Notebook - možnost vrácení při objednávce přes internet
Notebook - možnost vrácení při objednávce přes internet
Má někdo zkušenost s vracením notebooku ve 14 denní lhůtě při koupi přes internet?
-
- píše často
- Příspěvky: 139
- Registrován: 30 kvě 2006 01:41
- Bydliště: Plzen!!! Sometimes Praaag
A co takle poucit o nutnosti vratit to v originalnim obalu, neposkozene a tak daale?? A nejsem si jist jesli vraceni bez udani duvodu neni limitovano rozbalenim, poucte, uz si to taky moc nepamatuji, z obchodniho prava sem sel za 1 a sbohem pravo na veky
Desktop a A6kt-q008 doma, na kolej: VBI Compal HGL30 14.1", S-ATA, SuperMulti, VGA nVidia Go 7600 256MB, 80 GB fujitsu siemens 5400ot., 1024MB Kingmax 667Mhz RAM, abg wifi, celeronek M 410 yonah.
Krevety: máš samozřejmě pravdu, Občanský zákoník (OZ)(č. 40/1964 Sb., ) a Obchodní zákoník (OBZ)(č. 513/1991 Sb., ), není to totéž, zkratky podobné a ne vždy správně použité. Vzhledem k tomu, že se tady pravidelně objevují borci, kteří nejdřív jednají a pak přemýšlí, tak myslím, že opakování není nikdy dost.
Krátká exkurse problematiky odstoupení od spotřebitelských smluv:
§53 odst. 7 občanského zákoníku (OZ)
"Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6 (to už sem vypisovat nebudu, úplné znení občanského zákoníku je snad na 100 webových stránkách) činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní."
§53 odst. 8 OZ
"Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv
...
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,"
Takže tady pozor na nákup ntb, které lze nakonfigurovat (např. HP Top Config.. u VBI bych to zkonzultoval s jejich obchodními podmínkami). Ještě jsem se sporem, kde by prodejce odmítal vrátit peníze s odkazem na toto ustanovení nesetkal, ale dokážu si představit, že by se to stát mohlo..
§53 odst. 10 OZ
"Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení."
OZ pak dále stanovuje, že:
- smluvní ujednání spotřebitelských smluv se nemohou odchýlit od zákona v neprospěch spotřebitele. Spotřebitel se zejména nemůže vzdát práv, které mu zákon poskytuje, nebo jinak zhoršit své smluvní postavení,
- spotřebitelské smlouvy nesmějí obsahovat ujednání, která v rozporu s požadavkem dobré víry znamenají k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran.
Toliko teorie.
V praxi bych nakupoval jen u e-shopů, které nají na svých stránkách svoje obchodní podmínky (které korespondují s tím, co jsem výše citoval z OZ). Zoží vracet v původním obalu a pokud možno nepoškozené (rozbalit a používat v prvních 14 dnech ho můžu). Pokud by došlo k problémům, nejdříve se obrátit na sdružení pro ochranu spotřebitele (mají bezplatný poradenský servis) a pak případně na právníka (ale to už zadarmo nebude )
[/i]
§53 odst. 7 občanského zákoníku (OZ)
"Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6 (to už sem vypisovat nebudu, úplné znení občanského zákoníku je snad na 100 webových stránkách) činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní."
§53 odst. 8 OZ
"Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv
...
c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,"
Takže tady pozor na nákup ntb, které lze nakonfigurovat (např. HP Top Config.. u VBI bych to zkonzultoval s jejich obchodními podmínkami). Ještě jsem se sporem, kde by prodejce odmítal vrátit peníze s odkazem na toto ustanovení nesetkal, ale dokážu si představit, že by se to stát mohlo..
§53 odst. 10 OZ
"Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení."
OZ pak dále stanovuje, že:
- smluvní ujednání spotřebitelských smluv se nemohou odchýlit od zákona v neprospěch spotřebitele. Spotřebitel se zejména nemůže vzdát práv, které mu zákon poskytuje, nebo jinak zhoršit své smluvní postavení,
- spotřebitelské smlouvy nesmějí obsahovat ujednání, která v rozporu s požadavkem dobré víry znamenají k újmě spotřebitele značnou nerovnováhu v právech a povinnostech stran.
Toliko teorie.
V praxi bych nakupoval jen u e-shopů, které nají na svých stránkách svoje obchodní podmínky (které korespondují s tím, co jsem výše citoval z OZ). Zoží vracet v původním obalu a pokud možno nepoškozené (rozbalit a používat v prvních 14 dnech ho můžu). Pokud by došlo k problémům, nejdříve se obrátit na sdružení pro ochranu spotřebitele (mají bezplatný poradenský servis) a pak případně na právníka (ale to už zadarmo nebude )
[/i]
moara: u mironetu v praze jsem vracel 2 notebooky, vzali bez jakychkoliv reci..jen musis nakracet na prodejnu s kompletnim balenim (v takovem stavu jakem jsi pc dostal) a s tim, ze se odtud nehnes dokud ti nevrati penize..a neni problem..ale to pouze pri dodani postou nebo kuryrem, NE PRI OSOBNIM ODBERU!!! na to bacha..ja ten prvni odebiral osobne, a mel asi 5 vadnych pixlu (ne magapixlu - toto je rozliseni), ale vymluvil jsem se na to, ze pc byl bez systemu, tak jsem to nemohl vyzkouset..
kdyzto alzasoft napr. nabizi tuto sluzbu i v pripade osobniho odberu..tak si precti podminky co ma kazdy prodejce..
a nejlepsi je vracet zbozi co nejdriv..ne ze budes mit 13 dnu pc doma a pote ho vratis..spis budou vic neprijemni nez kdyz jim to prineses treti den..
hodne zdaru..
kdyzto alzasoft napr. nabizi tuto sluzbu i v pripade osobniho odberu..tak si precti podminky co ma kazdy prodejce..
a nejlepsi je vracet zbozi co nejdriv..ne ze budes mit 13 dnu pc doma a pote ho vratis..spis budou vic neprijemni nez kdyz jim to prineses treti den..
hodne zdaru..
Zpět na „Ostatní náměty k diskusi“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů