Neuznaná reklamace adaptéru

Diskuse o veškerém příslušenství. Brašny, externí disky, přídanvé karty, WiFi atp.
Ebron
občas něco napíše
Příspěvky: 6
Registrován: 18 bře 2013 13:51

Neuznaná reklamace adaptéru

Příspěvekod Ebron » 18 bře 2013 14:09

Dobrý den,

chci se zeptat jak můžu postupovat při neuznání reklamace adaptéru notebooku ASUS, kdy nesouhlasím s vyjádřením techniků.

Můj adaptér fungoval, později se začala trochu lámat takováa ta ochrana proti zlomení kabelu v oblasti koncovky, tak sem ji přelepil izolepou, aby se nepoškodila úplně. Koncovka však dále fungovala.

Jednou sem nechal notebook na nabíječce a odjel jsem na 4 hodiny pryč. Když sem přijel zjistil sem, že notebook se nenabíjí a že ani nesvítí dioda na trafu. První, co jsem zkusil bylo vyměnit kabel z elektriky do trafa, ale nepomohlo to. To podle mě znamená závadu na trafu, už jen proto že koncovka předtím fungovala a teď se ani nezapíná ta dioda ani se trafo nezahřívá po připojení do sítě.

Tak jsem tedy adaptér reklamoval (i se slepenou avšak fungující koncovkou). Čekal sem 14 dnů na vyjádření. Poté mi došlo, že reklamace nemůže být uznána, protože splňuje podmínky vyjímky ze záruky. Tak jsem si vyjímky přečetl a napsal jsem jim, ať to více specifikují, proč nemůže být reklamace uznána. Poslali mi fotku přelepené koncovky, a že je mechanicky poškozena (jelikož byla na fotce furt přelepena ani se nepodívali pod tu izolepu, jak to vypadá). Odepsal jsem, že jsem to reklamoval kvůli nefungujícímu trafu, že koncovka je přelepená spíš preventivně, že se tam lámala ta ochrana a že fungovala. Odepsali mi, že technici určili závadu v koncovce, a pokud nesouhlasím s placenou náhradou adaptéru (1200kc) tak ať jim jen pošlu, že nesouhlasím.

Ovšem podlě mě, už jen dioda je příznakem, že nefunguje trafo,... a tak se chci zeptat co můžu dělat. Jestli to jde nějak vyřešit. Můžu tedy místo placené náhrady celého adaptéru požadovat o placenou opravu koncovy (myslím, že tato položka nemůže být nijak drahá oproti celému adaptéru) a poté přezkoušeni funkčnosti adaptéru, když je teda chyba v koncovce? Nebo jak je přesvědčit jinak?

Děkuji všem za odpověď

Gerchan
občas něco napíše
Příspěvky: 88
Registrován: 02 pro 2011 21:59

Příspěvekod Gerchan » 18 bře 2013 14:18

Podle tvého popisu jsi závadu nezpůsobil a přelepením koncovky tak, aby držela a neurvala se úplně, si neporušil podmínky užívání. Jasně, koncovka se může opotřebovat normálním používáním, ale nestojí 1200 Kč, to už bys měl lepší koupit adaptér nový. Ale pokud jsi si opravdu jistý, že závadu si nezpůsobil nepovoleným užíváním, napiš jim ještě jednou a pohroz jim ČOIkou, protože na záruční opravu máš plné právo.

orgasmic
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9098
Registrován: 23 dub 2007 08:54
Bydliště: International

Příspěvekod orgasmic » 18 bře 2013 14:45

Jestli budou trvat na svem, tak jim napis, ze si zaplatis znalecky posudek od soudniho znalce a predas to pravnikovi a budes po nich vsechny financni prostredky pozadovat.

Podle me to pak dal resit nebudou a daji Ti novy adapter.
Obcas to zkousi...ikdyz nechapu duvod, kdyz maji vse proplacene od vyrobce.
Asus ROG Strix G18

Ebron
občas něco napíše
Příspěvky: 6
Registrován: 18 bře 2013 13:51

koncovka

Příspěvekod Ebron » 18 bře 2013 14:58

takže i kdyby byla koncovka jakože ta ochrana proti zlomení kabel uz naprasklá, není to ještě důvod k neuznání reklamace?
Co si myslíte o tom, že diagnistikovali zavadu v koncovce, když evidentně nefunguje to trafo?

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 18 bře 2013 15:02

Pokud poškozená koncovka způsobila zkrat a ten zničil trafo (nějakou pojistku v něm), pak to není na uznání záruky. Konkrétní příčinu ti asi sdělí až znalec.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Ebron
občas něco napíše
Příspěvky: 6
Registrován: 18 bře 2013 13:51

cena

Příspěvekod Ebron » 18 bře 2013 15:03

:D a kolik tak stojí ten znalecký posudek? abych se nepřeplatil ještě víc

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 18 bře 2013 15:06

Přesnou cenu ti neřeknu, ale rozhodně bude rychlejší a jednodušší dojít koupit nové trafo.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Ebron
občas něco napíše
Příspěvky: 6
Registrován: 18 bře 2013 13:51

oprava koncovky

Příspěvekod Ebron » 18 bře 2013 15:11

Jestli mi teda napsali, že závada je v koncovce a reklamaci neuznají kvůli mému poškození koncovky, myslíš, že můžu žádat o placenou opravu koncovky? To pro takového technika snad nemůže být problém, vyměnit koncovku kabelu, když si tuto opravu zaplatím.

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 18 bře 2013 15:12

Autorizovaný servis nic takového nenabízí. Napájecí trafo vedou jako jednu položku a její "opravu" řeší pouze výměnou.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Ebron
občas něco napíše
Příspěvky: 6
Registrován: 18 bře 2013 13:51

oprava

Příspěvekod Ebron » 18 bře 2013 15:15

kdybych nechal koncovku opravit v jiném servisu, kde bymi ji vyměnili, takpříjdu o záruku, že?

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 18 bře 2013 15:28

Na adaptér ano.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Ebron
občas něco napíše
Příspěvky: 6
Registrován: 18 bře 2013 13:51

díky

Příspěvekod Ebron » 18 bře 2013 15:33

tak teda děkuji za odpovědi, asi koupím nový adaptér. sice trochu nechápu proč v servisu účtují manipulační poplatek 600kč za poslání nového adaptéru. Samozřejmě ho koupím jinde. Tak díky :) za pomoc


Zpět na „Příslušenství“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů