Příspěvekod Nazgul » 18 lis 2010 16:30
Takže jsem právě dotelefonoval a vrátil se z prodejny.
Měl jsem sebou notebook, paragon, reklamační protokol a servisní zprávu na které bylo jednoznačně uvedeno že došlo k výměně desky. Na prodejně ElviPro na Chodově jsem se setkal s docela solidním paradoxem. Dali mi k dispozici nějakýho prodavače co má na starosti reklamace a se kterým sem jednal, jméno nevím bohužel. Nejprve přikyvoval že ok, ale pak se vytasil s tím, že servis provádělo servisní středisko a že se o tomhle mám bavit s níma. Namítl jsem že jde o rozpor s kupní smlouvou, kterou jsem uzavřel s ElviPro, mým smluvním partnerem jsou tedy oni a že mě upřímně nezajímá jestli využívají externí servis. Na to zaměstnanec pronesl že si myslí něco jiného, vytáhl telefon, vzal si všechny papíry co jsem donesl stranou a asi 15 minut telefonoval s nějakým chytrolínem ze servisu.
Po návrtu prohlásil že záruka na notebook je dvouletá, že už uplynula a převykládal mi že se záruční doba zastavuje jen po dobu co je notebook v servisu. Na to, že jsem ho doplnil, že druhý odstavec paragrafu 627 co mi právě řekl, zároveň uvádí, že na vyměněné součástky běží záruční doba nová, milý zaměstnanec nereagoval.
Nezbylo mi než uznat že má právo na to mi reklamaci neuznat a že to chci písemně. Trvalo to snad roky než jsem ho dokopal k tomu, aby mi dal písemně že mi reklamaci neuznává, nakonec teda podlehl a odešle jsem s papírem, na kterém stojí "...u notebooku uplynula záruční 2 letá lhůta, proto nelze reklamaci uplatnit" a poslal mě pryč že si mám zavolat do servisu e mi řeknou to samé.
Čekal jsem že když milý prodavač něčemu nerozumí, tak že si zavolá někomu kdo bude něco vědět. Doma jsem si vyjel kontakty na elviapro a postupně přes sekretariát získal číslo na ženskou ze spotřebního oddělení. Trefil jsem se zrovna do nějakého jednání, takže si mě stručně vyslechla, evidentně věděla co odstavec 2 znamená a chtěla vědět jméno toho kdo i reklamaci zamítl, což sem z podpisu nerozluštil. Domluvili jsme si podrobný telefonický rozhovor na zítra, kdy bude mít na mně čas, takžejsem zvědavý, jestli se konečně domůžu svého práva a nebo mne donutí podat žalobu.
Takže zítra můžete očekávat další aktualizaci případu.
PS: našel jsem srovnatelný případ u ACERu, který už narozdíl od mé zkušenosti věděl o co jde, ale vmlouval se pak na to, že výměna vadného dílu nebyla učinna v rámci reklamace, že reklamaci zamítli a díl vyměnili z dobré vůle. Následně pak couvli, když měla celá zálěžitost jít přes SOS. Doufám že takového zastírání práva se u SONY nedočkám.