NVIDIA PhysX / ATI Havoc - diskuze
NVIDIA PhysX / ATI Havoc - diskuze
zdravim
rad, bych tu rozvinul dizkuzi o tehle technologii, tykajici se akcelerace fyziky. Zkousel nekdo tuhle technologii rozjed na nejaky 8xxx rade nvidii? Pokud se nepletu je zaporebi mit ovladac minimalne FW 177.39 a samotne ovladace PhysX. Ve vysledku by to melo velmi pomoc ve hrach podporujici PhysX (napr. UT3 engine hry). Budu rad za kazde info, pripadne vase zkusenosti, pokud jiz nejake mate s PhysX.
rad, bych tu rozvinul dizkuzi o tehle technologii, tykajici se akcelerace fyziky. Zkousel nekdo tuhle technologii rozjed na nejaky 8xxx rade nvidii? Pokud se nepletu je zaporebi mit ovladac minimalne FW 177.39 a samotne ovladace PhysX. Ve vysledku by to melo velmi pomoc ve hrach podporujici PhysX (napr. UT3 engine hry). Budu rad za kazde info, pripadne vase zkusenosti, pokud jiz nejake mate s PhysX.
MSI GX600PX -014cz : C2D 7500 (2.6GHz TDE), Nvidia 8600GT 512MB, 2GB ram, 250GB HDD, win XP, 3dmark06 5200+ b. + Thermaltake R150N01 IXOFT Fanless NTB Cooler
PhysX instrukce na vsech seriich karet GeForce 8/9/GTX (tedy vsech zakladajicich na jadre G80) rozjedou az drivery 180.xx (ktere toho rozjedou vice) = to je ten Nvidia "Big Bang 2". A necekej od toho zadnou slavu, PhysX je teprve v par hrach, plus k tomu musi byt upravene ovladace. Zatim se hovorilo pouze o nekolika MP mapach do UT3. Ghost Recon, ktery treba PhysX tez ma nejspis ani Nvidii za zminku nestoji, a drivery se pro nej uz asi nevyladi. Zatim tedy neni o cem mluvit. Nvidia dela ze vseho velky BOOM, ale v podstate neni zatim nic poradne pouzitelne. Jak jejich BadaBoom na videa, tak podpora OpenGL 3.0 (sprovozni se diky tem ovladacum), ktery mozna vyuziji nejaci profesionalove na alternativnich OS. Myslim, ze jeste tak minimalne pul roku tomu tak bude. Nvidia laka na tyto vnitrni featury, ktere ale stejne zatim tak 95% uzivatelu ani nevyuzije. ATI o techto vecech moc nemluvi, ale neni o nic pozadu, nez Nvidia. Spis to vypada, ze si to zatim nechava pro sebe a pak to na nas hodi az to bude hotove.
Jak se mi PhysX zdálo nezajímavé a not-worth-a-plus-point pro NVidiu, tak po zhlédnutí tohohle videa, jsem docela koukal:
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=28559&r=top
Faktem ovšem zůstává, že oněch her je opravdu jen poskrovnu, jak uvedl Solitary.
http://games.tiscali.cz/news/news.asp?id=28559&r=top
Faktem ovšem zůstává, že oněch her je opravdu jen poskrovnu, jak uvedl Solitary.
Sasha: Hp Compaq 6510b (T8300, 2GB, 160GB, WXGA, WVB)
Natascha: AMD Athlon X2 5000+ EE, Gigabyte GA-MA78G-DS3H 1.0, 2GB Kingston, ASUS EAH4670/DI 512MB GDDR3, Enermax PRO82+ 425W, 80GB Samsung, Thermaltake VG1000BNS WingRS100
Natascha: AMD Athlon X2 5000+ EE, Gigabyte GA-MA78G-DS3H 1.0, 2GB Kingston, ASUS EAH4670/DI 512MB GDDR3, Enermax PRO82+ 425W, 80GB Samsung, Thermaltake VG1000BNS WingRS100
Plus to neni nic, cim by nas (rozsirenejsi) Havoc na GPU od AMD/ATI tez brzo neobstastnil. Kazdopadne i PhysX se zacina ohlasovat do her, jelikoz ma Nvidia silne zazemi mezi vyvojari. Ale jelikoz Havoc je Intelu, tak se AMD take zrovna nemusi obavat, ze by se nerozsiril. Bude to hezky souboj.
(pozn. vsude porad pisu ATI, tak to doufam vsichni chapou jako AMD (resp. AMD/ATI) )
edit: Tahle diskuze nebude mit moc velky smysl a to protoze ma momentalne cela CUDA jen marketingovy vyznam. Nvidia v grafikach nema moc co nabidnout... GTX karty vic zlevnovat uz nemuzou, nejsilnejsi G92 i na 55nm dokaze konkurovat jen slabsimu modelu HD4850. Proto musela Nvidia vyrazit do boje s necim ne uplne hmatatelnym. Tyhle GPGPU systemy jsou velmi slozite a normalni uzivatel do nich vubec nevidi a na tom si Nvidia zaklada, recenzenti pak jen papouskujou co jim Nvidia o tom predhodi, protoze ani vetsina tech recenzentu netusi o co jde. ATI pritom takovy GPGPU system ma uz davno (napr. uz nekolik let se pocita Folding@home na ATI kartach), ale ATI to nikdy moc nevyuzivala k marketingovym ucelum (bohuzel pro ATI?)
(pozn. vsude porad pisu ATI, tak to doufam vsichni chapou jako AMD (resp. AMD/ATI) )
edit: Tahle diskuze nebude mit moc velky smysl a to protoze ma momentalne cela CUDA jen marketingovy vyznam. Nvidia v grafikach nema moc co nabidnout... GTX karty vic zlevnovat uz nemuzou, nejsilnejsi G92 i na 55nm dokaze konkurovat jen slabsimu modelu HD4850. Proto musela Nvidia vyrazit do boje s necim ne uplne hmatatelnym. Tyhle GPGPU systemy jsou velmi slozite a normalni uzivatel do nich vubec nevidi a na tom si Nvidia zaklada, recenzenti pak jen papouskujou co jim Nvidia o tom predhodi, protoze ani vetsina tech recenzentu netusi o co jde. ATI pritom takovy GPGPU system ma uz davno (napr. uz nekolik let se pocita Folding@home na ATI kartach), ale ATI to nikdy moc nevyuzivala k marketingovym ucelum (bohuzel pro ATI?)
az 18x.xx ? tady uz prave pisou neco o 177.xx http://www.nvidia.com/object/physx_8.06.12_whql.html a vim, ze na laptopvideo uz jsou taky nejaky pokusy zprovoznit to, ale co vim, tak zatim bez vysledku
MSI GX600PX -014cz : C2D 7500 (2.6GHz TDE), Nvidia 8600GT 512MB, 2GB ram, 250GB HDD, win XP, 3dmark06 5200+ b. + Thermaltake R150N01 IXOFT Fanless NTB Cooler
- Chlebovnik
- guru
- Příspěvky: 3610
- Registrován: 30 bře 2008 19:20
- Bydliště: K-Vary / Brno
jo aha takhle to je mysleny.. tak to potom jo.. jeste se chci zeptat co se presne rozumi pojmem CUDA? Jsou to upraveny drivery s podporou PhysX pro vetsinu karet nvidia ?
MSI GX600PX -014cz : C2D 7500 (2.6GHz TDE), Nvidia 8600GT 512MB, 2GB ram, 250GB HDD, win XP, 3dmark06 5200+ b. + Thermaltake R150N01 IXOFT Fanless NTB Cooler
solitary: CUDA utility su dostupne pre vsetky nvidia grafiky od 8xxx vyssie aj teraz. nove ovladace do CUDA pridaju port PhysX engine.
neoplex: CUDA je API nvidie pre GPGPU vypocty. AMD/ATI ma nieco podobne pod oznacenim CTM.
neoplex: CUDA je API nvidie pre GPGPU vypocty. AMD/ATI ma nieco podobne pod oznacenim CTM.
Predator 15, MBP 13 Early 2015, T410, Apple iPad 9.7 (2018), Kindle Fire HD 8
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů