to viděl následovně: Byla součástka předmtem záruky? Byla (24 měsíční záruka se vztahuje jak na notebook tak na všechny jeho části). Byla součástka vymněna? Byla, lze dokázat ze servisní zprávy. = Přerušení záruční doby a počátek běhu nové. To "byla li na ni poskytnuta záruka" chápu tak že součástka byla měněna v rámci záruční opravy.
Další vývoj případu sem budu psát, ať máte i ostatní představu jak to probíhá. Pokud totiž uspěju, znamená to, že vadná nVidia by s vysokou pravděpodobností vedla postupem času k vrácení peněz (karta se bezproblému do dvou let vysype, stačí třikrát a máte nárok na vrácení peněz).
Přijde mi to analogické k tomu, že se vymění celý notebook třeba po roce, i v tomto případě si zákazník notebook nekoupil a stejně na něj běží nová záruční doba...
Teď mě čeká zálohovní dat co zbyly na disku a pak to odnesu a uvidím. Pokud to neveou budu to pak řešit přes SOS a ČOI a pokud mi dají za pravdu potáhnu to přes žalobu k soudu.
EDIT: S tou zárukou u té součástky bych to viděl následovně: Byla součástka předmtem záruky? Byla (24 měsíční záruka se vztahuje jak na notebook tak na všechny jeho části). Byla součástka vymněna? Byla, lze dokázat ze servisní zprávy. = Přerušení záruční doby a počátek běhu nové. To "byla li na ni poskytnuta záruka" chápu tak že součástka byla měněna v rámci záruční opravy.
Další vývoj případu sem budu psát, ať máte i ostatní představu jak to probíhá. Pokud totiž uspěju, znamená to, že vadná nVidia by s vysokou pravděpodobností vedla postupem času k vrácení peněz (karta se bezproblému do dvou let vysype, stačí třikrát a máte nárok na vrácení peněz).
K těm linkům dole v tvém příspěvku dodám jen to, že zaměňuješ výměnu dílu v rámci záruční opravy (tzn. notebook byl v záruce, reklamován a byl mu vyměněn jeden díl) a opravu pozáruční (notebook již v záruce nebyl, byl opraven a byl mu v rámci opravy vyměněn díl). Obě situace jsou zcela odlišné. K tvoji situaci (tedy opravě po záruce a pak následné záruční době vyměněného dílu) dodám to, že je důležité ohlídat si, jakou smlouvu uzavíráte. Pokud smlouvu o dílo - pak je záruční doba 3 měsíce. Pokud kupní smlouvu s montáží pak 24 měsíců.
Nicméně, jak upozorňuji, výměna dílu za nový v rámci reklamace - dám notebook na reklamaci a oni v něm něco vymění, má za následek že na nově vyměněný díl začne běžet nová záruční doba. Podmínkami jsou, aby byl notebook koupen občanem, tzn ne na IČ společnosti/živnostníka. Dneska jsem mluvil s mým přednášejícím na spotřebitelské právo a dal mi za pravdu, takže pokud jste někdo v podobné situaci tak tvrdě do nich.
Nicméně, jak upozorňuji, výměna dílu za nový v rámci reklamace - dám notebook na reklamaci a oni v něm něco vymění, má za následek že na nově vyměněný díl začne běžet nová záruční doba. Podmínkami jsou, aby byl notebook koupen občanem, tzn ne na IČ společnosti/živnostníka. Dneska jsem mluvil s mým přednášejícím na spotřebitelské právo a dal mi za pravdu, takže pokud jste někdo v podobné situaci tak tvrdě do nich.
Nejsem pravnik, takze jsem sem jen dal, co jsem nasel. Urcite bude spoustu lidi zajimat, jestli se ti podari ziskat penize nebo alespon novou grafiku
Sam jeste nevim, jestli budu mit u me grafiky stesti a prezije nebo mi odejde tesne po trilete zaruce.
Sam jeste nevim, jestli budu mit u me grafiky stesti a prezije nebo mi odejde tesne po trilete zaruce.
HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP Universal USB-C Dock + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
Takže jsem právě dotelefonoval a vrátil se z prodejny.
Měl jsem sebou notebook, paragon, reklamační protokol a servisní zprávu na které bylo jednoznačně uvedeno že došlo k výměně desky. Na prodejně ElviPro na Chodově jsem se setkal s docela solidním paradoxem. Dali mi k dispozici nějakýho prodavače co má na starosti reklamace a se kterým sem jednal, jméno nevím bohužel. Nejprve přikyvoval že ok, ale pak se vytasil s tím, že servis provádělo servisní středisko a že se o tomhle mám bavit s níma. Namítl jsem že jde o rozpor s kupní smlouvou, kterou jsem uzavřel s ElviPro, mým smluvním partnerem jsou tedy oni a že mě upřímně nezajímá jestli využívají externí servis. Na to zaměstnanec pronesl že si myslí něco jiného, vytáhl telefon, vzal si všechny papíry co jsem donesl stranou a asi 15 minut telefonoval s nějakým chytrolínem ze servisu.
Po návrtu prohlásil že záruka na notebook je dvouletá, že už uplynula a převykládal mi že se záruční doba zastavuje jen po dobu co je notebook v servisu. Na to, že jsem ho doplnil, že druhý odstavec paragrafu 627 co mi právě řekl, zároveň uvádí, že na vyměněné součástky běží záruční doba nová, milý zaměstnanec nereagoval.
Nezbylo mi než uznat že má právo na to mi reklamaci neuznat a že to chci písemně. Trvalo to snad roky než jsem ho dokopal k tomu, aby mi dal písemně že mi reklamaci neuznává, nakonec teda podlehl a odešle jsem s papírem, na kterém stojí "...u notebooku uplynula záruční 2 letá lhůta, proto nelze reklamaci uplatnit" a poslal mě pryč že si mám zavolat do servisu e mi řeknou to samé.
Čekal jsem že když milý prodavač něčemu nerozumí, tak že si zavolá někomu kdo bude něco vědět. Doma jsem si vyjel kontakty na elviapro a postupně přes sekretariát získal číslo na ženskou ze spotřebního oddělení. Trefil jsem se zrovna do nějakého jednání, takže si mě stručně vyslechla, evidentně věděla co odstavec 2 znamená a chtěla vědět jméno toho kdo i reklamaci zamítl, což sem z podpisu nerozluštil. Domluvili jsme si podrobný telefonický rozhovor na zítra, kdy bude mít na mně čas, takžejsem zvědavý, jestli se konečně domůžu svého práva a nebo mne donutí podat žalobu.
Takže zítra můžete očekávat další aktualizaci případu.
PS: našel jsem srovnatelný případ u ACERu, který už narozdíl od mé zkušenosti věděl o co jde, ale vmlouval se pak na to, že výměna vadného dílu nebyla učinna v rámci reklamace, že reklamaci zamítli a díl vyměnili z dobré vůle. Následně pak couvli, když měla celá zálěžitost jít přes SOS. Doufám že takového zastírání práva se u SONY nedočkám.
Měl jsem sebou notebook, paragon, reklamační protokol a servisní zprávu na které bylo jednoznačně uvedeno že došlo k výměně desky. Na prodejně ElviPro na Chodově jsem se setkal s docela solidním paradoxem. Dali mi k dispozici nějakýho prodavače co má na starosti reklamace a se kterým sem jednal, jméno nevím bohužel. Nejprve přikyvoval že ok, ale pak se vytasil s tím, že servis provádělo servisní středisko a že se o tomhle mám bavit s níma. Namítl jsem že jde o rozpor s kupní smlouvou, kterou jsem uzavřel s ElviPro, mým smluvním partnerem jsou tedy oni a že mě upřímně nezajímá jestli využívají externí servis. Na to zaměstnanec pronesl že si myslí něco jiného, vytáhl telefon, vzal si všechny papíry co jsem donesl stranou a asi 15 minut telefonoval s nějakým chytrolínem ze servisu.
Po návrtu prohlásil že záruka na notebook je dvouletá, že už uplynula a převykládal mi že se záruční doba zastavuje jen po dobu co je notebook v servisu. Na to, že jsem ho doplnil, že druhý odstavec paragrafu 627 co mi právě řekl, zároveň uvádí, že na vyměněné součástky běží záruční doba nová, milý zaměstnanec nereagoval.
Nezbylo mi než uznat že má právo na to mi reklamaci neuznat a že to chci písemně. Trvalo to snad roky než jsem ho dokopal k tomu, aby mi dal písemně že mi reklamaci neuznává, nakonec teda podlehl a odešle jsem s papírem, na kterém stojí "...u notebooku uplynula záruční 2 letá lhůta, proto nelze reklamaci uplatnit" a poslal mě pryč že si mám zavolat do servisu e mi řeknou to samé.
Čekal jsem že když milý prodavač něčemu nerozumí, tak že si zavolá někomu kdo bude něco vědět. Doma jsem si vyjel kontakty na elviapro a postupně přes sekretariát získal číslo na ženskou ze spotřebního oddělení. Trefil jsem se zrovna do nějakého jednání, takže si mě stručně vyslechla, evidentně věděla co odstavec 2 znamená a chtěla vědět jméno toho kdo i reklamaci zamítl, což sem z podpisu nerozluštil. Domluvili jsme si podrobný telefonický rozhovor na zítra, kdy bude mít na mně čas, takžejsem zvědavý, jestli se konečně domůžu svého práva a nebo mne donutí podat žalobu.
Takže zítra můžete očekávat další aktualizaci případu.
PS: našel jsem srovnatelný případ u ACERu, který už narozdíl od mé zkušenosti věděl o co jde, ale vmlouval se pak na to, že výměna vadného dílu nebyla učinna v rámci reklamace, že reklamaci zamítli a díl vyměnili z dobré vůle. Následně pak couvli, když měla celá zálěžitost jít přes SOS. Doufám že takového zastírání práva se u SONY nedočkám.
Takže předpokládám že toto je už předposlední aktualizace tohoto topicu.
Elvia-Pro, potažmo servis Sony přiznal můj právní nárok na reklamaci, takže minimálně u Sony trvejte na reklamaci vyměněného dílu a mělo by vám být vyhověno.
Poslední na co čekám je servisní zpráva, snad oprava/výměna proběhne bez problému a notebook bude vrácen opravený.
Elvia-Pro, potažmo servis Sony přiznal můj právní nárok na reklamaci, takže minimálně u Sony trvejte na reklamaci vyměněného dílu a mělo by vám být vyhověno.
Poslední na co čekám je servisní zpráva, snad oprava/výměna proběhne bez problému a notebook bude vrácen opravený.
Tak dnes po třech týdnech je notebook doma vrácený z reklamace, opravený a funkční. Jediným neduhem je to, že v reklamačním protokolu je zapsána pouze oprava dílu a nikoli jeho výměna, což se ještě pokusím vyešit. Nicméně i tak je poitivní fakt, že k opravě došlo. Pokud e někdo v podobné situaci jako já, doporučuji na prodejce zatlačit, jste v právu.
Došlo k znovuotevření celého případu, nebudu znovu psát co se stalo loni, kdo chce, pročtěte si předchozí pžíspěvky.
Takže uběhlo pár měsíců a vadná G86ka se opět projevila. Pruhy přes obrazovku, modré smrti atd. Vzhledem k tomu že grafika už zkolabovala po třetí tak jsem tentokrát (29.7.2011) při reklamaci žádal odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz (reklamováno u prodejce). Chudák vedoucí prodejny si mě už dobře pamatuje takže všechno již proběhlo bez remcání a za 10 minut jsem šel domu s podanou reklamací.
Momentálně se čeká na vyjádření servisu, notebook s nejvyšší pravděpodobností sedí na Kapschi. Jakmile budu vědět výsledek tak napíšu. Existuje dobrý judikát že v případě třetí stejné závady má spotřebitel právo na vrácení peněz i když je v záruce pouze ta součástka, které se závada týká (a jeli podstatná pro fungování celku).
Čekám nějaký podraz tak držte palce. V nejhorším případě to půjde postupně až k soudu.
Takže uběhlo pár měsíců a vadná G86ka se opět projevila. Pruhy přes obrazovku, modré smrti atd. Vzhledem k tomu že grafika už zkolabovala po třetí tak jsem tentokrát (29.7.2011) při reklamaci žádal odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz (reklamováno u prodejce). Chudák vedoucí prodejny si mě už dobře pamatuje takže všechno již proběhlo bez remcání a za 10 minut jsem šel domu s podanou reklamací.
Momentálně se čeká na vyjádření servisu, notebook s nejvyšší pravděpodobností sedí na Kapschi. Jakmile budu vědět výsledek tak napíšu. Existuje dobrý judikát že v případě třetí stejné závady má spotřebitel právo na vrácení peněz i když je v záruce pouze ta součástka, které se závada týká (a jeli podstatná pro fungování celku).
Čekám nějaký podraz tak držte palce. V nejhorším případě to půjde postupně až k soudu.
Takže posílám poslední příspěvek s mými zkušenostmi. Dnes mi po napsání stížnosti a dalšího byly vráceny peníze za notebook a umožněno odstoupit od kupní smlouvy. Tímto pro mě Sony zase o trochu stouplo, je vidět, že jim i komerční zákazníci nejsou úplně ukradení. Mé díky nakonec patří i Sony Centre obchodu, i když to trvalo a bylo potřeba vyvíjet aktivní tlak, tak nakonec zachovali morální standardy a vrátili mi peníze bez toho abych musel až k soudu.
Jediná věc, která mě mrzí je, že nVidia samotná se v případě vadných grafik g84/86 zachovala jako arogantní monopol. Alespoň že ČR dospěla do fáze, kdy nabízí slušnou podporu spotřebitelů.
Takže závěrem shrnutí, pro ty co nekoupili notebook na ičo:
- Pokud vám v reklamaci opraví notebook tím, že na něm vymění nějakou součástku, tak dle zákona začne na tuto součástku běžet nová 2letá záruka. Ověřit postup servisu lze často i u výrobce, který změny na notebooku eviduje v databázi a to včetně vyměněných dílů.
- Při třetí stejné reklamaci máte nárok na odstoupení od smlouvy, a to i v případě, že reklamace se týkají vyměňovaného dílu, který jako jediný je v záuce a na zboží jako celek už se záruku nevztahuje. Platí ale, že závada musí znemožňovat užívání zboží.
- Při nedodržení zákona prodejcem se musíte obrátit na soud, ČOI pomůže pouze pokutováním prodejce pokud nedodržuje podmínky dané mu zákonem (například vám nevydá reklamační protokol, daňový doklad atd).
A pokud můžu navhnout, tak bych poprosil o sticky vlákno, myslím že lidí s podobným problémem může být více a o tomto je toho na internetu vážně minimum.
Jediná věc, která mě mrzí je, že nVidia samotná se v případě vadných grafik g84/86 zachovala jako arogantní monopol. Alespoň že ČR dospěla do fáze, kdy nabízí slušnou podporu spotřebitelů.
Takže závěrem shrnutí, pro ty co nekoupili notebook na ičo:
- Pokud vám v reklamaci opraví notebook tím, že na něm vymění nějakou součástku, tak dle zákona začne na tuto součástku běžet nová 2letá záruka. Ověřit postup servisu lze často i u výrobce, který změny na notebooku eviduje v databázi a to včetně vyměněných dílů.
- Při třetí stejné reklamaci máte nárok na odstoupení od smlouvy, a to i v případě, že reklamace se týkají vyměňovaného dílu, který jako jediný je v záuce a na zboží jako celek už se záruku nevztahuje. Platí ale, že závada musí znemožňovat užívání zboží.
- Při nedodržení zákona prodejcem se musíte obrátit na soud, ČOI pomůže pouze pokutováním prodejce pokud nedodržuje podmínky dané mu zákonem (například vám nevydá reklamační protokol, daňový doklad atd).
A pokud můžu navhnout, tak bych poprosil o sticky vlákno, myslím že lidí s podobným problémem může být více a o tomto je toho na internetu vážně minimum.
Tos měl docela štěstí:
Mám například zkušenost z Lenova takovou, že záruku prostě po vypršení záruky na NTB neuznají a záruka je pouze 3-měsíční (v době, kdy platila rozšířená záruka - 4. rok - byl měněn v záruce chladič s větráčkem - po cca 1 roce začal větráček opět zlobit, NTB samozřejmě už mimo záruku, ale Lenovo i servis argumentuje právě smlouvou o dílo, protože díl nebyl zakoupen zvlášť atd. - při reklamaci na to samozřejmě zákazníka ale nikde neupozorní, že je záruka pouze 3-měsíční). Však viz výše ...
Jaká je vlastně záruka na náhradní díly při opravě, provedené výměnou?
Existující právní rozbory ukazují, že rozhodující pro určení délky záruky na náhradní díly je typ smlouvy, uzavřené pro provedení opravy. Byla-li sjednána smlouva o dílo, vztahuje se i na díly záruka 3 měsíce. Byla-li na vyměněné díly prokazatelně uzavřena kupní smlouva, platí záruční doba 24 měsíců. Při zadávání opravy bohužel zákazník má jen omezené možnosti, jak typ smlouvy ovlivnit, n.b. rozdělit opravu na dvě části (práce pod smlouvou o dílo, díly pod kupní smlouvou). V případném soudním sporu pak zákazník nese břemeno prokazování, zda při zadávání opravy byla vůle sjednat kupní smlouvu. Určitým řešením by bylo zakoupit potřebné díly samostatně, to však nemusí být vždy možné. V případě, kdy hmotná stránka služby výrazně převažuje (např. montáž hands-free sady do automobilu), je vhodné jasně specifikovat, že se jedná o zakoupení věci s následnou montáží.
Mám například zkušenost z Lenova takovou, že záruku prostě po vypršení záruky na NTB neuznají a záruka je pouze 3-měsíční (v době, kdy platila rozšířená záruka - 4. rok - byl měněn v záruce chladič s větráčkem - po cca 1 roce začal větráček opět zlobit, NTB samozřejmě už mimo záruku, ale Lenovo i servis argumentuje právě smlouvou o dílo, protože díl nebyl zakoupen zvlášť atd. - při reklamaci na to samozřejmě zákazníka ale nikde neupozorní, že je záruka pouze 3-měsíční). Však viz výše ...
TP T61 7664-18G, 2x2GB RAM 800MHz, Intel SSD 330 180GB, Advanced Mini-Dock
TP X230 2320-2QG (IPS, UB dock), 2x8GB DDR3 1600MHz, 128GB mSATA Crucial M4 SSD
TP X230 2320-2QG (IPS, UB dock), 2x4GB DDR3 1600MHz, 256GB mSATA Crucial M500 SSD
TP X230 2320-2QG (IPS, UB dock), 2x8GB DDR3 1600MHz, 128GB mSATA Crucial M4 SSD
TP X230 2320-2QG (IPS, UB dock), 2x4GB DDR3 1600MHz, 256GB mSATA Crucial M500 SSD
No tohle je úplně jiná věc.
Oprava notebooku v záruční době není žádné dílo a není možné na ni vztahovat žádnou úpravu smlouvy o dílo. Jedná se o to, že prodávající je v rozporu s kupní smlouvou a jeho povinností je dodat plnění řádně. Pokud se na prodané věci projeví v záruční době skrytá vada, jedná se o rozpor s kupní smlouvou a ze zákonné úpravy kupní smlouvy jej musí prodávající odstranit.
Pokud je daný předmět vyměněn nebo je vyměněna jeho část, počíná běžet na daný předmět nebo jeho část nová záruční doba od počátku a to v délce odpovídající původnímu smluvnímu vztahu. Pokud jste měl záruku dva roky, tak běží opět záruka dva roky.
Vámi uvedený případ se vztahuje pouze na pozáruční opravu, kde se většinou skutečně uzavírá smlouva o dílo, která má odlišnou délku záruční doby.
Pokud byste měl zájem, mohu Vám poslat svoji diplomovou práci, kterou jsem shodou okolností psal na toto téma.
Problém je v tom, že tyhle věci neví ani prodejce, protože pro takto hlubokou orientaci potřebujete studium práv a možnost vyhledávání v judikátech Nejvyššího soudu atd. což pochopitelně manager prodejny nemá. Nicméně věřte mi, že pokud je budete tlačit aby si to nechali posoudit podnikovým nebo externím právníkem protože jim hrozíte žalobou k soudu a v případě výhry i medializací celé kauzy, tak velmi brzy zjistí svůj omyl a velmi rádi Vám peníze vrátí.
Oprava notebooku v záruční době není žádné dílo a není možné na ni vztahovat žádnou úpravu smlouvy o dílo. Jedná se o to, že prodávající je v rozporu s kupní smlouvou a jeho povinností je dodat plnění řádně. Pokud se na prodané věci projeví v záruční době skrytá vada, jedná se o rozpor s kupní smlouvou a ze zákonné úpravy kupní smlouvy jej musí prodávající odstranit.
Pokud je daný předmět vyměněn nebo je vyměněna jeho část, počíná běžet na daný předmět nebo jeho část nová záruční doba od počátku a to v délce odpovídající původnímu smluvnímu vztahu. Pokud jste měl záruku dva roky, tak běží opět záruka dva roky.
Vámi uvedený případ se vztahuje pouze na pozáruční opravu, kde se většinou skutečně uzavírá smlouva o dílo, která má odlišnou délku záruční doby.
Pokud byste měl zájem, mohu Vám poslat svoji diplomovou práci, kterou jsem shodou okolností psal na toto téma.
Problém je v tom, že tyhle věci neví ani prodejce, protože pro takto hlubokou orientaci potřebujete studium práv a možnost vyhledávání v judikátech Nejvyššího soudu atd. což pochopitelně manager prodejny nemá. Nicméně věřte mi, že pokud je budete tlačit aby si to nechali posoudit podnikovým nebo externím právníkem protože jim hrozíte žalobou k soudu a v případě výhry i medializací celé kauzy, tak velmi brzy zjistí svůj omyl a velmi rádi Vám peníze vrátí.
zdravím, chtěl bych se zeptat zdali mi dáte tip jak na servisní středisko ITS ktere sservisuje notebooky apple o koupeny u prodejce iStyle.
jedná semi o to. notebook končil v záruce za cca 2 měsice rozhodl jsme ze že ho dám do reklamace a zkoušel sem vyreklamovat baterku dispaly a přehřívání.
v rámci reklamace mi vyměnili desku a cely display včetně pantu antén wifi atd.
Když jsme si do notebook dával vic rám ( dle návodu od výrobce apple) tak sem si všiml zajímavé věci. Na desce jsou zkorozivělé kontakty. z čehož usuzuji že rozhodně není nová.
Zájímá mě. mám nárok na opravdu nový díl a běží mi na desku a display 2 roky záruky ? Díky Radek.
jedná semi o to. notebook končil v záruce za cca 2 měsice rozhodl jsme ze že ho dám do reklamace a zkoušel sem vyreklamovat baterku dispaly a přehřívání.
v rámci reklamace mi vyměnili desku a cely display včetně pantu antén wifi atd.
Když jsme si do notebook dával vic rám ( dle návodu od výrobce apple) tak sem si všiml zajímavé věci. Na desce jsou zkorozivělé kontakty. z čehož usuzuji že rozhodně není nová.
Zájímá mě. mám nárok na opravdu nový díl a běží mi na desku a display 2 roky záruky ? Díky Radek.
- swarm
- Moderátor
- Příspěvky: 8856
- Registrován: 09 úno 2007 14:22
- Bydliště: zpět v ČR
- Kontaktovat uživatele:
Přímo na nový díl nárok nemáš. Autorizovaný servis může použít i různé použité díly a děje se tak celkem běžně. Koroze kontaktů - nevím, jak moc intenzivní to je, ale to by se asi třeba dalo řešit v rámci nějaké reklamace reklamace jako konkrétní případ, pokud by tam hrozila vyhlídka na brzký konec funkčnosti.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)
Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů