Vada jako vlastnost výrobku = reklamace neuznána

notebooky Asus a vše kolem nich
Pekáček

Vada jako vlastnost výrobku = reklamace neuznána

Příspěvekod Pekáček » 17 lis 2008 23:56

Mám u Asusu A6Km-Q072 problém se zvukem, prostě zvuk není čistý. Až po nějaké době jsem si všiml, že problém dělají změny frekvence CPU při různém vytížení. Obrátil jsem se na technickou podporu firmy Asus a bylo mi sděleno, že toto v pořádku není a že při reklamaci zkusí nějakou novější verzi základní desky. Na můj dotaz co se bude dít, když se závadu nepodaří odstranit mi bylo sděleno, že budou postupovat "jinak". Byla to čtvrtá reklamace tohoto ntb (takže asi chápete, že s ním moc spokojený nejsem) a notebook se vrátil s tím, že vada se neprokázala. Zkusil jsem tedy notebook reklamovat opakovaně a jediné co se s notebookem stalo bylo to, že nahradili můj vlastní zakoupený XP Home Asus OEM XP Home licencí a zaměnili mi baterii, výrobní číslo té co se mi vrátila se neshoduje. Znovu jsem ntb reklamoval s žádostí o vysvětlení záměny baterie a neuznané reklamace vady zvuku. NTB se opět vrátil s tím, že se vada neprojevila a testy jsou OK a baterie měněna nebyla. Požádal jsem o vysvětlení na technické podpoře, kde jsem se dozvěděl tyto infomace:


HZ894845 (poslední) - dobropis byl zamitnut z duvotu neopakovani treti zavady (nebo 4 ruznych), baterie vymenena nebyla a dokonce ma velmi slusnou kapacitu (4200), problem se zvukem jiz byl popsan v minule reklamaci, nejedna se o zavadu notebooku.

HZ883293 (předposlední) - Lupani zvuku - prilozeny soubor (pozn. audio 1kHz) byl zkousen i v jinem modelu A6KM, ktery taktez vykazoval stejny problem. Pri pouziti jineho typu A6 (napr. A6U) se problem neprojevil. Jedna se tedy o vlastnost NB.


Toto byla první zpráva o tom, že tam nějaká vada je, ale předcházející protokoly o neuznané reklamaci tvrdí, že vše je OK. Takže se mám spokojit s tím, že tato vada je vlastnost notebooku? Co kdyby celá řada trpěla např. náhodným zhášením obrazových bodů? Nebo nefukčností USB po zapojení dodávané myši? Na můj další dopis mi bylo odpovězeno, že pokud nejsem spokojen s jejich vyjádřením, můžu si nechat vystavit znalecký posudek... Pro vaši informaci - to co mi vadí ve zvuku můžete slyšet tady - nahrávka tónu o frekvenci 1kHz přehrávaná v režimu CPU "dynamic switching", video zde: http://asus-a6km.webovastranka.cz/file/index

Ještě jeden problém mě s tímto ntb trápí a to je přehřívání, když hraji nějakou hru nebo běží 3DMark06 či NTB renderuje video, teplota CPU stoupá i nad 100st.C., nejvíc jsem naměřil 102st.C. a program NHC mi chtěl NTB vypnout. V NTB byl měněný ventilátor.
Díky za vaše odpovědi a rady co s tím nebo jak postupovat dál.

Naith
občas něco napíše
Příspěvky: 70
Registrován: 10 zář 2006 14:33

Příspěvekod Naith » 18 lis 2008 00:26

K tomu ti muzu rici jen jedno. Nekupuj ASUS. Ja mel radu A6T a uzil jsem si dost. Uprmne receno si od nich nekoupim uz ani kalkulacku.

Nicmene na servis jsem si stezovat nemohl.
Dell Precision 4300 - 15,4" WUXGA,T9300, 4GB RAM, FX360, XP Pro, 200GB/7200 HDD

alfah4ns
guru
Příspěvky: 7116
Registrován: 05 kvě 2007 15:55
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod alfah4ns » 18 lis 2008 11:52

zkus to jeste vyreklamovat na to prehrati. kdyz se budou vykrucovat, kontaktuj ČOI. nech si vypracovat znalecky posudek. s tim zvukem to taky rozhodne neni normalni.
asi se vykrucuji, aby ti nemuseli davat zpatky prachy.
kazdy velky byk byl jednou tele
Latitude D630, C2D T7250, 3GB RAM, 14.1 WXGA+, Quadro 135m, Intel 520 60GB + Samsung 640GB/D-Bay, Win7pro 64bit, 9čl baterie, dock + LCD NEC 20WGX2 pro

rapasoft

Re: Vada jako vlastnost výrobku = reklamace neuznána

Příspěvekod rapasoft » 18 lis 2008 15:27

Pekáček píše:HZ883293 (předposlední) - Lupani zvuku - prilozeny soubor (pozn. audio 1kHz) byl zkousen i v jinem modelu A6KM, ktery taktez vykazoval stejny problem. Pri pouziti jineho typu A6 (napr. A6U) se problem neprojevil. Jedna se tedy o vlastnost NB.


Tak touto vetou to teda zaklincoval... jedna sa nie o vlastnost, ale seriovu chybu nb... ale namiesto toho aby priznali, ze nieco nie je v poriadku s celou seriou, povedia, ze to tak ma byt... v tomto pripade je to urcite na OI

Gogo
guru
Příspěvky: 3904
Registrován: 17 kvě 2007 20:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Gogo » 18 lis 2008 16:16

no,asi bych ho tam třísknul o zem,kdyby mě někdo řekl,že toto je vlastnost notebooku,a s tím přehříváním,to by tě trápit nemělo spíše naopak.Klidně si vlez do postýlky a renderuj a renderuj.Nějaký týden uběhne a 4 reklamace bude na cestě. Někdy prostě jiné nezbývá,jen tomu pomoct
ACER Aspire 7730G-734G32MN / Prodáno

Uživatelský avatar
swarm
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8856
Registrován: 09 úno 2007 14:22
Bydliště: zpět v ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod swarm » 18 lis 2008 18:49

Poslechl jsem si tu nahrávku a mohu říct, že takový problém se na mém ASUS A6Km nevyskytoval a tím si jsem na 100% jist Pokud jde o vadu, tak určitě né celé série a v žádném případě nejde o vlastnost. Napadá mě snad jen, že jsem nepoužíval origo ovladače na zvukovku, ale měl jsem ty, co povolily analogový 5.1 zvuk.

Tohle chování v žádném případě nejde označit za vlastnost a pokud by došlo na soudní spor, tak bys to vyhrál. Určitě se tedy nenech odbýt. V tuto chvíli však nejspíš budeš muset využít možnosti nějakého soudního znalce. Případně se nejdřív poraď na ČOI nebo lépe na SOS (Sdružení ochrany spotřebitelů), kde ti bezplatně poradí, jak v takovém případě postupovat.
swarm - blog: http://notebookblog.cz
Apple MacBook Air 13 M1 (16/512GB) + HP EliteBook 840 G5 (i5-8350, 32GB RAM, 512GB NVMe) + DELL Precision 3660 (i7-13700K, 32GB, RTX 3080) + HP DL380 Gen10 (2xXeon 6126, 192GB RAM, 2x NVIDIA Tesla P4)

Pekáček

Vyjádření Asusu a SOS

Příspěvekod Pekáček » 19 lis 2008 14:07

Odpověď z Asusu:

Dobrý den
Dekujeme Vám, že jste se rozhodli kontaktovat ASUS zákaznický servis.
Mé jméno je Mirek a dnes Vám budu asistovat.

Pokud se jedná o vadu celé serie težko pak lze něco dělat. Toto není závada ale ty výroby propojení zvukove karty na desce, která leží blízko brdige a jiných prvku, které ruší zvuk.

Co se týče teplot no pokud zatežujete procesor renderem videa atd. může k těmto teplotám dojít. V zásadě notebook není stavěn na takto náročné matematické aplikace.

Děkujeme Vám, že používáte produkty a služby ASUS!

.........................

Odpověď z SOS:

Máte pravdu, že prodejci ve spolupráci se servisem se brání nejrůznějšími způsoby vrácení peněz. Znalecký posudek však ještě neznamená automaticky soud. Takže pokud s vyjádřením prodejce nesouhlasíte, kontaktujte soudního znalce, dohodněte si s ním prohlídku NB, aby zkontroloval, čím byla vada způsobena. Pokud zjistí, že byla způsobena vadou materiálu nebo výroby, nechte si vyhotovit nezávislý posudek. Ten musíte nejprve uhradit, ovšem pokud vyzní ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce na základě § 598 Občanského zákoníku. Ceny za posudek se pohybují u jednoduchých věcí v řádu stokorun, u složitějších případů pochopitelně více. Seznam znalců najdete na "www.justice.cz" nebo u kteréhokoliv soudu. Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch. Naopak prodávající riskuje, že místo pouhé částky za zboží bude muset platit třeba i podstatně více. Doporučuji proto s tímto záměrem i jeho důsledky seznámit prodejce předem.

Gogo
guru
Příspěvky: 3904
Registrován: 17 kvě 2007 20:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Gogo » 19 lis 2008 14:33

asistent míra píše- Co se týče teplot no pokud zatežujete procesor renderem videa atd. může k těmto teplotám dojít. V zásadě notebook není stavěn na takto náročné matematické aplikace.
to už tam může napsat cokoli,třeba že notebook není stavěný na provoz ze sítě ani z baterky,že je jen na koukání,hodně dlouho jsem už neslyšel takovou hovadinu
ACER Aspire 7730G-734G32MN / Prodáno

Pekáček

Odpověď z Asusu.

Příspěvekod Pekáček » 21 lis 2008 12:35

Seznámil jsem prodejce i servis se svým záměrem a dostal jsem milou odpověď:

"Dobrý den
Dekujeme Vám, že jste se rozhodli kontaktovat ASUS zákaznický servis.
Mé jméno je Mirek a dnes Vám budu asistovat.

Bohužel jiné napada řešení než Vás nechat zrealizovat Váš záměr bohužel nemám a proto přeji hodně štěstí při uplatnění nároku na vráceni peněz.

Děkujeme Vám, že používáte produkty a služby ASUS!

S pozdravem,
Miroslav Haumer

Technical Support Department"

No, se servisem nejsem v žádném právním vztahu, smlouvu jsem uzavřel s prodejcem, tedy tvrzení prodejce, že s tím nehne, protože Asus to odmítá mě zajímat nemusí...
Ovšem od prodejce jsem se dozvěděl, že částku za posudek, pokud vyzní v můj prospěch, budu asi muset vysoudit, i když na uhrazení této částky budu mít právo podle § 598 Občanského zákoníku...
Takže v TSBohemia si už nekoupím ani disketu.

Gogo
guru
Příspěvky: 3904
Registrován: 17 kvě 2007 20:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod Gogo » 21 lis 2008 13:43

příteli,proč si nedáš říct a neuděláš to po svém? Prodejce/alespoň většina/ i servis/alespoň většina/ se budou vždycky snažit vydrbat se zákazníkem,tak proč ty ohledy? Doufám,že to tady nemusím rozepisovat :D
ACER Aspire 7730G-734G32MN / Prodáno

Nyny
píše často
Příspěvky: 196
Registrován: 25 říj 2006 22:43

Příspěvekod Nyny » 22 lis 2008 16:44

Co se tyka toho prehrivani, tak to mi delalo taky. Ventilator neustale hucel jako kdyz startuje letadlo a teplota neustale kolem 95 stupnu, nezridka vylitla i na 105. Pak mi nekdo poradil nejakou neverejnou zaplatu na XP a po jeji aplikaci najednou teplota nepresahovala 65 stupnu. Ted pouzivam Vistu a tam je teplota celkem v pohode.
HP EliteBook 8560w - LG664EA,

Naith
občas něco napíše
Příspěvky: 70
Registrován: 10 zář 2006 14:33

Příspěvekod Naith » 22 lis 2008 17:07

Gogo píše:příteli,proč si nedáš říct a neuděláš to po svém? Prodejce/alespoň většina/ i servis/alespoň většina/ se budou vždycky snažit vydrbat se zákazníkem,tak proč ty ohledy? Doufám,že to tady nemusím rozepisovat :D


JJ asi je to jeho poslední možnost, nez mu vyprší zaruka. Doporučuji nainstalovat BOINC a nechat to běžet na plno... :twisted:

Jinak při nákupu A6T jsem si taky naběhl. Na webu jsem si přečetl, ze řada A6 je business řada a zabavná byla tuším Mx. Když jsem jej pak doma rozbalil a uvidel A6000 Entertaitment tak jsem si řekl, že to bude průšvih. A byl ... prvni co umřelo tak DVD a LCD, dale pak MB,DVD a LCD no a nakonec DVD a LCD ... pak dobropis. Nejhorší na tom bylo to, že jsem jej ani moc nezatěžoval a vypaloval jen zalohy projektů...
Dell Precision 4300 - 15,4" WUXGA,T9300, 4GB RAM, FX360, XP Pro, 200GB/7200 HDD

Pekáček

Závady na A6Km

Příspěvekod Pekáček » 23 lis 2008 00:11

Tak u mě to bylo takto:
1. po půl roce nefunkční touchpad po prvním zapnutí (neviděl ho ani správce zařízení), po restartu zpravidla fungoval.
2. po cca 11 měsících baterie na cca 60% kapacity (a to jsem jí šetřil)
3. hlučný ventilátor (chladič čistý) a konečně jsem přišel na to, co dělá ty potíže se zvukem - reklamace zvuku.
4. a dále: opakovaně reklamován s tím zvukem, nakonec koukám, že baterie vydrží nějak méně, kouknu do reklamačního protokolu o výměně baterie a na výrobní číslo baterie ... a nesedí... Asus to odmítá. Asus odmítá všechno...

Jinak s těma teplotama: mám vlastní koupené XP Home a stahuju všechny aktualizace. O jakou záplatu jde? Ale protože po startu "studeného" NTB se ventilátor střídavě roztáčí na plné otáčky a zase vypíná a teplota lítá nahoru a dolů, myslím, že je špatně přidělaný chladič. Při renderování videa dochází k tomu, že teploty kolísají mezi 90-110st.C. a výkon jde dolů. Renderování trvá nekonečně dlouho.

Ještě k té výměně ventilátoru: původní byl takový s malou střední částí kde je motor. Asusy s Intelem používaly ventilátor s velkým motorem. Ten původní i v minimálních otáčkách dost vrčel, ten nový zase jak rostou otáčky, je to čím dál víc podobné vysavači. Nechápu, že tam dávají takové aušusy (AuŠUSY), Acer 5930 je i v maximální zátěži stokrát tišší než Asus A6Km. A vedro co se line z výdechu se taky nedá srovnat.

MichalM2
občas něco napíše
Příspěvky: 79
Registrován: 07 úno 2009 11:33

Příspěvekod MichalM2 » 07 úno 2009 12:21

zdravim... ja mam F3KA a mam podobnej problem.. ze zacatku notas behal v poho.. nehucel neprehrival se... pak to zaclo.. huci jak letadlo.. teplota cpu na 93 stupnich a to sem nic nehral.. jen mi nabehly visty... po hodine se teplo presunulo až do klavesnice a kritu okolo... pri hrani jakykoliv hry to vyleze na vic a dojde k vypnuti... nechal sem si to reklamovat.. prej mi vymenily vetracek... ale huci uplne stejne.. je možny že ho nevymenily? zezacatku vetrak nebyl vuuubec slyset.. teda ten puvodni tak nechapu jak muže byt ted novy slyset stejne jako ten predim..dekuji za odpoved

kao
píše často
Příspěvky: 105
Registrován: 10 úno 2007 21:57
Bydliště: Brünn

Příspěvekod kao » 11 úno 2009 09:30

.. s tou teplotou bych to viděl na HW problém - vadné čidlo teploty (nebo jeho obvod), proto to ukazuje blbosti a hučí větrák - > reklamace MB


Zpět na „notebooky Asus“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti